printlogo


کد خبر: 149742تاریخ: 1394/9/9 00:00
اخبار

انتشار سخنان رهبر معظم انقلاب درباره اربعین و حضرت زینب(س)
همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی(ع)، کتاب «جاذبه حسینی» از سوی انتشارات انقلاب اسلامی روانه بازار کتاب شد. مجموعه‌ حاضر، رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب از سال 1357 تا 1390 در
2 موضوع «زینب کبری (سلام‌الله‌علیها)» و «اربعین» است که از کتاب «آفتاب در مصاف» استخراج شده است. کتاب حاضر در 3 فصل «زینب کبری (سلام‌الله‌علیها)»، «اربعین» و «شرح فرازهایی از زیارت اربعین» و به‌شیوه‌ سیر تاریخی تدوین شده است. توضیح اینکه در هر فصل، سخنرانی‌های مرتبط با موضوع به‌ترتیب تاریخ بیانات و با حذف مطالب غیرمرتبط احتمالی و همچنین با درج تیترهای مبین شاکله‌ کلی بیانات و چکیده‌های محتوا ارائه شده‌اند. در پایان نیز فهرستی از تیترها و چکیده‌های موجود در متن اثر کنار کتابنامه‌ مستندات درج شده است.

حدادعادل به کمپین ملی «من کتاب می‌خوانم» پیوست
غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و نماینده تهران و عضو شورای انقلاب فرهنگی عضویت خود را در پویش ملی «من کتاب می‌خوانم» اعلام کرد.  به گزارش تسنیم، حدادعادل در جلسه‌ای که میان معاون صدای جمهوری اسلامی و مدیر شبکه‌های رادیویی در جهت همکاری‌های دوجانبه رادیو و فرهنگستان زبان فارسی تشکیل شده بود پس از اطلاع یافتن از برگزاری چنین پویشی گفت: کار رادیو ایران برای ترویج کتابخوانی، کار ارزشمند و خوبی است. اتفاقا کاری که شما می‌توانید در ایران باب کنید خواندن متون بویژه متن ادبی کتاب‌های قدیمی است.  رئیس فرهنگستان زبان فارسی ادامه داد: من برای خانواده هم از متون قدیمی ‌گاه تکه‌هایی را می‌خوانم و مورد استقبال قرار می‌گیرد. همچنین تعهد دارم بین کلاس‌هایم هم از متون گذشته استفاده کنم و از رو برای آنها بخوانم. قصدم این است که مردم متن‌خوانی و شعرخوانی را فرا بگیرند. یکی از کتاب‌هایی هم که برای این کار پیشنهاد می‌کنم کتاب «سیرت رسول‌الله» اثر رفیع‌الدین همدانی است که بخش‌هایی از آن را برای برنامه «کافه هنر» خواهم خواند.

ابراهیم حاتمی‌کیا از نادر طالب‌زاده عیادت کرد
ابراهیم حاتمی‌کیا، فیلمساز متعهد سینمای ایران از نادر طالب‌زاده که هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است، عیادت کرد. طالب‌زاده، مستندساز و فعال جبهه فرهنگی انقلاب به دلیل نارسایی قلبی در بیمارستان بقیه‌الله بستری شده است و به گفته پزشکان تا پایان هفته می‌تواند مرخص شود.  تاکنون علی اصغر پورمحمدی معاون سیمای سازمان صداوسیما، ابراهیم حاتمی‌کیا، سردار گلعلی بابایی، جواد رمضان‌نژاد مدیر شبکه افق، چند تن از مدیران سازمان صداوسیما و همچنین جمعی از فعالان جشنواره فیلم مردمی «عمار» از وی عیادت کرده‌اند.  به گفته پزشکان، وی تا پایان هفته می‌تواند از بیمارستان مرخص شود با این حال باید استراحت مطلق داشته باشد و در معرض هوای آلوده قرار نگیرد.

اکران اختصاصی فیلم سینمایی «پی22»
فیلم سینمایی پی 22 که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تهیه شده، در مراسمی روز دوشنبه 9 آذرماه ساعت 16 در سالن نمایش‌های سازمان هنری- رسانه‌ای اوج، با حضور جمعی از هنرمندان و خانواده معظم شهدا به صورت اختصاصی اکران می‌شود.فیلم سینمایی
 پی 22 با نام قبلی مرواریدهای خلیج‌فارس، حماسه ناوچه جوشن نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس را به تصویر کشیده است. ناوچه جوشن در دوران دفاع مقدس ماموریت‌های موفقیت‌آمیز زیادی را در دفاع از آب‌های سرزمینی و همچنین تامین امنیت کشتی‌های نفتی و تجاری جمهوری اسلامی ایران پشت سر می‌گذارد و در 29 فروردین 1367 در نبردی نابرابر در دفاع از یکی از سکوهای مهم نفتی به محاصره نیروی دریایی آمریکا و تعدادی از هواپیماهای دشمن در می‌آید و همه کارکنان آن جز یک نفر به درجه رفیع شهادت نائل می‌آیند.


Page Generated in 0/0054 sec