printlogo


کد خبر: 149743تاریخ: 1394/9/9 00:00
رویدادها

جشنواره تئاتر مقاومت به گام پایانی رسید
پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در حالی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد که چند اثر نمایشی نیز از طرف این جشنواره برای حضور در تئاتر فجر معرفی شدند. به گزارش مهر، در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در تالار اندیشه حوزه هنری، بخش‌هایی از نمایش «پله پله تا ملاقات» که مربوط به حادثه منا بود به نمایش درآمد و پس از آن سیدجواد هاشمی که اجرای مراسم و معرفی برگزیدگان را نیز بر عهده داشت با بیان خاطره‌ای از دوران جنگ به زبان نمایشی برنامه را آغاز کرد.  حسین پارسایی، دبیر این دوره از جشنواره تنها سخنران مراسم بود که در سخنانی کوتاه از حضور میهمانان و مدعوان تشکر کرد و گفت: امشب آخرین روز جشنواره مقاومت نیست چون مقاومت ادامه خواهد داشت. همانطور که جهان اسلام مدت‌هاست با تدبیر و مقاومت جلوی استکبار جهانی ایستاده جشنواره مقاومت نیز امشب به پایان نخواهد رسید و ادامه خواهد یافت.  وی ادامه داد: خوشحالم به جای چند روز برگزاری جشنواره چند ماه این جشنواره تداوم یافت. جشنواره تئاتر مقاومت قصه خودش را از فروردین ۹۳ آغاز کرد و با بیش از ۱۰۰۰ اجرای عمومی در ۶۰ سالن نمایشی در شهرهای بزرگ و کوچک ادامه یافت. پارسایی در پایان صحبت‌هایش از سازمان بسیج مقاومت، انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس، بنیاد فرهنگی روایت، سازمان اوج، اداره کل هنرهای نمایشی و خانه هنرمندان که در برگزاری این جشنواره وی را یاری رسانده بودند تشکر کرد. در ادامه مراسم در بخش رسانه جشنواره تئاتر مقاومت، ضمن تقدیر از خبرگزاری‌های مهر و آنا جایزه این بخش به مجید قلی‌زاده از خبرگزاری تسنیم اهدا شد. همچنین با تقدیر از روزنامه «وطن امروز»، علی رستگار از روزنامه جام جم تقدیر شد.

پیشنهادهایی برای ترویج کتابخوانی در شهر
کتاب «پیشنهادهایی برای ترویج کتابخوانی در شهر» دربرگیرنده ایده‌های ابتکاری و برگزیده جشنواره پایتخت کتاب ایران برای ترویج کتابخوانی است. در بخشی از مقدمه کتاب «پیشنهادهایی برای ترویج کتابخوانی در شهر» آمده است: «دستنامه پیش رو در واقع یکی از مهم‌ترین کارکردها و اهداف طرح پایتخت کتاب ایران را نشانه رفته است: گردآوری ایده‌های ناب و کاربردی در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی و قرار گرفتن آن در دسترس علاقه‌مندان این حوزه. هر شخص و نهادی که مایل باشد می‌تواند با این طرح‌ها و نکات کلیدی هر کدام و با در نظر گرفتن ویژگی‌های بومی و مخاطبانش از این ایده‌ها استفاده کند و به آنها اعتلا بخشد».

حل مشکل اکران برای فیلم دفاع‌مقدسی «حکایت عاشقی»
پس از آنکه شورای صنفی نمایش در یک اقدام غافلگیرانه و بی‌سابقه و یک روز مانده به اکران فیلم سینمایی «حکایت عاشقی»  به کارگردانی احمد رمضان‌زاده از اکران این فیلم در سینماهای کشور جلوگیری کرد و لطمات و خسارات زیادی به این فیلم دفاع‌مقدسی وارد آورد؛ مسعود جعفری‌جوزانی تهیه‌کننده این فیلم، پس از نشست با اعضای شورای صنفی نمایش و با ارسال نامه‌ای به شورای صنفی نمایش، کتباً به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاریخ اکران این فیلم را روز چهارشنبه 25 آذرماه 94 اعلام کرد. وی ابراز امیدواری کرد در آینده، شاهد اتفاقی از این دست برای هیچ فیلمی از سینمای ایران در مرحله اکران و دیگر مراحل آن نباشیم.

ناگفته‌هایی از جنگ تحمیلی در نمایش «اروند خون»
بازیگر نمایش «اروند خون» گفت: ایوب آقاخانی با نگاهی متفاوت به مساله جنگ تحمیلی و بویژه شهدای غواص و مساله اربعین حسینی پرداخته است. به گزارش تسنیم، قاسم زارع، بازیگر نمایش «اروند خون» در رابطه با اجرای این نمایش گفت: نمایش، روایتی از شهدای غواص و ناگفته‌هایی از جنگ است و در حال حاضر مراحل پایانی تمرین‌های گروه را سپری می‌کنیم تا بتوانیم از هشتم آذرماه در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن روی صحنه برویم. بازیگر سریال «تعبیر وارونه یک رویا» با اشاره به تمرکززدایی در تئاتر کشور،‌ اظهار داشت: به نظرم نگاه درستی نیست که تئاتر را تنها در یک یا 2 چهارراه ببینیم، به اعتقاد من همه مردم حق دارند از این ظرفیت بهره‌مند شوند.


Page Generated in 0/0061 sec