printlogo


کد خبر: 149492تاریخ: 1394/9/4 00:00
تقابل سرنوشت‌ساز استقلال و نفت در جام حذفی
باز هم پای منصوریان وسط است

آخرین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی، داربی کوچک پایتخت با هدایت مربیان استقلالی است؛ مربیانی که نمی‌خواهند ابتدا برابر رقیب مغلوب شوند و بعد از آن تیم‌شان وداع زودهنگامی با این رقابت‌ها داشته باشد. مرحله یک‌چهارم نهایی بیست‌ونهمین دوره رقابت‌های جام حذفی، عصر روز چهارشنبه هفته جاری با برگزاری دیدار نفت تهران و استقلال تهران به پایان می‌رسد و چهره آخرین تیمی که مجوز حضور در مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها را کسب می‌کند، مشخص می‌شود. این بازی تقابل 2 تیم تهرانی است و به نوعی داربی محسوب می‌شود؛ دیداری حساس اما نه به اندازه داربی پایتخت که رقابت استقلال و پرسپولیس است. برنده این بازی در مرحله نیمه‌نهایی میهمان تراکتورسازی است زیرا طبق اعلام سازمان لیگ، تبریزی‌ها به علت میزبانی کمتر در این رقابت‌ها، در هر صورت پذیرای برنده این بازی در ورزشگاه یادگار امام تبریز هستند.در این داربی، 2 مربی استقلالی تیم‌های‌شان را برابر هم به میدان می‌فرستند و در کنار تفکر برای پیروزی در این دیدار، به فکر ارائه توانایی‌های خود و مغلوب کردن سرمربی دیگر هستند تا جایگاه بهتری در بین هواداران استقلال به دست آورند. در یک‌سوی میدان پرویز مظلومی قرار دارد که این روزها تیمش صدرنشین لیگ است و قطعا با روحیه مضاعف بازیکنان و شرایط خوب فنی، نفراتش را در این بازی به میدان می‌فرستد. استقلال برای رسیدن به این مرحله از مسابقات ابتدا با ۵ گل شهرداری سمنان را شکست داد و با برتری ۳ بر یک مقابل فولادخوزستان به این مرحله از مسابقات رسید. نفت تهران اما شرایط متفاوتی نسبت به استقلال دارد. آنها که در این فصل نوسان زیادی داشته و جزو ۵ تیم پایین جدول هستند، هفته قبل در خانه سپاهان پیروزی را با شکست عوض کردند تا با روحیه نه چندان مناسب پای به این بازی بگذارند. علیرضا منصوریان سرمربی این تیم تهرانی که روزهای خوبی با این تیم در فصل گذشته داشت و توانست با این تیم به مقام سوم لیگ و نایب‌قهرمانی جام حذفی برسد، در این فصل نتوانسته از توانایی‌های خود به خوبی دفاع کند. مطمئنا بردن استقلال سکوی پرتاب خوبی برای این مربی و تیمش است تا روزهای بهتری را در ادامه مسابقات لیگ و جام حذفی پیش‌رو داشته باشند البته کاپیتان فراموش نشدنی استقلال، یک آلترناتیو و خطر بزرگ برای سرمربی فعلی آبی‌هاست زیرا خیلی‌ها او را سرمربی این تیم تهرانی در سال‌های نه‌چندان دور می‌دانند. منصوریان که فصل پیش توانست استقلال را دو مرتبه با هدایت امیر قلعه‌نویی شکست دهد، در هفته پنجم فصل جاری لیگ برابر استقلال مظلومی شکست خورد و حالا در این بازی قصد جبران آن باخت را دارد. مطمئنا جام حذفی که راه آسان‌تری برای رسیدن به آسیا و کسب افتخار بزرگی است، هر 2 سرمربی را بیشتر ترغیب می‌کند تا در این بازی بازنده نباشند خصوصا پرویز مظلومی که اصلا دوست ندارد تیمش برابر علیرضا و مقابل هوادارانش وداع تلخی با جام حذفی داشته باشد.
پرویز مظلومی: می‌خواهیم قهرمان شویم
سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران با بیان اینکه جایگاه نفت تهران در لیگ برتر منصفانه نیست، گفت: حق اشتباه کردن برابر تیم نفت را نداریم و تنها به فکر پیروزی در این بازی هستیم. پرویز مظلومی در نشست خبری پیش از دیدار روز چهارشنبه این تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور، ضمن بیان مطلب فوق گفت: ما برابر نفت تهران بازی حساسی داریم. نفت تیم خوبی است که مربی جوان و خوبی دارد. این تیم کاملا قابل احترام است. تمام تلاش ما این است که به