printlogo


کد خبر: 149366تاریخ: 1394/9/2 00:00
چهارگوشه

نشست یمن به تعویق افتاد
سخنگوی دولت مستعفی یمن از به تاخیر افتادن دور جدید مذاکرات ژنو درباره بحران یمن خبر داد و اعلام کرد: هنوز زمان مشخصی برای آن اعلام نشده است.  محمد العامری، مشاور رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن درباره امور سلفی‌ها مدعی شد این انصارالله هستند که موجب به تعویق افتادن نشست ژنو می‌شوند و هیچ منطقی جز اسلحه و جنگ ندارند. این در حالی است که  سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت این جنبش در مذاکرات مسقط پیش از این گفته بود انصارالله ملاحظات خود درباره پیش‌نویس مذاکرات ژنو را اعلام کرده است.

محرومیت دختر شیخ سلمان  از تابعیت بحرینی
مقامات رژیم آل‌خلیفه دختر شیخ علی سلمان را از داشتن تابعیت بحرینی محروم کردند. علیاء رضی، همسر شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین، بزرگ‌ترین گروه شیعه مخالف دولت در این کشور در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: دخترم ساره که به تازگی یک ساله شده، به دلیل زندانی بودن پدرش همچنان از داشتن تابعیت محروم است. دادگاه بحرین در تاریخ 16 جولای گذشته، شیخ علی سلمان را به اتهام ساختگی چون «تحریک علیه خشونت» به 4 سال زندان محکوم کرد.

فرود اضطراری هواپیمای ترکیه
روزنامه ملیت، دیروز نوشت هواپیمای ایرباس ‌ای330 خطوط هوایی ترکیه که از نیویورک به مقصد استانبول پرواز کرده بود، پس از دریافت گزارشی درباره بمب‌گذاری در هواپیما مسیر خود را تغییر داد و در میان تدابیر شدید امنیتی در  فرودگاه بین‌المللی استنفیلد در هالی‌فاکس کانادا به زمین نشست سپس همه مسافران و خدمه پرواز از هواپیما خارج شده و نیروهای امنیتی با استفاده از سگ‌های تعلیم‌ دیده هواپیما را بازرسی کردند. مقامات پلیس از ارائه توضیح درباره احتمال بمب‌گذاری در این هواپیما خودداری کردند.

آمریکا به تنهایی
مسلمانان را نمی‌کشد
مجری یک شبکه آمریکایی دلیل اصرار واشنگتن بر مشارکت دولت‌های عربی در ائتلاف نمایشی مبارزه با تروریسم را فاش کرد. طبق این گزارش، عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر در پاسخ به سوال مجری شبکه «سی‌بی‌اس» درباره اینکه آیا نیروی هوایی ارتش سوریه از حملات هوایی علیه داعش در عراق و سوریه حمایت می‌کند، این سوال را از مجری پرسید: «آیا شما به نیروی هوایی مصر نیاز دارید؟» مجری هم در پاسخ گفت: بله، زیرا رئیس‌جمهور نمی‌خواهد اینگونه به نظر بیاید که آمریکایی‌ها به تنهایی در مقابل مسلمانان قرار گرفته‌اند.

توافق غرب برای تمدید تحریم‌های روسیه
یک دیپلمات بلندپایه اروپایی در مصاحبه با رویترز گفت سران کشورهای غربی در حاشیه نشست هفته گذشته سران کشورهای عضو گروه 20 در ترکیه موافقت کردند تحریم‌ها علیه روسیه را برسر اقدامات این کشور در اوکراین 6 ماه دیگر یعنی تا ژوئیه سال آینده تمدید کنند. این دیپلمات اروپایی افزود سران کشورهای غربی توافق کردند فشار بر روسیه در آستانه انتخابات برنامه‌ریزی شده در شرق اوکراین ضروری است.

تداوم پیشروی‌های انصارالله در خاک عربستان
کمیته‌های مقاومت مردمی (انصارالله) و ارتش یمن پایگاه نظامی «الشبکه» عربستان در استان نجران را تحت کنترل خود درآوردند. نیروهای یمنی با تصرف این پایگاه، مقادیری از انواع سلاح از جمله 3 تانک را به غنیمت گرفتند. نیروهای مقاومت مردمی و ارتش یمن مناطق مختلف در اطراف 2 استان جیزان و عسیر را گلوله‌باران کردند. منابع نظامی افزودند ارتش یمن و کمیته‌های مقاومت مردمی همچنین پایگاه‌های نظامی ارتش عربستان را در مناطق قرناء، خلف المعنق و راحه لادود در جیزان و 2 پایگاه نظامی دیگر در عسیر را گلوله‌باران کردند.


Page Generated in 0/0051 sec