printlogo


کد خبر: 149318تاریخ: 1394/9/2 00:00
بذرپاش در مناظره با حق‌شناس:
نماینده‌هایی می‌خواهیم که سرشان در آخور کرسنت نباشد

عصر روز شنبه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف مناظره مهرداد بذرپاش، عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با موضوع «مجلس آینده و نسبت آن با دولت»‌ برگزار شد. در ادامه محورهای مهمی از اظهارات بذرپاش در این مناظره می‌آید:
- به برکت اختلافاتی که در جبهه اصولگرا وجود داشت فردی با ۲۰۰ هزار رأی اختلاف در انتخابات رأی آورد ولی این دلیل نمی‌شود که برخی‌ها ۲۴ میلیون رأی رئیس‌جمهور دولت قبل را نادیده بگیرند و بگویند تقلب شده است. چطور در دولت قبل تقلب شد ولی در انتخابات سال ۹۲ در صورتی که شورای نگهبان همان شورای نگهبان بود و همان دولت هم انتخابات را برگزار کرد گفته می‌شود انتخابات درست بوده است؟
- چطور می‌شود وقتی برجام تایید می‌شود از مجلس تشکر می‌کنند ولی وقتی کمیسیون برجام شکل می‌گیرد می‌گویند کار خطایی انجام شده است. ما باید معیارهای ثابت برای ارزیابی مسائل داشته باشیم اگرنه دچار مشکل خواهیم شد.
- دولت چه زمانی قرار است مسؤولیت کارها را به عهده بگیرد و تا کی قرار است مشکلات را گردن دولت گذشته بیندازد. دولت چه زمانی می‌خواهد مسؤولیت کارهایش را بپذیرد.
- خیلی از دوستان این دولت در دولت قبل هم حضور داشتند. دکتر صالحی و آقای عراقچی که امروز می‌گویید نماد هسته‌ای هستند در دولت قبل نیز فعالیت می‌کردند.
- در رأی اعتماد هم در همان دوره اول به 4 وزیر احمدی‌نژاد رأی داده نشد ولی مجلس تنها به سه وزیر آقای روحانی رأی نداد. حتماً در دوره احمدی‌نژاد برخورد مجلس با دولت را یادتان می‌آید. امروز هم که اصلاح‌طلبان مدیریت آقای لاریجانی را تایید می‌کنند و برخی از دوستان نامه فدایت شوم به مجلس ارسال می‌کنند.
-گفته می‌شود جلیلی انشا می‌خواند ولی حتماً انشا خواندن بهتر از دیکته نوشتن است. اگر اعتقاد شما به این است که بحث هسته‌ای امروز زیر نظر عالی‌ترین مقام کشور صورت می‌گیرد پس تیم قبلی و تیم آقای لاریجانی نیز زیر نظر عالی‌ترین مقام کشور فعالیت می‌کردند.
- اگر شما وارد مجلس شدید نظرتان در مورد اینکه طی 2 سال ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور بالا رفت و با این رکودی که داریم چه خواهد بود. آیا اگر شما نماینده مجلس شدید در رابطه با نقدینگی از دولت سوال می‌کنید؟
- یکی دیگر از انتقاداتی که ما در گذشته به دولت قبل داشتیم به خاطر استفاده از کسانی بود که در دولت دوستان آقای حق‌شناس مسؤولیت داشته‌اند. آقای خاوری که اکنون از زندگی لذت می‌برد در دولت اصلاحات مدیرعامل بانک سپه بود. آقای دکتر سیف هم مدیرعامل بانک ملی بود و این دو در دفاع از آقای هاشمی بیانیه دادند که اگر هاشمی رأی نیاورد مملکت سقوط می‌کند ولی احمدی‌نژاد در دولت از آنها استفاده کرد و ما به همین خاطر انتقاد داشتیم.
- همین فردی که گفته می‌شود در زندان است و به نماینده‌ها پول داده است مسؤول ستاد آقای هاشمی در کردستان بود و انتقادات ما به دولت قبل به خاطر استفاده از چنین افرادی بود.
- من در رابطه با سبد کالا که مشکلاتی را برای مردم به بار آورد یا در رابطه با وام خودروها که سر ملت کلاه گذاشت مصاحبه‌ای از آقای حق‌شناس ندیدم ولی حالا به ما انتقاد می‌شود که چرا در دولت قبل نسبت به عملکرد رئیس‌جمهور موضع گرفته نمی‌شد.
- به برکت دولت جدید یک پای ما در دادگاه است و ما حتی به خاطر تیتری که علیه
آل سعود می‌زنیم باید به دادگاه برویم.
- ما هم اعتقاد داریم باید در مجلس نماینده‌هایی باشند که سر در آخور کرسنت و دکل نفتی پسر وزیر دوره اصلاحات نداشته باشند.
- بحث فساد 3 هزار میلیاردی بد است و همان‌طور که کسی که این کار را کرده بود محاکمه شد باید مسؤول کرسنت هم که چند برابر ۳ هزار میلیارد فساد کرده است محاکمه شود نه اینکه به عنوان معاون وزیر در دولت فعالیت کند.
- اگر ما می‌خواستیم طبق نسخه اصلاح‌طلبان جلو برویم الان داعش در وسط تهران
عملیات داشت.


Page Generated in 0/0057 sec