printlogo


کد خبر: 149136تاریخ: 1394/8/28 00:00
گزارش

مردی که رئالی‌ها قدرش را به خوبی ندانستند
خداحافظ آقای اسطوره
اسطوره باشگاه رئال‌مادرید و 7 دوست‌داشتنی فوتبال اسپانیا تصمیم گرفت بعد از 23 سال حضور حرفه‌ای در دنیای مستطیل سبز کفش‌هایش را آویزان کند. او نماد باشگاه رئال‌مادرید است و دومین گلزن تاریخ این باشگاه به شمار می‌آید اما مانند ایکر کاسیاس با بی‌مهری مادریدی‌ها مواجه شد تا این باشگاه سرشناس و ثروتمند فوتبال اسپانیا و اروپا بار دیگر ثابت کند که برخورد خوبی با اسطوره‌های خود ندارد.به گزارش شفقنا؛ رائول گونزالس اسطوره محبوب باشگاه رئال‌مادرید بامداد دوشنبه در آخرین بازی خود در فینال لیگ آمریکای شمالی به همراه کاسموس برابر «اوتاوا فری» قرار گرفت و با پیروزی در این دیدار و بالا بردن جام قهرمانی برای همیشه از دنیای مستطیل سبز خداحافظی کرد.او روزهای درخشانی را پشت‌سر گذاشت و در 23 سالی که به صورت حرفه‌ای بازی کرد جام‌های زیادی به دست آورد و یکی از موفق‌ترین و بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال اروپا و جهان به شمار می‌آید.
آغاز حضور در رئال
رائول در ۲۷ ژوئن سال ۱۹۷۷ در شهر مادرید اسپانیا دیده به جهان گشود.او
بازی‌اش را در تیم پایه باشگاه رقیب، یعنی اتلتیکو مادرید شروع کرد. او به تیم سوم رئال‌مادرید پیوست و موفق شد در 9 بازی 16 گل به ثمر رساند و همین باعث شد تا خورخه والدانو او را کشف کند و به عضویت تیم  نخست رئال درآید. حضور رائول در تیم نخست رئال خوش‌یمن بود چرا که این تیم موفق شد در همان سال نخست حضور این مهاجم بزرگ جام قهرمانی را در رقابت‌های لیگا بالای سر برد. رائول در دیدار برابر اتلتیکو مادرید درحالی که تنها 17 سال سن داشت موفق به گلزنی شد تا به جوان‌ترین گلزن تاریخ داربی مادرید تبدیل شود.
کارنامه اسطوره؛ رونالدو در کمین
رائول در سال‌های حضور خود در رئال‌مادرید افتخارات زیادی به دست آورد. او 5 بار عنوان قهرمانی در رقابت‌های لیگا را در سال های1994، 1997، 1999 ،2001 ،2003 و سه بار عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال‌های 1998 ،2000 و2002 را به دست آورد تا یکی از بزرگان این باشگاه اسپانیایی لقب گیرد. رائول بعد از خداحافظی فرناندو هیرو بازوبند کاپیتانی رئال‌مادرید و تیم‌ملی فوتبال اسپانیا را بر بازو بست. او توانست 307 بار با پیراهن رئال‌مادرید گلزنی کند و تا چند ماه قبل بهترین گلزن تاریخ این باشگاه اسپانیایی بود تا اینکه کریستیانو رونالدو توانست رکورد او را پشت سر گذارد و الان این ستاره پرتغالی بهترین گلزن تاریخ قوهای سپید است.
تیم ملی اسپانیا
رائول مهاجم نخست رئال‌مادرید بود و با درخششی که در ترکیب این تیم داشت طبیعی بود که به تیم‌ملی هم دعوت شود. او بازیکن خوش‌اخلاقی بود و بازوبند کاپیتانی بعد از هیرو به او رسید. رائول 102 بار پیراهن لاروخا را برتن کرد و با زدن 44 گل بعد از داوید ویا بهترین گلزن تاریخ ملی اسپانیا است.
هر چند رائول یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال اسپانیا است اما او نتوانست قهرمانی در هیچ جامی را با لاروخا تجربه کند. در سال 2008 آراگونس فرناندو تورس و داوید ویا را به شماره 7 محبوب مادرید ترجیح داد تا او در قهرمانی تیم‌ملی کشورش نقشی نداشته باشد. دل بوسکه هم در جام‌جهانی 2010 و یورو 2012 که با قهرمانی تیم‌ملی اسپانیا همراه شد رائول را دعوت نکرد تا حسرت قهرمانی این اسطوره مادرید را رها نکند.
بی مهری مادریدی‌ها با اسطوره‌های خود
هر چند کریستیانو رونالدو بهترین گلزن تاریخ باشگاه رئال‌مادرید است؛ هر چند این بازیکن پرتغالی گران‌ترین بازیکن تاریخ کهکشانی‌ها است، هر چند ایکر کاسیاس رکورددار بازی در رئال است و هر چند بازیکن پرافتخارتری نسبت به رائول در رئال بازی کرده‌اند اما همه اتفاق نظر دارند که رائول نماد باشگاه رئال‌مادرید است. روبرتو کارلوس در جدیدترین اظهارنظر خود گفت: رائول در رئال رشد و نمو یافت. او محصول خود رئال است و نماد این باشگاه به شمار می‌آید نه رونالدو.
رائول در سال 2010 بعد از 16 سال حضور در رئال‌مادرید تصمیم گرفت از این تیم جدا شود یا بهتر است بگویم او را مجبور به جدایی از این تیم اسپانیایی کردند چرا که او حداقل می‌توانست گزینه خوبی روی نیمکت رئالی‌ها باشد اما سیاست  باشگاه او را مجبور به جدایی کرد. او در شالکه توانست بازی‌های درخشانی را به نمایش گذارد و در لیگ آمریکا و قطر هم درخشید.
 


Page Generated in 0/0060 sec