printlogo


کد خبر: 149467تاریخ: 1394/9/4 00:00
سرخط خبر

 رئیس سازمان حفظ نباتات در نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی نسبت به احتمال طغیان جمعیت ملخ صحرایی هشدار داد.
 ولی‌الله افخمی‌راد، رئیس سازمان توسعه تجارت از آغاز بازنگری تعرفه‌ها برای تدوین مقررات واردات و صادرات سال ۹۵ خبرداد و گفت: تغییر تعرفه خودرو در برنامه دولت نیست.
 معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: کمیته تخصصی اتاق بازرگانی برای اصلاح قوانین با حضور نمایندگان سه قوه در راستای اصلاح و رفع قوانین مزاحم کسب و کار تشکیل شده است.
 آمارها نشان می‌دهد با وجود نیاز صدها هزار جوان به کار و وجود بحران بیکاری، ظرف یک سال صدور مجوز کار برای اتباع بیگانه ۳ برابر شده و ۵۳۰ هزار متقاضی خارجی توانسته‌اند مجوز اشتغال خود را در ایران دریافت کنند.
 حمیدرضا جانباز، مشاور وزیر نیرو گفت: به دلیل خشکسالی و نیاز آبی، نمک‌زدایی و انتقال آب دریا به فلات مرکزی کشور در دستور کار قرار دارد.
 رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک گفت: تاکنون ۱۳ هزار سایت کسب و کار و تجارت الکترونیک نماد اعتماد دریافت کرده‌اند و در سال گذشته ۵۲ هزار میلیارد تومان خرید اینترنتی در کشور صورت گرفته است.
 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران گفت: در آینده‌ نزدیک 7/4 میلیون دانش‌آموخته وارد بازار کار خواهند شد که باید در حوزه مهارتی تقویت شوند.
 میثم خادمیان، عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت از بومی‌سازی کاتالیست تولید بنزین در داخل کشور خبر داد و گفت: نیاز ایران درباره کاتالیزها 15 هزار تن در سال است.
 رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: ثبات نرخ ارز، ورود نقدینگی به اقتصاد و کوچک شدن بدنه دولت، 3 راهکاری است که دولت با تن دادن به آن می‌تواند مشکل رکود را حل کند.
 مؤسسه جوزف رون‌تیری انگلیس اعلام کرده است براساس آخرین مطالعات صورت‌گرفته حدود 7/1 میلیون جوان بین 16 تا 24 سال، در انگلیس در فقر کامل به سر می‌برند.
 رئیس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد براساس قول سازمان تامین اجتماعی قرار است از سال آینده در وضعیت حسابرسی شرکت‌ها تجدیدنظر شود.
 اسدالله عسگراولادی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تشکیل 2 وزارتخانه مجزای «صنعت و معدن» و «بازرگانی» را اقدامی نادرست عنوان کرد و درباره عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزیر صنعت در میان وزارتخانه‌های اقتصادی دولت بهترین عملکرد را داشته است.‌
 وزیر نفت مصرف داخلی را تهدیدی برای صادرات گاز خواند و با پیش‌بینی مصرف روزانه 700میلیون مترمکعب گاز در زمستان امسال افزود: اگر به این موضوع و بهینه کردن مصرف داخلی توجه نکنیم کمتر از 20 سال آینده واردکننده گاز خواهیم شد.
 گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد گروه کالایی آب، برق و سوخت در آبان‌ماه سال جاری 4/7 درصد گران شده است.
 


Page Generated in 0/0062 sec