معاون وزیر راه و شهرسازی رقابتپذیری با جاده و هواپیما در حمل و نقل بار و مسافر را از سیاستهای راهآهن عنوان کرد و گفت: در نظر داریم برای تمام مسیرها و نیز ترانزیت، تعرفههای حمل بار براساس مبدأ- مقصد و بر پایه قیمت جاده تعیین شود. محسن پورسیدآقایی افزود: اولین گامی که در این زمینه برداشته شد در حمل و نقل نفت بود که به جای تعیین تعرفه بر مبنای تن ـ کیلومتر طی شده، مقرر شد تعرفهها بر مبنای مبدأ و مقصد محاسبه شود. وی با اشاره به در پیش بودن سفرهای نوروزی گفت: اولویت ما در ایام پیک نوروز، کیفیت خدمات و زمانبندی سیر دقیق و مناسب قطارهاست که در این زمینه باید نظافت و تجهیزات قطار و برخورد مناسب پرسنل با مسافران و نیز سیرقطارها طبق زمانبندی مشخص شده مورد توجه جدی مدیران قرار گیرد. وی خاطرنشان کرد: تکریم کارکنان و شناسایی ظرفیتهای آنان از دیگر مواردی است که باید مدیران به آن توجه جدی داشته باشند. معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به برنامه پیشبینی شده راهآهن برای سالهای آینده اشاره و تصریح کرد: برنامه راهآهن رسیدن به حمل 70 میلیون تن بار و نیز جابهجایی 39 میلیون و 800 هزار نفر مسافر در سال 96 است.