printlogo


کد خبر: 149129تاریخ: 1394/8/28 00:00
اخبار

تقدیم « آوازهای سرزمین من» به سردار همدانی و شهدای مدافع حرم
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» در نشست خبری این فیلم ضمن تقدیم این فیلم به سردار همدانی و شهدای مدافع حرم گفت: این فیلم نماینده و سفیر ایران علیه داعش است و مسؤولان دولت باید این سفیر ضدداعش را حمایت کنند. امیرحسین شریفی، تهیه‌کننده این فیلم ضدداعشی با انتقاد از رویکرد مسؤولان در حمایت از آثار ارزشی، خاطرنشان کرد: متأسفانه در کشورمان فقط صحبت از ساخت فیلم‌های ارزشی می‌کنیم اما در عمل، هیچ حمایتی از این آثار انجام نمی‌شود و ما هم نمی‌دانیم باید دست به دامن چه کسانی بشویم تا از فیلم‌هایی نظیر «آوازهای سرزمین من» حمایت شود. در ادامه نشست، عباس رافعی، کارگردان فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» با اشاره به لزوم ساخت این فیلم، بیان داشت: تلاش ما این بود در این فیلم خاستگاه نیروهای نظامی و تروریستی داعش را نشان بدهیم و بگوییم این نیروها هیچ ارتباطی با اسلام راستین ندارند و نشان دهیم اسلحه‌هایی که این افراد به دست می‌آورند، اساساً از سوی کسانی تأمین می‌شود که ما را متهم به حمایت از تروریسم می‌کنند. به همین دلیل شاهد هستیم شیطانی را که استعمارگران خودشان به وجود آوردند، امروز گریبانگیر خودشان شده و به خانه خودشان بازگشتند. وی تصریح کرد: تلاش کردیم فیلمی بسازیم در جهت اطلاع‌رسانی به جامعه در راستای حفاظت از اسلام راستین و این واقعیت که جمهوری اسلامی ایران هیچ نسبتی با ترور ندارد و در عین حال تلاش شد با رعایت عناصر سینمایی، فیلمی داستانگو بسازیم که در وهله اول با استفاده از یک داستان عاشقانه، تماشاگر را به سینما بکشانیم و بعد با استفاده از یک قصه واقعی نشان دهیم ماهیت داعش چگونه است.

اضافه شدن بخش «عروج از منا»
به جشنواره فیلم «سما»
دبیر دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه «سما» با اشاره به حمایت از آثار برگزیده این جشنواره بیان کرد که آثار برگزیده اولین جشنواره سما قرار است در یک ویژه‌برنامه از رسانه ملی پخش شود. مجتبی امینی، دبیر دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه «سما» در نشست رسانه‌ای این جشنواره گفت: امسال نیز با توجه به تجربیات سال گذشته بخش‌های متنوعی برای جشنواره طراحی شد و قرار است جشنواره فیلم‌های «سما» در ۴ بخش ملی، نسل نو، فیلمنامه و عروج از منا برگزار شود. در بخش ملی فیلمسازان می‌توانند آثار خود را در بخش فیلم کوتاه داستانی و مستند ارائه کنند. دبیر دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه «سما» با اشاره به بخش ویژه‌ای که امسال به جشنواره اضافه شده است، گفت: امسال با فاجعه منا مواجه شدیم و با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب در راستای همدردی با هموطنان بخش ویژه‌ای را با نام عروج از منا به جشنواره اضافه کردیم که آثار در این بخش در دو قالب مستند و فیلمنامه ارائه می‌شود. امینی به جوایز این جشنواره اشاره کرد و گفت: ۲۰ پرستوی زرین و ۲۰ دیپلم افتخار جوایز این دوره از جشنواره است و قرار است مثل سال گذشته ۴ هیات انتخاب آثار را بررسی کنند. وی شروع فعالیت دبیرخانه جشنواره را از اول آبان‌ماه اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان آذرماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و بعد از آن با بررسی آثار، جشنواره کار خود را در سالروز شهادت مرتضی آوینی در فروردین سال ۹۵ آغاز می‌کند.

برپایی نمایشگاه «هفت‌نگاه»
در هشتمین دوره نمایشگاه «هفت‌نگاه» پس از گذشت 4 روز، 88 اثر به ارزش
940 میلیون تومان به فروش رفت که از این میان، 2 اثر سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موزه هنرهای معاصر بود. آثار این نمایشگاه از 100 هزار تا 950 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌ است و گران‌ترین اثر این نمایشگاه تابلوی دیگری از سهراب سپهری است. «هفت‌نگاه» به‌عنوان فروش سال هنرهای تجسمی با مشارکت گالری‌های آریا، الهه، گلستان، والی، 7 ثمر و ماه مهر با هدف رونق‌افزایی به اقتصاد هنر و عرضه آثار هنری در زمینه‌های نقاشی، نقاشیخط، طراحی، چاپ دستی و دیگر زمینه‌های تجسمی در حال برگزاری است. 290 هنرمند در قالب 380 اثر، هشتمین نمایشگاه برپاشده «هفت‌نگاه» را تشکیل می‌دهند.
 


Page Generated in 0/0061 sec