printlogo


کد خبر: 149249تاریخ: 1394/9/1 00:00
مشاور اجرایی معاون درمان دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد
کلاهبرداری با عنوان طرح «تحول سلامت»!

گروه اجتماعی: «هیچ کارتی تحت عنوان کارت سلامت و تخفیف پزشکی در طرح تحول وجود ندارد و این کارت مورد تایید نیست و نوعی کلاهبرداری است».
به گزارش فارس، مشاور اجرایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این مطلب افزود: در حال حاضر به هیچ عنوان چنین کارتی وجود ندارد و این موضوع مورد تایید وزارت بهداشت نیست.
«کارت سلامت و تخفیف پزشکی ویژه خانواده‌ها چند روزی است توسط وزارت بهداشت راه‌اندازی شده و شما با خرید این‌کارت می‌توانید به همراه
4 نفر از اعضای خانواده‌تان تحت پوشش بیمه طرح تحول سلامت قرار گیرید. همچنین سرپرست خانواده با ارائه این کارت می‌تواند از امتیاز تخفیف 50 درصدی در مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه شهید بهشتی سراسر کشور بهره‌مند شود» این پیغامی است که به تازگی به صورت تلفنی توسط برخی افراد سودجو به شهروندان سراسر کشور ارسال می‌شود و با وعده‌های فریبنده اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند.
بر پایه این گزارش، هزینه‌های درمان هر چند با آغاز اجرای طرح تحول سلامت نسبت به گذشته کمتر شده ولی همچنان خانواده‌های زیادی در کشور با مشکلات مالی برای درمان بیماری اعضای خانواده مواجه هستند.
 این مساله در میان خانواده‌هایی که با بیماری صعب‌العلاج مواجه بوده یا دارای کودک و سالمند هستند بیشتر احساس می‌شود و این پیغام می‌تواند برای‌شان جالب و امیدوارکننده باشد.
 در این میان تعدادی از خانواده‌ها به دلیل مشکلات، بار روانی بیماری و دغدغه‌های ذهنی کمتر فرصت تحقیق در رابطه با
این‌گونه خبرها را دارند. ولی آیا واقعا این کارت مورد تایید وزارت بهداشت است یا خیر؟
 بنابراین می‌توان گفت، کلاهبرداران با توجه به هزینه‌های درمان در کشور و مشکلات فراوانی که برخی خانواده‌ها با آن سروکار دارند، شگرد و شیوه خود را به این مسیر تغییر داده و سعی در اغفال و اخاذی شهروندان در این راستا دارند. لذا افرادی که با پیام‌های مشابه مواجه می‌شوند، ضمن هوشیاری نسبت به این موضوع به هیچ عنوان فریب تبلیغات پررنگ و لعاب را نخورند و اخبار حوزه سلامت را از طریق رسانه‌های رسمی کشور پیگیری کنند.


Page Generated in 0/0057 sec