printlogo


کد خبر: 149502تاریخ: 1394/9/4 00:00
چهارگوشه

گاف پان‌ترکیست‌ها در آنکارا
یک گروه پان‌ترکیستی موسوم به «گرگ‌های خاکستری» که رسما طرفدار اردوغان  است، مرتکب اشتباهی مضحک شد. این گروه که این هفته در حمایت از تروریست‌های سوری قصد داشتند مقابل سفارتخانه روسیه در آنکارا تجمع اعتراضی برگزار کنند، به اشتباه در برابر سفارتخانه هلند گرد هم آمدند و به ساختمان آن خسارت زدند! دلیل اشتباه آنها رنگ‌های مشابه سرخ و سفید و آبی پرچم هلند با پرچم روس‌ها بود.

انفجار در مرکز آتن
مقامات پلیس یونان اعلام کردند یک بمب مقابل دفاتر یک سازمان تجاری در مرکز آتن منفجر شد. این اولین انفجار از زمان فعالیت الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر چپگرای یونان در ماه ژانویه 2015 بوده است. به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، انفجار این بمب که  دیروز رخ داد، تلفات جانی به همراه نداشته اما خسارات مادی برجای گذاشته است. براساس اعلام پلیس یونان، این بمب از راه دور کنترل و منفجر شد. حدود ۳۰ دقیقه قبل از انفجار نیز فردی ناشناس به یک روزنامه در یونان درباره وقوع انفجار هشدار داده بود.

حمله سعودی‌ها به عوامیه
نیروهای سعودی روز دوشنبه اقدام به حمله به مردم و تیراندازی در یک مرکز تجاری در منطقه شیعه‌نشین عوامیه کردند که در این حادثه 3 نفر زخمی شدند. نیروهای پلیس عربستان در حمله مزبور به مرکز تجاری اعراف نزدیک میدان کرامت  شهر عوامیه از استان الشرقیه اقدام به شلیک به 3 نفر کردند. به گفته شاهدان، یکی از زخمی‌ها جوانی به نام مسلم‌المحسن، از کارکنان مرکز تجاری بود که دستگیر شد.

4 کشته در سقوط بالگرد آمریکایی
به گزارش اسپوتنیک، بر اثر سقوط یک فروند بالگرد نظامی آمریکا از نوع «یو‌اچ 60 بلک‌هاوک» در منطقه نظامی فورت‌هود در تگزاس، 4 سرنشین این بالگرد کشته شدند. سقوط بالگرد نظامی آمریکا عصر روز دوشنبه به وقت محلی اتفاق افتاده است. پس از تحقیقات گسترده، ماموران امداد و نجات جسد 4 سرنشین بالگرد نظامی آمریکا را پیدا کردند. این بالگرد ظاهرا در حال انجام یک ماموریت عادی و معمولی بوده است.

هادی استان حضرموت را به تکفیری‌ها فروخت
روزنامه الاخبار لبنان به نقل از یک منبع آگاه امنیتی در یمن از معامله مخفی عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور فراری به عربستان با گروه‎های تروریستی خبر داد که براساس آن  استان حضرموت به داعش و مناطق ساحلی آن به القاعده واگذار می‌شود. سعودی‌ها به عنوان گردانندگان هادی و مزدورانش با این معامله به دنبال جلوگیری از درگیری‌های احتمالی میان این دو گروه تروریستی و نیروهای مزدورشان در استان  جنوبی عدن هستند. طبق این توافق نیروهای وابسته به منصور هادی از شهرها، روستاها و مناطق مختلف حضرموت خارج می‌شوند و این مناطق دو دوستی به داعش  و القاعده واگذار می‎شود.


Page Generated in 0/0056 sec