printlogo


کد خبر: 149253تاریخ: 1394/9/1 00:00
نبض جامعه

رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد
برگزاری رزمایش اربعین در پایانه مرزی مهران
رئیس پلیس راهور ناجا از اجرای رزمایش بزرگ اربعین از امروز با حضور رده‌های انتظامی استان و ناجا در پایانه مرزی مهران خبرداد. به گزارش «وطن امروز»، سردار تقی مهری در حاشیه بازدید از راه‌های مواصلاتی ایلام در مسیر تردد زائران حسینی، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های همه جانبه برای راهپیمایی بزرگ اربعین و نیز اقدامات لازم در راستای تأمین امنیت و آرامش زائران انجام شده است. وی به وجود برخی مشکلات در مسیر
55 کیلومتری ایلام- مهران به دلیل کوهستانی بودن مسیر اشاره کرد و گفت: این محور نسبت به سال گذشته تغییر زیادی داشته و توسعه زیرساخت‌ها به خوبی انجام شده است.  رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به شروع طرح ترافیکی اربعین در جاده‌های ایلام همزمان با رزمایش روز یکشنبه، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی برای بهسازی جاده‌های ایلام در مسیر تردد زائران حسینی انجام شده است. وی همچنین از اجرای رزمایش بزرگ اربعین از روز اول آذرماه (امروز) با حضور رده‌های  انتظامی استان و ناجا در پایانه مرزی مهران خبر داد و گفت: این رزمایش با هدف هماهنگی و آمادگی برای پذیرایی از زائران اربعین اجرا می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش:
بسته‌های آموزشی جایگزین کتاب درسی می‌شود
 وزیر آموزش‌وپرورش، سیاست این وزارتخانه را جایگزینی بسته‌های آموزشی به جای کتاب درسی عنوان کرد. به گزارش«مهر»، علی‌اصغر فانی در مراسم اختتامیه چهل‌وپنجمین جشنواره فیلم رشد که در سینما فلسطین تهران برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: اساتید تعلیم و تربیت معتقدند ۸۸ درصد یادگیری از طریق  حس بینایی و شنوایی انجام می‌شود، بنابراین فیلم که مفاهیم را از طریق چشم منتقل می‌کند نقش ویژه‌ای در یادگیری ایفا می‌کند. وی با بیان اینکه سیاست امروز آموزش‌وپرورش جایگزینی بسته‌های آموزشی به جای کتاب درسی است، افزود: معتقدیم مجموعه‌ای متشکل از کتاب دانش‌آموز، کتاب معلم، نرم‌افزار و فیلم آموزشی در کنار هم می‌توانند در تحکیم تغییرات و ماندگاری یادگیری موثر واقع شوند. فانی با بیان اینکه جشنواره فیلم رشد یکی از ملزومات ارتقای بسته‌های آموزشی است، بیان کرد: ما این جشنواره را برای تشویق فیلمسازان، استفاده از دستاوردهای جهانی و تشویق معلمان و دانش‌آموزان برای فیلمسازی و تعمیق مهارت‌های دانش‌آموزان برگزار می‌کنیم. به گفته وزیر آموزش‌وپرورش، چند سالی است که در زمینه مدارس هوشمند و یادگیری الکترونیکی اقداماتی را شروع کردیم. تولید و استفاده از فیلم آموزشی در توسعه مدارس هوشمند می‌تواند موثر باشد. فانی با بیان اینکه در سند تحول که بر عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی تاکید شده است، گفت: تولید فیلم می‌تواند نقش موثری در این زمینه ایفا کند.

ابتلای 50 درصد نوزادان به ‌زردی
یک فوق تخصص نوزادان با اشاره به اینکه 50 درصد نوزادان تازه‌متولد شده، زردی دارند، راه‌های درمان این بیماری را تشریح کرد. هادی سماعی، فوق تخصص نوزادان درباره بیماری زردی در نوزادان اظهار داشت:
50 درصد نوزادان تازه‌متولدشده زردی دارند اما همه آنها به درمان نیازی ندارند، چراکه بیشتر موارد زردی در نوزادان طبیعی و فیزیولوژی است، چراکه کبد آنها هنوز فعال نشده و پس از گذشت چند روز این مشکل در بین آنها رفع می‌شود. وی به فارس عنوان کرد: زردی طبیعی یا فیزیولوژی به زردی‌ای می‌گویند که در
24 ساعت اول عمر وجود نداشته باشد اما اگر زردی در نوزاد از روز دوم یا سوم تولد ایجاد شد و تا 7 الی 10 روز بعد ادامه پیدا کرد زردی دیگر فیزیولوژی نبوده و نیاز به درمان براساس تشخیص پزشک دارد. فوق‌تخصص نوزادان ادامه داد: زردی که ابتدا از صورت نوزاد شروع شود و به تدریج سایر قسمت‌های بدن وی را فراگیرد زردی غیرفیزیولوژی بوده و بسیاری از والدین تلاش می‌کنند با استفاده از نور مهتابی زردی نوزاد خود را درمان کنند؛ در حالی که این موضوع غلط است و هیچ‌گونه فایده‌ای در درمان نوزاد ندارد.


Page Generated in 0/0051 sec