printlogo


کد خبر: 149113تاریخ: 1394/8/28 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان حج و زیارت ‌خبر داد
شناسایی پیکری دیگر از جان‌باختگان منا
رئیس سازمان حج و زیارت از شناسایی یک پیکر دیگر از جان‌باختگان منا خبر داد. سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت از شناسایی یک نفر از مفقودان فاجعه منا خبر داد و گفت: سازمان حج و زیارت به خانواده  این جان‌باخته اطلاع‌رسانی کرده است. رئیس سازمان حج و زیارت به میزان عنوان کرد: با شناسایی این زائر، آمار مفقودان به 18نفر کاهش یافت که با توجه به در دست داشتن دی‌ان‌ای خانواده‌های آنها امیدواریم ظرف کمتر از یک هفته وضعیت مابقی جان‌باختگان مشخص شود.

فیلتر نشدن مشروط تلگرام
شبکه پیام‌رسان تلگرام در جلسه روز گذشته کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، مسدود نشد اما در این جلسه مقرر شد چنانچه شبکه تلگرام ظرف مدت محدودی اقدامات لازم جهت تبعیت از قوانین و مقررات کشور را انجام ندهد نسبت به فیلتر و مسدودسازی آن اقدام شود. به گزارش«وطن امروز»، جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی، درباره بررسی و اتخاذ تصمیم برای مسدود‌سازی تلگرام تشکیل و پس از بررسی و تبادل‌نظر به اتفاق آرا مصوب شد وزارت ارتباطات اقدامات لازم جهت تقویت شبکه‌های اجتماعی بومی را به عمل آورد. همچنین در این جلسه مقرر شد چنانچه شبکه تلگرام ظرف مدت محدودی اقدامات لازم جهت تبعیت از قوانین و مقررات کشور را انجام ندهد نسبت به فیلتر و مسدودسازی آن شبکه اقدام شود. در واقع اعضای کمیته  به اتفاق آرا به فیلتر‌نشدن این شبکه رأی مشروط دادند. در ابتدای این جلسه که با هدف تعیین تکلیف وضعیت شبکه پیام‌رسان تلگرام برگزار شد، پلیس فتا گزارشی از وضعیت استفاده کاربران از این شبکه اجتماعی ارائه کرد. پس از آن نیز گزارش کارشناسان کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ درباره این شبکه مبتنی بر تلفن همراه، تشریح شد.
   
خدمات مامایی زیر چتر بیمه
عضو شورایعالی نظام پزشکی با اشاره به تصویب پوشش بیمه‌ای برخی خدمات مامایی به عنوان پایلوت در 3 استان کشور، اجرای آن را به نفع مردم، سازمان‌های بیمه‌گر و جامعه مامایی دانست.  نوشین زنده‌زبان، نماینده جامعه مامایی در شورایعالی نظام پزشکی درباره نحوه تصویب این مصوبه، گفت: ما جلسات زیادی را با شورایعالی بیمه درباره تحت پوشش قرار گرفتن خدمات مامایی داشتیم و سال‌ها از طریق شورایعالی بیمه سلامت، شورایعالی نظام پزشکی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آن را پیگیری کردیم. وی به ایسنا یادآور شد: خوشبختانه سال گذشته توانستیم موافقت اولیه را در این زمینه بگیریم. در نتیجه این طرح برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات مامایی در دستور کار قرار گرفت و موافقت شد که در 3 استان برای مدت 2 ماه انجام شود و با توجه به بازخوردی که دارد به کل کشور تعمیم داده شود. در آن مرحله قرار بود زمان اجرای اولیه آن 2 ماه باشد، اما در نهایت در هیات دولت برای استان‌های اردبیل، اصفهان و گلستان به مدت 6 ماه به صورت پایلوت تصویب شد.

کاهش رشد علمی طبیعی است!
«شاید شتابی که پیش از این درباره رشد علمی وجود داشت در حال حاضر وجود نداشته باشد یا ممکن است از سرعت این شتاب کم شده باشد که به‌نظر من طبیعی است». سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان این مطلب و درباره موضوع افت رشد علمی کشور، اظهار داشت: وجود این موضوع بستگی به این دارد که با چه آماری به بررسی رشد علمی بپردازیم. وی به تسنیم عنوان کرد: اگر فقط مقالات را در نظر بگیریم یا فقط به مقالات برتر توجه کنیم، یا تنها هر یک از شاخص‌های کمیت، کیفیت، سیستم ارجاع یا اختراعات را در نظر بگیریم آمارهای گوناگونی در این حوزه به دست می‌آید. معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تصریح کرد: در تمام موارد یادشده کشور در حال رشد است، شاید شتابی که پیش از این بوده در حال حاضر وجود نداشته باشد یا ممکن است از سرعت این شتاب کم شده باشد که به‌نظر من طبیعی است.  رئیس بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: ما در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به‌صورت خاص در نانو، بایو و سلول‌های بنیادی شاهد رشد بودیم. در نانو در رتبه هفتم قرار داریم و جهت‌گیری ما در این علم رسیدن به جایگاه ششم تا آخر سال است که امیدواریم در بخش‌های دیگر هم به همین رشدها دست یابیم.


Page Generated in 0/0056 sec