printlogo


کد خبر: 149490تاریخ: 1394/9/4 00:00
اخبار

«حضور اروند خون» در بخش ویژه سوگواره خمسه
نمایش «اروند خون» نوشته ایوب آقاخانی و کارگردانی کورش زارعی با حضور در بخش ویژه دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیینی‌های مذهبی خمسه در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن روی صحنه خواهد رفت. این نمایش که دربرگیرنده روایتی از مجاهدت غواصان شهید است از هشتم آذرماه در قالب بخش ویژه دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین‌های مذهبی خمسه در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن روی صحنه خواهد رفت. این اثر تولید معاونت هنری سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران است و در راستای حمایت از نمایش‌های فاخر به مدت ۳۰ شب اجرا خواهد داشت. دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین‌های مذهبی خمسه به همت سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران و به دبیری علی‌اصغر خسروی از5 الی 24 آذرماه در تهران برپا می‌شود.

خاطرات محسن رضایی منتشر خواهد شد
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع‌مقدس گفت: جلد نخست خاطرات شفاهی‌ام با عنوان «راه» دی‌ماه سال جاری منتشر می‌شود. به گزارش تسنیم، محسن رضایی افزود: در این جلد خاطرات خود از دوران کودکی تا آبان سال 61 (پایان عملیات محرم) را بیان داشته‌ام. رضایی تصریح کرد: ثبت و نگارش این خاطرات توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس صورت گرفته است.

اجرای نمایش دینی «خورشید کاروان» در برج میلاد
 نمایش «خورشید کاروان» در بیست‌وپنجمین سال متوالی اجرای خود این‌بار در برج میلاد تهران میزبان علاقه‌مندان مکتب عاشورایی حضرت امام حسین(ع) خواهد بود. به گزارش نسیم، این نمایش دینی با همکاری شهرداری تهران و برج میلاد از 9 آذرماه در مرکز اصلی همایش‌های بین‌المللی برج میلاد همه‌روزه از ساعت 19:30 به مدت 13 شب تا 21 آذر روی صحنه خواهد رفت. «خورشید کاروان» با بهره‌گیری از داستان مشهور دیر راهب به واقعه پس از عاشورا می‌پردازد و تاکنون در سالیان متوالی اجراهای خود در شهرهای مختلف کشور و همچنین کشورهای دیگر نظیر  انگلیس، هلند و امارات میزبان قریب به یک میلیون و 200 هزار  نفر از علاقه‌مندان اهل بیت(ع) بوده است.

برگزاری یادواره شعر مدافعان حرم
یادواره شعر مدافعان حرم به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار حسین همدانی با حضور مسؤولان فرهنگی و هنری و شاعران انقلابی و جوان کشور در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد. به‌گزارش مهر، در این برنامه جمع زیادی از شاعران انقلابی به خوانش اشعار خود پرداختند و محمود حبیبی‌کسبی بیانیه هیأت داوران را قرائت کرد. حسن‌ختام شعرخوانی این برنامه نیز توسط حاج علی انسانی شاعر و مداح اهل بیت(ع) انجام شد. مجتبی رحماندوست، نماینده مجلس شورای اسلامی در این برنامه گفت: بسیج، برآیند روحیه انقلابی جامعه است. یعنی جامعه طبق هنجارهای خودش حرکت می‌کند اما عده‌ای در این قالب‌های کلیشه‌ای جا نمی‌گیرند. وی افزود: کسی مانند سردار حسین همدانی حلقه وصل مقاومت بین کشورهای اسلامی است. تلقی من این است که جنگ نهایی در عالم 2 جبهه دارد که روبه‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند؛ یک طرف صهیونیزم بین‌الملل که شامل بی‌دین‌ها و خدانشناس‌ها است و جبهه دیگر، جبهه فرزندان خمینی و رهبری است.

آغاز پیش‌تولید سری سوم «خندوانه»
تهیه‌کننده برنامه «خندوانه» گفت: حدود یک ماه است که پیش‌تولید این برنامه را آغاز کرده‌ایم ولی زمان دقیقی برای پخش مشخص نداریم، چراکه هنوز در حال انجام کارهای مقدماتی‌ دکور جدید هستیم. به گزارش فارس، «جواد فرحانی» درباره زمان دقیق پخش سری جدید این برنامه گفت: زمان دقیقی برای پخش «خندوانه» مشخص نشده است چون هنوز در حال انجام کارهای مقدماتی‌ دکور جدید هستیم. این تهیه‌کننده ادامه داد:‌ عروسک جناب‌خان در این سری از «خندوانه» هم حضور دارد و طی صحبت‌هایی که از پیش داشتیم، به حضور عروسک جدیدی در «خندوانه» نیز فکر کرده‌ایم. سری اول و دوم برنامه «خندوانه» به کارگردانی و اجرای رامبد جوان و تهیه‌کنندگی جواد فرحانی هر شب از شبکه نسیم روی آنتن رفت و مخاطبان بسیاری داشت.


Page Generated in 0/0046 sec