printlogo


کد خبر: 149353تاریخ: 1394/9/2 00:00
اخبار

نقد سیاسی و اجتماعی حاتمی‌کیا در «بادیگارد»
فیلم سینمایی «بادیگارد» جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در حالی مراحل فنی خود را پشت سر می‌گذارد که سازندگان این فیلم با توافق اولیه با دفتر پخش فیلمیران تصمیم دارند، آن را نوروز ۹۵ اکران کنند.  به گزارش فارس، فیلم اخیر حاتمی‌کیا نقدی جدی بر عملکرد دولت دهم است و فعالیت برخی از نزدیکان احمدی‌نژاد را مورد توجه قرار داده است. در این فیلم مساله اختلاس در این دولت، نظام بانکی و تامین اجتماعی همچنین عملکرد معاون اجرایی دولت دهم و فرد مورد وثوق احمدی‌نژاد که هم‌اینک در بازداشت به سر می‌برد مورد توجه قرار گرفته است. فیلم علاوه بر نقد اجتماعی نگاه سیاسی به مسائل جامعه دارد. تازه‌ترین ساخته حاتمی‌کیا (بادیگارد) مضمونی اجتماعی دارد و همان‌طور که از نام آن مشخص است درباره محافظی شخصی است. نقش محافظ شخصی را پرویز پرستویی بازی می‌کند و از یکی از شخصیت‌های مهم نظامی محافظت می‌کند اما با کمی تأمل به این مهم پی می‌برد که این شخصیت بیشتر به فکر منافع شخصی خود است. محافظ شخصی دچار تشکیک می‌شود و به همین دلیل محافظت از شخصیت مهم نظام را کنار می‌گذارد و از یکی از شخصیت‌های هسته‌ای محافظت می‌کند.

درگذشت اولین گوینده رادیو
اولین گوینده و دوبلور سازمان صداوسیما که بخش عمده فعالیت‌هایش در رادیو بود در سن ۹۵ سالگی درگذشت. رضا سجادی که عنوان اولین گوینده رادیو را در کارنامه هنری خود داشت و حدود ۷۵ سال در رادیو فعالیت می‌کرد شامگاه شنبه به علت کهولت سن به دیار باقی شتافت. وی متولد ۱۲۹۹ فرزند حجت‌الاسلام حاج سیدمصطفی سرابی، واعظ و ناطق زبردست بود که در شهر مشهد مقدس به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۱۹ به عنوان گوینده در رادیو استخدام شد و مدتی به ریاست اداره رادیو منصوب شد. رضا سجادی ناطقی زبردست، ادیبی پرمایه و شعر‌شناس بود، او اشعار زیادی را در حافظه داشت و هنگام محاوره از اشعار حافظ، شاهد و مثال می‌آورد.

ترکیب بازیگران فیلم «175غواص»  تکمیل می‌شود
پیش ‌تولید فیلم سینمایی «175 غواص» به کارگردانی سعید چاری از نیمه آبان‌ماه آغاز شده و با برنامه‌ریزی انجام شده این فیلم از اواخر آذرماه در شهرک سینمایی دفاع‌مقدس مقابل دوربین می‌رود. این فیلم در صورت آماده شدن برای اکران در جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود. در حال حاضر فیلمنامه «175 غواص» روزهای پایانی بازنویسی خود را پشت سر می‌گذارد و عوامل تولید در حال انتخاب بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند. حمید فرخ‌نژاد، پولاد کیمیایی، سیدجواد هاشمی، مهدی باقربیگی و دانیال عبادی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند که برای ایفای نقش در این فیلم سینمایی انتخاب شده‌اند. از آنجا که بخش‌های بسیار زیاد فیلم «175 غواص» روی آب و دریا اتفاق می‌افتد، گروه تولید راه سختی را در پیش دارد و در تدارک راهکاری است تا بخش‌های اصلی فیلم با کیفیت خوبی تولید شود.

تولید کتاب‌های چندرسانه‌ای از خاطرات زنان در جنگ
سوره مهر الکترونیک در نظر دارد کتاب‌های چندرسانه‌ای «دختر شینا» و «فرنگیس» را تا پایان سال تولید و عرضه کند. به گزارش تسنیم، امین نادری، مدیر سوره مهر الکترونیک با اشاره به برنامه‌های این بخش در ماه‌های آینده سال جاری گفت: سوره مهر الکترونیک در نظر دارد در ماه‌های آینده تمرکز خود را بیشتر بر کتاب‌هایی قرار دهد که نشان‌دهنده و بیان‌کننده نقش زنان در دفاع‌مقدس است. این کار به پیشنهاد مرتضی سرهنگی انجام می‌شود تا به نحوی پشت جبهه‌ها و نقش دیگر اقشار بویژه زنان و مادران شهدا و جانبازان در جنگ به خوبی معرفی شود.  مدیر بخش سوره مهر الکترونیک از تولید کتاب‌های چندرسانه‌ای به‌عنوان دیگر برنامه‌ها یاد کرد و افزود: قرار است کتاب‌های دفاع‌مقدسی مانند «دختر شینا»، «فرنگیس»، «دختران او‌پی‌دی»، «دا» و... در این قالب تولید و عرضه شود.


Page Generated in 0/0057 sec