printlogo


کد خبر: 149354تاریخ: 1394/9/2 00:00
رویدادها

انتشار کتاب «ده روز با داعش»
کتاب «ده روز با داعش» نوشته یورگن تودنهوفر با ترجمه علی‌ عبداللهی توسط انتشارات کتاب کوله‌پشتی‌ منتشر شد. «ده با داعش» شرح سفر جسورانه‌ ۱۰ روزه‌ یورگن تودنهوفر، روزنامه‌نگار آلمانی است به همراه پسرش و یکی دیگر از دوستان وی به قلمرو داعش. وی در فصل‌های دهگانه‌ این کتاب، مقدمات و ماجراهای پیش از سفر، شرح عینی 10 روز اقامت و نیز پایان سفرشان را به دقت بازگو می‌کند. در این کتاب او نخست به ریشه‌های داعش و شکل‌گیری آن می‌پردازد و به‌خاطر انتقادهای تند و تیزش از سیاستمداران غرب بویژه جورج بوش و برشمردن برخی عوامل و آوردن فکت‌های دقیق، در باب اشتباهات غربی‌ها در عراق و افغانستان در شکل‌گیری داعش، طالبان و القاعده و نیز اشاره به پیشینه برخی اقدامات جنگ‌افروزانه در دنیای مسیحی، مقوله‌ای به نام تروریسم اسلامی را مطلقاً مردود و اعمال داعشی‌ها را کاملاً غیراسلامی می‌داند. از این رو با آنکه این کتاب در مدت کوتاهی در آلمان چندین بار به چاپ رسید و مردم از آن استقبال کردند و سپس به بسیاری از زبان‌ها ترجمه شد ولی در رسانه‌های غربی تا می‌توانستند به آن تاختند یا درباره آن سکوت اختیار کردند.

برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی «دختران آفتاب»
طنین یاس به مناسبت هفته کتاب با همکاری سازمان بسیج جامعه زنان کشور و انتشارات سروش مسابقه بزرگ کتابخوانی «دختران آفتاب» را برگزار می‌کند. کتاب «دختران آفتاب» به نویسندگی امیرحسین بانکی، بهزاد دانشگر و محمدرضا رضایتمند با استفاده از سبک «داستان‌مقاله» به بررسی، نقد، رد و اثبات مؤلفه‌ها، مباحث و شبهات حوزه‌ زن، خانواده و جامعه می‌پردازد. این کتاب از معدود کتاب‌های غیردفاع مقدسی است که توسط مقام معظم رهبری بر آن تقریظ نوشته شده است. مسابقه بزرگ «کتاب و کتابخوانی» دختران آفتاب با اهدای جوایز ارزنده و نفیس به 50 نفر از برگزیدگان از 10 آذر به مدت 20 روز به صورت آنلاین در سایت طنین یاس برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند به سایت طنین یاس به آدرس TANINEYAS.IR مراجعه و به سوالات پاسخ دهند. در پایان مهلت مقرر و همزمان با 9 دی‌ماه اسامی برندگان اعلام خواهد شد.

تولید سریال «حضرت موسی(ع)» به معاونت برون‌مرزی رسید
کارگردان سریال «حضرت موسی(ع)» گفت: با برنامه‌ریزی انجام‌شده ساخت و تولید این سریال قرار است در معاونت برون‌مرزی صداوسیما انجام شود. به‌گزارش تسنیم، فرج‌الله سلحشور، کارگردان سریال «حضرت موسی(ع)» درباره آخرین جزئیات ساخت این سریال افزود: در حال حاضر نگارش فیلمنامه سریال
«حضرت موسی(ع)» در 80  قسمت به پایان رسیده که 8 فیلمنامه سینمایی نیز از آن استخراج شده است. کارگردان «یوسف پیامبر(ع)» تصریح کرد: محمد سرافراز، رئیس رسانه ملی عزم خود را در ساخت این سریال جزم کرده تا سریال «حضرت موسی(ع)» به تولید برسد و اکنون ساخت مجموعه «حضرت موسی(ع)» از اولویت‌های سازمان صداوسیما است. سلحشور پیش از این درباره سریال «حضرت موسی(ع)» گفته بود: این سریال عظیم‌ترین اثری است که تا به حال تاریخ دنیا به خود دیده است و خیلی فراتر از توان ماست البته از لحاظ تکنیکی هم باید خود را بالا بکشیم که نیاز به بودجه دارد.

روایتی دینی در نمایش «نسیان»
نشست خبری نمایش «نسیان» با حضور عوامل این نمایش در سالن کنفرانس برج آزادی برگزار شد. در ابتدای این نشست احسان خداپرست، تهیه‌کننده این نمایش گفت: پروژه «نسیان» از خردادماه امسال آغاز شد و پس از اجرای نمایش «غبار» تصمیم گرفته شد در فضای هنرهای نمایشی پروژه دیگری آغاز شود که به این اثر رسید. وی تصریح کرد: پس فراز و فرودهای فراوان برای اجرای این نمایش که به دلیل عدم استقبال مدیران و نهادهای فرهنگی بود، با زحمات دوستان توانستیم بخش عمده کار را جلو ببریم. صابر خراسانی، شاعر نمایش نیز در این نشست گفت: سعی کردیم به مردم گوشزد کنیم که اگر انتخاب اشتباه داشته باشند بعدها در گذر زمان خواهند دید که جبران آن سخت است. سالن ما کوچک است اما از حضور مردم استقبال می‌کنیم. کاری که برای سیدالشهدا(ع) اجرا می‌شود قطعا دست حضرت زهرا(س) در کار است.
 


Page Generated in 0/0092 sec