printlogo


کد خبر: 149263تاریخ: 1394/9/1 00:00
اخبار

توصیه‌های جدید رهبری به نویسندگان دفاع‌مقدس
گلعلی بابایی با اشاره به دیدار اخیر خود با رهبر معظم انقلاب، درباره تأکیدات ایشان درباره ادبیات دفاع‌مقدس و ترجمه این آثار گفت: در این جلسه کتاب‌های مختلفی از دفاع‌مقدس مانند «مهتاب خین» خاطرات سردار شهید همدانی، «گردان نهم» گزارشی از فعالیت‌های گردان حبیب بن‌مظاهر از سال 60 تا فروردین 62 در
12 فصل، «حبیب تولدی دیگر» کارنامه عملیاتی گردان حبیب بن‌مظاهر از بهار 1362 تا بهار 1365، زندگینامه شهید همت با نام «ماه همراه بچه‌هاست»، زندگینامه سردار جاویدالاثر احمد متوسلیان با نام «در هاله‌ای از غبار»، «ضربت متقابل» و... به نمایش گذاشته شده بود. البته زندگینامه شهید همت و احمد متوسلیان با ترجمه عربی‌شان هم گذاشته شده بود.  معظم‌له در این دیدار فرمودند: این کتاب‌ها، کتاب‌های خوبی‌ است و من هم با علاقه آنها را مطالعه می‌کنم. از برخی از این کتاب‌ها می‌توان رمان نوشت. سپس ایشان به کتاب «ضربت متقابل» اشاره کردند و گفتند: از این کتاب می‌توان 20 رمان نوشت. همچنین تاکید ایشان بر نگارش کتاب درباره شخصیت‌ها بود. ایشان در ادامه مثال زدند و فرمودند اخیراً کتابی درباره شهید ابراهیم هادی خوانده‌اند، با وجود اینکه مطالعه آن را به اتمام رسانده‌اند اما هنوز کتاب را کنار نگذاشته‌اند. کتاب مدنظرشان «سلام بر ابراهیم» نام دارد.

مجیدی در جشنواره «کمرایمیج» لهستان:
«داعش» نام اسلام را به سرقت برده است
مجید مجیدی گفت: ما به دنبال آن بودیم تا حقیقت دین اسلام را که در واقع محبت، عشق و احترام به همه ادیان است به همه نشان دهیم و آشکار کنیم. به گزارش فارس، جشنواره بین‌المللی هنر سینماتوگرافی «کمرایمیج» چهارشنبه‌شب با حضور جمع زیادی از مدیران فیلمبرداری و تدوینگران برجسته دنیا در لهستان آغاز به کار کرد. این جشنواره با نمایش فیلم سینمایی محمدرسول‌الله(ص) که به عنوان یک محصول ارزشمند در حوزه سینماتوگرافی به این جشنواره دعوت شده است، آغاز شد. پیش از آغاز نمایش، مجید مجیدی، کارگردان و ویتوریو استورارو، مدیر فیلمبرداری فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» روی صحنه آمدند و دقایقی درباره این فیلم صحبت کردند. مجیدی در بخشی از سخنانش به حوادث تروریستی اخیر در پاریس اشاره کرد و گفت: امروز گروه تندرویی به اسم داعش جنایت می‌کند و اسم اسلام را به سرقت برده، در حالی که این حرکت‌های رادیکال و خشن که به نام اسلام رقم می‌خورد، هیچ نسبتی با دین ما ندارد. پس از سخنان مجیدی و استرارو، فیلم محمدرسول‌الله(ص) در حضور بسیاری از عوامل مطرح سینمای جهان از جمله فیلمبرداران و تدوینگران مطرح دنیا در سالن اپرای بیدگورچ به نمایش درآمد و مورد تشویق و استقبال بینندگان قرار گفت.

انتشار کتاب «باید برم کربلا» برای پیاده‌روی اربعین
کتاب «باید برم کربلا» اثر حجت‌الاسلام محمدباقر انصاری حاوی روایت‌هایی از زیارت سیدالشهدا توسط انتشارات دلیل ما منتشر شد. این کتاب مجموعه‌ای از 110 حدیث زیبا و کوتاه با ترجمه روان است که ابعاد متفاوتی از زیارت سیدالشهدا علیه‌السلام را بیان کرده و سعی شده هر حدیث حاوی نکته تازه‌ای باشد. قطع جیبی کتاب در 72 صفحه و قیمت 2 هزار تومان برای همراه داشتن آن و مطالعه سریع و در فرصت‌های متفاوت– حتی سفر– مناسب است. جا دارد کاروان‌های زیارتی کربلا با قرار دادن این کتاب در اختیار زائران دشت نینوا، آنان را با قلبی آماده‌تر به زیارت اربابشان امام حسین علیه السلام مشرف کنند.

کتاب «قاف» به چاپ سوم رسید
چاپ سوم «قاف» که بازخوانی زندگی پیامبر اسلام(ص) با ویرایش یاسین حجازی است راهی بازار کتاب شد. به گزارش فارس، کتاب «قاف» بازخوانی زندگی پیامبر گرامی اسلام(ص) با ویرایش یاسین حجازی در طول 2 ماه به چاپ سوم رسید. این در حالی است که چاپ دوم این کتاب در فاصله کمتر از 10 روز از چاپ اول آن راهی بازار کتاب شده بود. «قاف» بازخوانی زندگی پیامبر اسلامی(ص) از ولادت تا رحلت ایشان با ویرایش یاسین حجازی از متن 3 کتاب کهن به نام‌های تفسیر سورآبادی، سیرت رسول‌الله و  شرف النبی است که انتشارات شهرستان ادب آن را منتشر کرده است.


Page Generated in 0/0058 sec