printlogo


کد خبر: 149130تاریخ: 1394/8/28 00:00
رویدادها

افتتاح نمایشگاه «پس از واقعه» در گالری دفینه
نمایشگاه «پس از واقعه» توسط حشمت‌الله قنبری‌همدانی در گالری دفینه افتتاح شد. حشمت‌الله قنبری‌همدانی، معاونت فرهنگی و اجتماعی بنیاد مستضعفان با عذرخواهی بابت عدم حضور مهندس سعیدی‌کیا، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه در تماشای پرده‌های نقاشی نمایشگاه به نکات جالبی رسیده است، گفت: نکته‌ای که در همه پرده‌ها دارای اشتراک معنا و مفهوم است این است که هر کسی در پرده بی‌نقص کربلا و عاشورا و در خیمه حسین(ع) قرار نگرفت، لاجرم ابلیس است. وی با بررسی اجمالی نقاشی قهوه‌خانه‌‌ای و نمونه‌های موجود در نمایشگاه «پس از واقعه» بدین نکته اشاره کرد که در این آثار، نقاش بیشتر از آنکه ظاهر افراد را نشان دهد طینت آنها را نمایان کرده است.  نمایشگاه پس از واقعه که مجموعه‌ای از اشیای تاریخی و هنری مرتبط با واقعه عاشورا و آداب و مراسم عاشورایی است شامل پرده‌های نقاشی قهوه‌خانه‌ای، اشکدان‌ها، سنگ‌آب‌ها و ادوات نظامی است که تا 9 آذرماه در گالری دفینه واقع در خیابان میرداماد، نبش خیابان دفینه، طبقه فوقانی بانک سینا برپاست.

جشن امضای «دختر شینا»
با حضور حاتمی‌کیا
اولین تیزر سینمایی کتاب، شنبه 30 آبان با محوریت کتاب «دختر شینا» در سینما آزادی رونمایی می‌شود. در این مراسم که ساعت 10 صبح شنبه، 30 آبان، در سینما آزادی برگزار می‌شود، ضمن رونمایی از اولین تیزر سینمایی کتاب که با محوریت کتاب «دختر شینا» ساخته شده است؛ جمعی از ناشران، هنرمندان و نویسندگان به تبادل‌نظر درباره همراهی کتاب و سینما، می‌پردازند. الیکا عبدالرزاقی و امید زندگانی در این تیزر سینمایی، برشی از کتاب را بازسازی کرده‌اند. این تیزر سینمایی به تهیه‌کنندگی «مرکز رسانه‌ای شیرازه» و کارگردانی محمدباقر مفیدی‌کیا ساخته شده و قرار است در این مراسم با حضور بازیگران و عوامل آن رونمایی شده و پس از آن نیز در تلویزیون و پیش از فیلم‌های سینمایی در سینماهای سراسر کشور به نمایش در‌آید. ابراهیم حاتمی‌کیا، نرگس آبیار، بهروز افخمی و محمدرضا شهیدی‌فر از جمله دعوت‌شدگان هستند و جشن امضای کتاب «دختر شینا» نیز در حاشیه این مراسم برقرار است.

رونمایی از 100 خاطره سردار شهید طهرانی‌مقدم
بیست‌وپنجمین جلد از مجموعه «یادگاران»، انتشارات روایت فتح شامل خاطراتی از «شهید حسن طهرانی‌مقدم» دیروز با حضور خانواده شهید و همرزمانش رونمایی شد. به گزارش تسنیم، فرزانه مردی، نویسنده کتاب در جهت معرفی اثر خود گفت: این کتاب مانند پازل تکه‌های کوچکی از شخصیت بزرگ حاج حسن را کنار هم قرار می‌دهد تا برای نسل جوانی که فرصت بسیاری برای مطالعه آزاد ندارند مرجعی برای آشنایی آنها با شهید باشد. وی ادامه داد: من شخصیت حاج حسن را بعد از شهادت ایشان شناختم و واقعا معتقدم ایشان عظمت عجیبی داشتند. کتاب خاطرات همسر شهید طهرانی‌مقدم نیز از جمله اقداماتی است که در نظر دارم در آینده‌ای نزدیک به چاپ برسانم. این کتاب شامل 100 خاطره کوتاه درباره شهید حسن طهرانی‌‌مقدم به روایت خاطراتی از زبان برادر، همسر، فرزندان و دوستان شهید، به قلم فرزانه مردی است.

ساخت مجسمه برای قهرمانان شهید
علیرضا خاقانی هنرمند مجسمه‌ساز از ساخت مجسمه سلیکونی ۶ شهید دفاع‌مقدس خبر داد. به گزارش مهر، علیرضا خاقانی، هنرمند مجسمه‌ساز از ساخت مجسمه ۶ شهید دفاع‌مقدس خبر داد و گفت: مجسمه‌های شهید همت، سپاسی، کشوری، خرازی، باقری و آوینی را برای نمایش در باغ موزه دفاع‌مقدس ساخته‌ام که تاکنون 3 مجسمه شهید همت، آوینی و شهید کشوری در باغ موزه دفاع‌مقدس به نمایش درآمده است و 3 شهید دیگر تا یک هفته دیگر به این مجموعه اضافه می‌شود. وی همچنین توضیح داد که این مجسمه‌ها  صحنه‌ مربوط به پیروزی ارتش ما در جنگ تحمیلی را نشان می‌دهد که این شهدا به همراه ۴ اسیر عراقی در موقعیت‌های مختلف طراحی، ساخته و چیدمان شده‌اند. خاقانی در پایان عنوان کرد: کار ساخت مجسمه‌ها را من برعهده دارم و کار طراحی صحنه آن را گروه دیگری انجام می‌دهند که در مجموعه به صورت اینستالیشن به نمایش گذاشته می‌شود.
 


Page Generated in 0/0060 sec