printlogo


کد خبر: 149593تاریخ: 1394/9/7 00:00
زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد
ورود یک‌میلیون و 200هزار زائر ایرانی به خاک عراق
«یک‌میلیون و 200 هزار نفر از طریق مرزهای زمینی و هوایی کشور به عراق وارد شده‌اند». سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این مطلب اظهار داشت: براساس آخرین آمار یک‌میلیون و 200هزار نفر از طریق 3 مرز زمینی مهران، چزابه و شلمچه و مرزهای هوایی به کشور عراق سفر کرده‌اند. وی به تسنیم عنوان کرد: کماکان در مرز مهران شاهد تراکم جمعیت و البته تردد روان هستیم، تأکید می‌کنیم که مردم بدون ویزا مراجعه نکنند. رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد: ثبت‌نام در سامانه «سماح» نیز تا آخرین روز صدور ویزا تمدید شده است و پیشنهاد ما به زائران این است که مرزهای چذابه و شلمچه را برای مشرف‌شدن به عتبات عالیات انتخاب کنند.
به گفته اوحدی، یک‌میلیون و 400هزار ویزا صادر شده و از افرادی که قصد دارند در پیاده‌روی بزرگ اربعین حضور داشته باشند، می‌خواهیم در مبدأ نسبت به دریافت ویزای خود اقدام کنند. داشتن گذرنامه و ویزا برای ورود به عراق الزامی است.

مستندسازی فاجعه منا با ‌هزار مصاحبه
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از مستندسازی فاجعه منا از طریق انجام یکهزار مصاحبه با شاهدان عینی این فاجعه، در گام نخست پیگیری حقوقی خبر داد. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به فاجعه تلخ منا افزود: این حادثه بسیار تلخ و بزرگ است، چراکه
۴۶4 نفر از بهترین عزیزان ما در این فاجعه جان‌باختند و ما وظیفه داریم این موضوع را از جوانب گوناگون پیگیری کنیم. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: اولین کاری که در این‌باره انجام شده، موضوع مستندسازی این حادثه است که بر این اساس حدود یکهزار مصاحبه از کسانی که آن روز در صحنه حادثه حضور داشتند، انجام داده‌ و اطلاعات‌شان را دریافت کرده‌ایم و اطلاعات تعدادی از زائران خارج از کشور را هم گرفته‌ایم که اطلاعات هر 2 گروه با هم سازگاری دارد و هر 2 گروه به این موضوع اذعان می‌کنند که اگر اطلاعات صحیحی داده شده بود و بالگردهایی که مرتب در حال پرواز در محل بودند، اطلاعات لازم را می‌دادند، این حادثه اتفاق نمی‌افتاد. وی با اشاره به پیگیری حقوقی این حادثه به عنوان گام دوم پیگیری فاجعه منا، تاکید کرد: دولت عربستان باید پاسخگو باشد؛ هر گردشگری در هر کشوری که وارد می‌شود به مناسبت ورود خود به آن کشور، باید امنیت وی تامین و تضمین شود.
 


Page Generated in 0/0050 sec