printlogo


کد خبر: 149637تاریخ: 1394/9/7 00:00
استاندار ایلام خبر داد
خروج روزانه ۱۵۰ هزار زائر از مرز مهران

استاندار ایلام با اشاره به تردد روان زائران در مرز مهران، گفت: هم‌اکنون تردد یکصد هزار زائر طی
۲۴ ساعت در مرز مهران ثبت شده و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده روزانه ‌این تعداد به ۱۵۰ هزار زائر برسد.  به گزارش مهر، محمدرضا مروارید در بازدید از مرز مهران و موکب‌های مستقر شهرستان اظهار داشت: هم‌اکنون تردد زوار از مرز مهران به عراق روان است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.  وی بیان داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کرده‌اند که هم‌اکنون تردد بدون هیچ مشکلی در جریان است. مروارید با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی استان در حال خدمات‌رسانی به زوار هستند، بیان داشت: موکب‌های ایجادشده توسط مردم و خیرین در سطح شهرستان باعث شده خدمات بیشتری به زوار ارائه شود. استاندار ایلام تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود از روزهای آینده شاهد خروج روزانه ۱۵۰ هزار زائر از پایانه بین‌المللی مهران به کشور عراق باشیم و در این زمینه تمام خدمات از جمله اسکان و تغذیه برای زوار فراهم است. رئیس ستاد عتبات عالیات استان ایلام گفت: حضور زائران و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در پایانه مرزی مهران افزایش چمشگیری یافته است.  مروارید با بیان اینکه هر چه به اربعین سرور و سالار شهیدان نزدیک می‌شویم ترددها نیز بیشتر می‌شود، گفت: پیش‌بینی‌ها نشان از اوج ترددها در روزهای هفتم و هشتم آذر ماه دارد.
 بیماری خاصی در عراق زائران را تهدید نمی‌کند
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اطمینان خاطر داد هیچگونه بیماری خاص و خطرناکی در کشور عراق زائران را تهدید نمی‌کند. سیدحسن هاشمی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه و مواکب خدمات‌رسان در جمع خبرنگاران به بازدیدهای خود اشاره کرد و گفت: امروز به همراه رئیس هلال‌احمر به منافذ و نقاط مرزی، پایانه‌های مرزی سر زدیم و وضعیت بهداشتی و نوع و شیوه ارائه خدمات در این اماکن مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه شرایط کلی 3 مرز کشور برای عبور زائران خوب است، افزود: اما با توجه به اینکه به اوج حضور مردم نرسیده‌ایم، اظهارنظر در این رابطه درست نیست و نمی‌توان ارزیابی کرد.  هاشمی در ادامه بیان کرد: امکانات و تمهیدات به میزان نیاز مردم نیست و در برخی قسمت‌ها با وجود افزایش 1۰۰ برابری بازهم با کمبود مواجه هستیم اما شرایط نسبت به سال گذشته بهتر شده و امیدواریم سال آینده نیز بهتر شود. هاشمی به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای خدمات‌رسانی مطلوب به زائران تاکید و اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده، امسال یکهزار پزشک و پرستار تحت نظر هلال‌احمر به عراق اعزام شده‌اند و در داخل کشور نیز تقریبا تمام استان‌ها به‌عنوان پشتیبان، میان 3 مرز تقسیم شده‌اند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره بعضی بیماری‌ها در کشور عراق گفت: تنها بحث بیماری وبا مطرح است که از حیث این بیماری نیز جای نگرانی نیست و این بیماری کنترل شده است.  وی تصریح کرد: جلسات مکرری با وزارت بهداشت عراق داشته‌ایم و امروز نیز جلسه‌ای مشترک در این راستا در مهران برگزار شد و اقداماتی همچون آهک‌پاشی در خاک عراق انجام شده است. هاشمی با تاکید بر نظارت وزارت بهداشت بر امر بهداشت مواکب یادآور شد: با وجود این نظارت‌ها باید بهداشت عمومی رعایت شود و نسبت به استفاده از آب بسته‌بندی و پرهیز از مصرف غذای عرضه شده در مواکب که آلودگی در آنها مشخص است، توجه شود.  
نیروهای هلال‌احمر  مشغول خدمات‌رسانی به زوار
رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: 2 هزار نیروی هلال‌احمر مشغول خدمات‌رسانی به زوار اربعین هستند. امیرحسین ضیایی در بازدید از مرز مهران اظهار داشت: هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران طی ایام اربعین برای خدمات‌رسانی در مرزهای کشور و خاک کشور عراق آماده خدمات‌رسانی است.  وی بیان داشت: در حال حاضر 2 هزار نیروی جمعیت هلال‌احمر در داخل و خارج از کشور در حال خدمات‌رسانی به زوار اربعین هستند. وی با اشاره به اینکه ماموریت اصلی هلال‌احمر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در داخل خاک کشور عراق برای زوار اربعین است، گفت: مرز مهران شاهد بیشترین تردد زوار اربعین است و امکانات بیشتری در این مرز مستقر شده است.  ضیایی عنوان کرد: 5 بالگرد از جمعت هلال‌احمر در مرزهای کشور برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین اختصاص یافته که هم‌اکنون 2 بالگرد در مرز مهران مستقر شده است. وی تصریح کرد: یکهزار نیروی جمعیت هلال‌احمر در داخل خاک کشور عراق برای خدمات‌رسانی به زوار در زمینه بهداشتی و درمانی مستقر شده‌اند. رئیس جمعت هلال‌احمر کشور افزود: یک قرارگاه جمعیت هلال‌احمر در مرز مهران فعال شده و علاوه بر این یک پایگاه ثابت هلال‌احمر در پایانه مرزی مستقر است.


Page Generated in 0/0057 sec