printlogo


کد خبر: 149276تاریخ: 1394/9/1 00:00
چهارگوشه

عربستان یک شاعر فلسطینی را اعدام می‌کند
دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد دادگاهی در عربستان به‌رغم انتقادهای بین‌المللی از صدور حکم‌های اعدام در این کشور بار دیگر یک شاعر فلسطینی را به ادعای «الحاد» محکوم به اعدام کرد، اما این حکم قابل فرجام‌خواهی است. این نهاد افزود، نخستین حکمی که در حق اشرف فیاض در سال 2014 صادر شد، 4 سال حبس و 800 ضربه شلاق بود اما پس از فرجام‌خواهی این حکم، دادگاه حکم اعدام وی را صادر کرد.

پاپ: کریسمس بازی است
رهبر کاتولیک‌های جهان گفت، جشن کریسمس در جهانی که «جنگ و نفرت» را برگزیده است، به نظر پوچ می‌آید.  پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان گفت: کریسمس نزدیک است؛ چراغانی، جشن‌ها و درخت‌های کریسمس و صحنه تولد عیسی مسیح (ع). تمام اینها یک بازی است. جهان همچنان مشغول جنگ است. جهان یک راه صلح‌آمیز را انتخاب نکرده است. سخنان پاپ بر آغاز فصل جشن کریسمس در واتیکان که از درختی غول‌پیکر رونمایی شد،
سایه افکند.

افزایش حمله به مسلمانان
در انگلیس
گزارش‌های منتشرشده در انگلستان حاکی از افزایش شمار حملات ناشی از تنفر علیه مسلمان این کشور بویژه در اسکاتلند به دنبال حملات تروریستی پاریس است. براساس گزارش پلیس اسکاتلند، از زمان وقوع حملات تروریستی در پاریس تاکنون 64 حمله نژادپرستانه یا ناشی از تنفر نژادی در این منطقه اتفاق افتاده است.  حملات ناشی از تنفر درحالی در اسکاتلند افزایش می‌یابد که دوشنبه گذشته یک مسجد در منطقه «بیشفرینگز» در شمال گلاسکو از سوی برخی افراد مورد حمله با مواد آتش‌زا قرار گرفت.

طرح موساد
برای ترور رهبران مقاومت
دستگاه اطلاعاتی یک کشور عربی در هشداری امنیتی اعلام کرده است سازمان جاسوسی- تروریستی رژیم صهیونیستی (موساد) درصدد ترور رهبران مقاومت فلسطین در خارج از سرزمین‌های اشغالی است.  براین اساس، رژیم صهیونیستی برای زمینه‌سازی ترور فرماندهان مقاومت فلسطین، انتشار گزارش‌هایی را در رسانه‌های خود درباره اقدامات تروریستی سابق موساد در کشورهای عربی و غیرعربی از جمله ترور شهید دکتر فتحی شقاقی، بنیانگذار جنبش جهاد اسلامی و شهید محمود مبحوح از فرماندهان برجسته گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس شروع کرده است.

نگرانی سازمان ملل
از وضعیت روهینگیاها
کمیته حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل از میانمار به دلیل عملکردش در قبال اقلیت مسلمان روهینگیای این کشور انتقاد کرده و از این کشور جنوب‌شرق آسیا خواست قوانین شهروندی خود را تغییر دهد تا روهینگیاها بتوانند تابعیت کامل به‌دست آورند. این شورا همچنین نگرانی جدی خود را از وضعیت روهینگیاها در استان راخین و دیگر اقلیت‌هایی که در معرض به حاشیه رانده شدن و نقض مداوم حقوق بشر و بدرفتاری هستند، اعلام می‌دارد.

بازداشت یک باند داعشی
 در کویت
وزارت کشور کویت اعلام کرد یک گروه تروریستی متشکل از یک لبنانی، یک مصری، 5 سوری، 2 استرالیایی و یک کویتی را که برای گروه تروریستی داعش پول و سلاح فراهم می‌کردند، بازداشت کرده است. به گفته این وزارتخانه، متهم اول که لبنانی است هماهنگ‌کننده اعزام تروریست‌ها به مناطق درگیری و حامی مالی و لجستیکی داعش بوده است. پیش‌تر داعش به مسجد امام صادق(ع) در کویت حمله کرد که به کشته‌شدن ده‌ها نمازگزار بی‌گناه انجامید.


Page Generated in 0/0054 sec