printlogo


کد خبر: 149111تاریخ: 1394/8/28 00:00
آوای‌شهر

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد
پرداخت وام خودرو عامل تشدید آلودگی هوا
نتیجه اعطای وام خودرو برای تهران، این است که اتومبیل‌های بیشتری فروخته می‌شود، آلودگی هوا افزایش می‌یابد و ترافیک تشدید می‌شود.  مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره انتقادها از وام اعطایی خرید خودرو در صحن علنی شورای شهر، اظهار داشت: وام دادن می‌تواند تحرک ایجاد کند؛ بویژه در زمینه‌های اقتصادی اما اگر این کار با هوشمندی صورت گیرد، تحرکی که ایجاد می‌کند، جدی‌تر و موثرتر خواهد بود. وی به مهر گفت: این وام می‌تواند برای خودروسازی تحرک ایجاد کند، اما نتیجه آن چه خواهد بود؟ نتیجه این است که اتومبیل‌های بیشتری فروخته می‌شود، آلودگی هوا افزایش می‌یابد و ترافیک بیشتر می‌شود.
چمران خاطرنشان کرد: صحبت ما این است که چرا چنین وام‌هایی برای گسترش حمل‌ونقل عمومی اعطا نمی‌شود؟ اعطای وام به گسترش وسایل نقلیه عمومی هم تحرک اقتصادی ایجاد می‌کند و هم زمینه‌ساز اشتغال می‌شود. وی یادآور شد: این موضوع در عین حال باعث می‌شود از نظر بهداشتی، کاهش آلودگی هوا و محیط‌‌زیست نیز شرایط تهران بهبود پیدا کند. رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ما نمی‌گوییم این وام برای صنعت خودرو پرداخت نشود، اما می‌گوییم اعطای وام در شرایط فعلی باید اهم و فی‌الاهم شود.

هوای پایتخت در شرایط ناسالم
با توجه به شاخص کیفیت هوا، وضعیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار گرفت.
محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران درباره شرایط کیفی هوای پایتخت افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفی هوای روز سه‌شنبه تهران 110 بوده و شاخص کیفی 24 ساعت منتهی به 8 صبح روز چهارشنبه 125 شد که وضعیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.
وی به ایسنا گفت: در این بازه زمانی میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 5/2میکرون 125 و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، ذرات معلق کمتر از 10میکرون 77 و در شرایط سالم بوده است. همچنین میانگین منوکسید کربن 45 و در شرایط پاک قرار داشته است.
 


Page Generated in 0/0061 sec