مرحله بعد برسیم. تیم نفت نقاط مثبت و ضعف دارد و با تمریناتی که انجام دادیم از نقاط ضعف آنها استفاده می‌کنیم. وی ادامه داد: ما در لیگ یک بار نفت را برده‌ایم ولی شرایط فرق می‌کند. در جام حذفی حق اشتباه نداریم. کل مجموعه باشگاه به دنبال این است که در جام حذفی قهرمان شویم. راه ما البته سخت است ولی امیدوارم در این مسابقات قهرمان شویم. سرمربی تیم استقلال همچنین افزود: این بازی ربطی به شرایط دو تیم در لیگ ندارد. تیم نفت جایگاهش در لیگ منصفانه نیست و به جایگاه این تیم کاری نداریم. ما به بازیکنان تاکید کردیم که صدرنشینی ما دلیل بر برتری نیست. وی در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کنید بازیکنان جوان شما تا پایان فصل جوابگوی خواسته‌های کادر فنی هستند؟ خاطرنشان کرد: مسلما جواب می‌دهند. هر چه از لیگ می‌گذرد آنها تجربه کسب می‌کنند البته جوان‌های استقلال کمی استرس دارند با این حال ما به تناوب از آنها استفاده می‌کنیم. این را هم بگویم که بازیکنان باتجربه ما با جوان‌ها چه در داخل زمین و چه خارج آن همکاری می‌کنند و از این بابت از آنها تشکر می‌کنم.
سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران درباره غایبان این تیم در دیدار روز چهارشنبه بیان کرد: در این بازی خرسندنیا مصدوم است و کرار جاسم هم مثل دیدارهای قبل حضور ندارد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا بهتر نبود بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد؟ عنوان کرد: فکر می‌کردم محل زمین بازی را تغییر دهند. به نظرم زمین آزادی بهتر از تختی است و اگر در آزادی بازی می‌کردیم هم به نفع نفت بود و هم استقلال. ضمن اینکه برای مردم نیز آزادی بهتر است ولی تصمیم‌گیرنده میزبان است و آنها زمین تختی را انتخاب کردند. مظلومی در خصوص انتقادهای زندی و بیک‌زاده در برنامه 90 گفت: من به حرف‌های زندی و بیک‌زاده توجه نمی‌کنم و تنها به تیم خودم فکر می‌کنم. کاری هم به پیامک و این مسائل ندارم. تمرکزم روی تیم خودم است و بهتر است درباره بازی سوال کنید. وی درباره آخرین وضعیت کرار و انتقادهای اخیر این بازیکن تصریح کرد: مدیریت باشگاه گفته است او را نمی‌خواهد ولی من قبلا نظرم را دادم و حالا هم نظرم را به باشگاه ارائه کرده‌ام. در هر صورت او باید بیاید و به نظر کمیته انضباطی احترام بگذارد. سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران همچنین گفت: البته آنطور نیستم که بازیکن بی‌انضباط را نگه دارم. اگر بی‌انضباط نباشد در خدمتش هستیم ولی اگر مشکل ایجاد کند او را در اختیار  کمیته انضباطی قرار می‌دهم.
3 بازیکن نفت آسیب دیده‌اند
تیم نفت تهران که در چارچوب مسابقات حذفی حریف استقلال تهران است،
3 بازیکن اصلی خود را در داربی مربیان استقلالی در اختیار ندارد.به نظر می‌رسد علیرضا منصوریان امسال روی نوار بدشانسی گام بر می‌دارد، او پس از ماه‌ها نداشتن ایمان مبعلی هافبک طراحش، تنها 30 دقیقه وی را به میدان سپاهان فرستاد و دوباره او را مصدوم می‌بیند، به غیر از آن البته سیدجلال حسینی و سانتوز را هم در اختیار ندارد البته این موضوع شاید به بدشانسی مربوط نباشد و به دلیل درگیری نفت در لیگ قهرمانان آسیا در طول زمانی باشد که دیگر تیم‌ها بدنسازی می‌کردند و نفت فرصت آن را نداشت. به هر حال منصوریان مقابل استقلال هم سه بازیکن اصلی خود را به احتمال بسیار زیاد در اختیار ندارد و این به سود پرویز مظلومی است که در داربی مربیان استقلالی لیگ دستش پر‌تر از حریف خود خواهد بود. استقلال و نفت امروز چهارشنبه در چارچوب جام حذفی و برای تعیین چهارمین تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی به میدان می‌روند.
 


Page Generated in 0/0052 sec