printlogo


کد خبر: 149474تاریخ: 1394/9/4 00:00
نبض جامعه

در آستانه اربعین صورت گرفت
انتشار نسخه دوم نرم‌افزار جاذبه حسینی
در آستانه فرارسیدن سالروز اربعین اباعبدالله الحسین(ع)نسخه دوم نرم‌افزار «جاذبه حسینی» همراه با به‌روزرسانی‌های سال94 جهت استفاده‌ زائرانی که با پای پیاده عازم کربلای معلا، هستند، تهیه و منتشر شد. به گزارش«وطن امروز»، این نرم‌افزار توسط موسسه پژوهشی - فرهنگی انقلاب اسلامی ویژه اربعین حسینی طراحی و در 2 نسخه کم‌حجم (با امکان دانلود فایل‌های صوتی) و کامل جهت استفاده علاقه‌مندان آماده شده است. خانواده‌ها با امکان اشتراک‌گذاری اتوماتیک این نرم‌افزار می‌توانند از موقعیت زائر خود مطلع شوند. با افزوده شدن این امکان بسیار کاربردی در به‌روزرسانی جدید این نرم‌افزار از هر جای دنیا می‌توان از موقعیت حضور زائر در شهرهای نجف، کربلا و مسافت طی شده در راهپیمایی اربعین اطلاع دقیق به دست آورد. همچنین این امکان بدون نیاز به اینترنت مکان حضور زائران را روی نقشه مشخص خواهد کرد. براساس این گزارش، روش کار با این نرم‌افزار بسیار ساده است و کاربران می‌توانند با نصب نرم‌افزار جاذبه حسینی روی تلفن همراه خود شماره تلفن همراه دوستان و اعضای خانواده خود و افرادی که مجاز به پیگیری هستند را ثبت کنند. از این لحظه آن افراد با ارسال درخواست ردیابی در نرم‌افزار جاذبه حسینی خودشان می‌توانند از آخرین موقعیت مکانی زائر اطلاع کسب کنند. همچنین با استفاده از این قابلیت احتمال گم شدن تلفن‌های همراه هم کاهش خواهد یافت. گفتنی است به‌روزرسانی نقشه‌ها براساس آخرین تغییرات مسیر پیاده‌روی، نقشه آفلاین شهرهای نجف تا کربلا به همراه نقاط مورد نیاز زائران، امکان افزودن مکان‌های مورد علاقه زائر به همراه بسیاری امکانات از ویژگی‌های این نرم‌افزار است.  کاربران جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت این نرم‌افراز می‌توانند به سایت.khamenei.ir  
مراجعه کنند.
 
آغاز امتحانات نهایی دانش‌آموزان از ۵ دی
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش از آغاز امتحانات نهایی دانش‌آموزان سراسر کشور از 5 دی‌ماه و با درس
«دین و زندگی» خبر داد. عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به آغاز امتحانات نهایی دانش‌آموزان در دی‌ماه، اظهار داشت: امتحانات نهایی دانش‌آموزان سراسر کشور از 5 دی آغاز می‌شود و تا پایان دی‌ماه پایان می‌یابد. وی  به فارس عنوان کرد: براساس روالی که برای برگزاری امتحانات نهایی تدارک دیده شده است، شروع امتحانات نهایی با درس «دین و زندگی» است. عمادی درباره دیگر امتحانات مانند میان‌ترم و نوبت اول هم گفت: به جز امتحانات نهایی، مابقی امتحانات داخلی است و خود مدارس می‌توانند درباره زمان و چگونگی برگزاری امتحانات تصمیماتی اتخاذ کنند.

دولت شهردار تهران را تنها گذاشت
دولت دست شهردار تهران را در حوزه حمل‌ونقل عمومی خالی گذاشته است در حالی که ناوگاون اتوبوسرانی تهران به 10هزار دستگاه اتوبوس احتیاج دارد. ابوالفضل قناعتی، عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دولت به تصمیم خود در سال 88 در زمینه هدفمندکردن یارانه‌ها برای حوزه حمل‌ونقل عمومی عمل نکرده است، افزود: متاسفانه دست قالیباف در حوزه حمل‌ونقل عمومی خالی مانده و تصمیمات دولت طی این دو دوره در این حوزه، تنها در حد توصیه باقی مانده است. وی با تاکید بر اینکه اگر توسعه‌ای در حوزه حمل‌ونقل عمومی در تهران صورت گرفته است، فقط توسط شهرداری تهران بوده است، به تهران سما بیان داشت: توسعه در حوزه حمل‌ونقل ریلی و غیرریلی تهران مدیون مدیریت قالبیاف در شهرداری تهران است. قناعتی با بیان اینکه ما در تهران 6 هزار و 500 دستگاه اتوبوس داریم، تصریح کرد: این تعداد باید تا 10 هزار اتوبوس افزایش یابد. وی با اشاره به اینکه متاسفانه 6 سال است که دولت تعهد 5/82 درصد اعتبار را که به منظور خرید اتوبوس اختصاص داده تامین نکرده است، افزود: در حوزه مترو نیز 50 درصد از زیرساخت‌های مورد نیاز باید توسط دولت تامین شود که متاسفانه این امر هنوز تحقق پیدا نکرده است.


Page Generated in 0/0060 sec