printlogo


کد خبر: 149250تاریخ: 1394/9/1 00:00
اخاذی مأمور قلابی با اسلحه پلاستیکی!

گروه اجتماعی: ماجرای پرونده مردی که با جعل عنوان مامور مشغول اخاذی از کسبه غرب پایتخت بود، به همراه جزئیاتی از تازه‌ترین اخبار حوادث را در این بسته خبری مطالعه کنید.
از قرار معلوم ماجرای کسانی که خود را مامور جا می‌زنند تمامی ندارد. به گزارش میزان، در پی شکایت‌های ارائه شده از سوی شهروندان و کسبه محدوده غرب تهران درباره اقدامات مجرمانه فردی که خود را به عنوان مامور دولتی معرفی کرده و از آنها به بهانه‌های گوناگون اخاذی کرده است، پرونده‌ای تشکیل و تیمی از ماموران برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شد. در تحقیقات انجام‌شده از سوی ماموران مشخص شد که فردی به نام «ب» ضمن حمل سلاح و تجهیزات نظامی اقدام به تهدید شهروندان و کسبه این محدوده کرده و به بهانه‌های واهی از آنها اخاذی می‌کند. با هماهنگی‌های انجام شده پاتوق متهم که یک قهوه‌خانه در همان محدوده بود شناسایی شد و طی عملیاتی ضربتی در حالی که تجهیزات نظامی همراه داشت بازداشت و برای تحقیقات به کلانتری منتقل شد. تجهیزات نظامی این متهم که همگی قلابی (پلاستیکی) بودند مصادره شده و متهم برای تعیین تکلیف قضایی در اختیار دادسرا قرار گرفت.
هتک حیثیت مجازی با هدف هتک آبرو
اخبار مربوط به فضای مجازی این روزها آنقدر گسترده شده که دیگر خبرهای حوادث را به حاشیه برده است. سرگرد علی حیدری، رئیس پلیس فتای استان البرز درباره یک حادثه گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده شکایت مبنی بر هتک حیثیت در فضای مجازی، بررسی و رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت. وی افزود: در تحقیقات تکمیلی از شاکی پرونده مشخص شد مدتی است فرد ناشناسی از طریق شبکه‌های اجتماعی پیامک‌هایی با محتوای تهدیدآمیز برای وی ارسال می‌کند که موجب هتک حیثیت شاکی شده و آبروی شغلی و خانوادگی وی را به خطر انداخته است. مهر در این باره نوشت: کارشناسان پلیس با به‌کارگیری آخرین شیوه‌های نوین کشف جرم موفق شدند ردی از متهم را در فضای مجازی به دست آورند. حیدری خاطرنشان کرد: ماموران پس از شناسایی مخفیگاه متهم با هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری وی شدند. متهم درباره دلایل عمل مجرمانه خود گفته است: مدتی است در رشته‌های ورزشی در قالب یک سالن ورزشی فعالیت می‌کنم تا اینکه با دایر کردن یک باشگاه ورزشی در همان منطقه توسط شاکی، احساس کردم موقعیت شغلی و حرفه‌ای‌ام به خطر افتاده است بنابراین با همدستی 3 نفر از دوستانم با ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز اقدام به گرفتن انتقام از شاکی کردم.
دستگیری با شلیک 13 گلوله
سارقان حرفه‌ای پایتخت که دست به سرقت خودرو در مناطق غربی تهران می‌زدند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، عوامل گشت یگان پلیس پیشگیری تهران حین گشت‌زنی در خیابان یادگار امام (ره) تقاطع خیابان امام خمینی(ره) به یک دستگاه خودروی پراید نقره‌ای مشکوک شدند. ماموران پلیس پس از استعلام متوجه شدند خودروی مورد نظر دارای سابقه سرقت بوده که جهت توقیف خودرو به راننده دستور ایست دادند. راننده خودروی پراید نسبت به دستور مامور بی‌اعتنایی کرد و عوامل انتظامی با توجه به قانون به‌کارگیری سلاح با اسلحه سازمانی اقدام به تیراندازی با 3 تیر هوایی کردند که  راننده به فرار ادامه داد تا اینکه نیرو‌های پلیس 10 تیر جنگی به سمت خودرو شلیک کردند که باعث پنچر شدن لاستیک خودرو شد.  سرانجام 2 متهم دستگیر و خود را به هویت‌های  بهزاد و سیامک معرفی کردند و همچنین از داخل خودرو اموالی شامل 12عدد گوشی تلفن همراه، 2 عدد حافظه جانبی، 4 عدد ساعت مچی، 7 فقره چک بانکی، مدارک خودروهای مسروقه و مبلغی پول نقد کشف شد.


Page Generated in 0/0061 sec