printlogo


کد خبر: 149244تاریخ: 1394/9/1 00:00
سرخط خبر

 وزیر ارتباطات گفت: مشکل صادرات 19 قلم کالا از ایران به بازار روسیه حل شده و تا 3هفته دیگر دلار نیز از مبادلات دو کشور حذف می‌شود.
 آرش کردی، مدیرعامل توانیر گفت: در روزهای پیک مجبور شدیم همه ظرفیت نیروگاهی حتی نیروگاه‌های کم‌راندمان را که سال‌های قبل استفاده نمی‌کردیم به مدار بهره‌برداری بیاوریم تا با خاموشی روبه‌رو نشویم.
 تولید فولاد ایران در 10 ماهه ژانویه تا اکتبر 2015 از مرز 13 میلیون تن گذشت و ایران چهاردهمین فولادساز جهان شد.
 محمد السعده، وزیر صنعت و انرژی قطر از لغو تحریم‌های ایران و آنچه بازگشت ایران به خانواده تجاری جهان خواند استقبال کرد.
 مهدی محتشمی، قائم‌مقام کمیسیون بین دولتی ایران و روسیه از پذیرش پیشنهاد روسیه توسط ایران برای تاسیس بانک مشترک خبر داد و گفت این بانک بزودی با سرمایه 500 میلیون دلار تاسیس می‌شود.
 رمضانعلی سبحانی‌فر، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بخش بازرگانی باید عملکرد قوی‌تری در شرایط فعلی کشور و بعد از اجرای برجام داشته باشد، گفت: کارگروه احیای وزارت بازرگانی با تکمیل 15 نفر عضو و مشخص شدن رئیس آغاز به کار می‌کند.
 میزان بارش‌های کشور از اول مهر تا 27 آبان امسال، 62 میلی‌متر ثبت شده که حاکی از افزایش 63 درصدی بارندگی‌ها نسبت به پارسال است.
 در حال حاضر به ازای هر 100 هزار نفر در کشور حدود 4/27 شعبه بانکی فعالیت می‌کنند که در این حالت برای هر 3650 ایرانی یک شعبه فعال وجود دارد.
  عبدالحسین کریمی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی گفت: به پیشنهاد وزارت صنعت بخش موبایل از اتحادیه لوازم صوتی و تصویری و موبایل منفک و به اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی الحاق می‌شود و از فروش تا خدمات پس از فروش و تعمیر در یک اتحادیه متمرکز شده است.
 رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا از برنامه‌ریزی برای ورود ۱۰۰۰ شرکت ایتالیایی به ایران در آینده‌ای نزدیک خبرداد و گفت: این ۱۰۰۰ شرکت ایرانی در قالب 3 هیات به ایران خواهند آمد که بر این اساس، اولین هیات تجاری متشکل از ۳۰۰ شرکت صاحبنام ایتالیایی ۲۹ و ۳۰ نوامبر به ایران وارد خواهد شد.
 وزیر صنعت در نامه‌ای به وزیر جهادکشاورزی با انتقاد از کیفیت پایین ابریشم داخلی، راهکار خروج صنعت نوغانداری از رکود را ارائه کرد.
 رئیس اتاق ایران با بیان اینکه تب و تاب لازم را از فعالان اقتصادی برای همکاری با خارجی‌ها نمی‌بینم، گفت: برای دریافت سریع فرصت‌های اقتصادی از خارجی‌ها «جنب و جوش» کنید.
 


Page Generated in 0/0046 sec