printlogo


کد خبر: 149602تاریخ: 1394/9/7 00:00
رویدادها

مراسم گرامیداشت هفته بسیج در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد
مراسم گرامیداشت هفته بسیج به همت سازمان بسیج هنرمندان با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان، خانواده‌های معظم شهدا و با حضور هنرمندانی چون احمد نجفی، جهانگیر الماسی، مسعود ده‌نمکی، سیدجواد هاشمی و امین تارخ در سالن همایش‌های فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.  به گزارش نسیم، غلامرضا منتظری، رئیس سازمان بسیج هنرمندان در ابتدای این مراسم در سخنانی گفت: بسیج به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه مردمی در تحولات فکری، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور نقشی بی‌بدیل داشته است.  رئیس سازمان بسیج هنرمندان ادامه داد: با ورود بسیج به عرصه هنر و ادب می‌توان انتظار این را داشت که این عرصه نیز صاحب ارزش‌های اسلامی و آثار فاخر انقلابی شود.  در بخش دیگر این مراسم سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: اگر بسیجیان امروز می‌روند و در دوردست‌ترین نقاط کشور خدمات بی‌مزد و منت به مردم محروم می‌دهند این را در مکتب امیرالمومنین(ع) آموخته‌اند. اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند بسیجی اهل آباد کردن دنیاست ولی اهل دنیا نیست به این دلیل است که در این مکتب رشد کرده است.  در بخش دیگر این مراسم برنامه تجلیل و بزرگداشت هنرمندان بسیجی کشور برگزار شد که از حسین مسافرآستانه در حوزه تئاتر، مریم ضرابی‌زاده در حوزه ادبیات، عباس براتی‌پور در بخش شعر، حسن روح‌الامینی در بخش هنرهای تجسمی، علیرضا اکرمی در بخش خوشنویسی و حمید شاهنگیان و حبیب‌الله بهمنی تقدیر به عمل آمد.  در بخش بعدی برنامه، نمایش پرفورمنسی از یاسر خاسب فرزند شهید عبدالخالق خاسب اجرا شد که مورد تقدیر قرار گرفت سپس از مهناز کلاه‌کج از اهواز برای کشیدن پرتره‌ای از مقام معظم رهبری تقدیر شد. در بخش بعدی برنامه نیز مجموعه 20 اثر صوتی و تصویری در قالب یک آلبوم سرود بسیج رونمایی شد.

بازتاب جنایت «هیولای هالیوود» در رسانه‌ها
اعتراف «چارلی شین»، بازیگر هالیوودی به اینکه در حالی که به بیماری ایدز مبتلا بوده با صدها نفر نیز ارتباط غیراخلاقی داشته، واکنش گسترده‌ای در میان رسانه‌های غربی داشته است.  به گزارش فارس، «چارلی شین»،‌ بازیگر 50 ساله هالیوود حدود 10 روز پیش در یک برنامه تلویزیونی اعتراف کرد 4 سال است به بیماری ایدز مبتلا شده و برای آنکه در این مدت بتواند از افسردگی ناشی از شنیدن این خبر فرار کند، به همنشینی با زنان روی آورده و طی این مدت حداقل با 700 نفر ارتباط داشته است.  رسانه‌ها و مطبوعات خارجی هریک با زاویه دید خود به این بحران اخلاقی گسترده و  دامنه‌دار پرداختند. روزنامه بریتانیایی «سان» نوشت: «چارلی شین» 6 میلیون و 600 هزار پوند به اخاذی‌‌کنندگان رشوه داده تا آنها فیلم مربوط به روابط غیراخلاقی و مصرف مواد مخدرش را فاش نکنند. پایگاه اینترنتی «نشنال اینکوایرر» نیز خبر خود را به رسوایی اخلاقی چارلی شین در فیلم فاش‌شده از رابطه غیراخلاقی او اختصاص داد. روزنامه بریتانیایی دیلی‌میل نیز در گزارشی نسبتا طولانی درباره پرداخت حق‌السکوت 10 میلیون دلاری «چارلی شین» به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی نوشت. روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» هم از قول «جنی مک‌کارتی» (کمدین و مجری تلویزیونی)، «چارلی شین» را به خاطر اینکه درباره ابتلایش به ویروس اچ‌آی‌وی به او نگفته سرزنش کرد.  بنا به این گزارش، دامنه اخبار و تحلیل‌ها درباره این جنایت گسترده که از آن به‌عنوان راه افتادن ماشین انتشار ایدز سخن گفته می‌شود، ادامه دارد.

«خاکستر و برف» عماری شد
فیلم سینمایی «خاکستر و برف» به کارگردانی روح‌الله سهرابی در ششمین جشنواره مردمی عمار حضور خواهد یافت. این فیلم دفاع‌مقدسی، روایتی عاشقانه از انتظار مادری است که 25 سال به امید بازگشت فرزند خود از جبهه های نبرد، چشم بر در دوخته و اکنون در حالی که عازم سفر به کربلاست مسافری که سال ها چشم به راهش بوده به خانه بازمی گردد.  از نکات جالب توجه پیرامون اکران این فیلم ارسال نامه تقدیر از این فیلم از سوی قریب به 100 نفر از مادران، پدران و خانواده‌های معظم شهدا بود که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت.


Page Generated in 0/0059 sec