printlogo


کد خبر: 149752تاریخ: 1394/9/9 00:00
به سوی کربلا
ورود 4 میلیون زائر حسینی به عراق

وزارت کشور عراق، عصر شنبه از ورود
5/2 میلیون زائر ایرانی و عرب از گذرگاه‌های مرزی مختلف زمینی و هوایی به این کشور خبر داد و تأکید کرد عراق ظرفیت پذیرش 2 میلیون زائر ایرانی دیگر را دارد. رئیس مدیریت گذرگاه‌های مرزی عراق، خاطرنشان کرد با تامین آمادگی‌های امنیتی و خدماتی لازم در همه گذرگاه‌های مرزی، به جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کردیم که عراق در هفته آینده، ظرفیت پذیرش 2 میلیون زائر ایرانی دیگر را داراست.
 تبلیغ سیاسی در مراسم اربعین، ممنوع
مرجعیت عراق، عزاداران مراسم اربعین حسینی را از هرگونه بهره‌برداری سیاسی و دینی جهت تبلیغ برای گروه یا جناح خاص برحذر داشت. سیداحمد الصافی، خطیب جمعه کربلا در حرم امام حسین(ع) اظهار داشت: کسانی که پای در راه امام حسین علیه‌السلام نهاده‌اند باید از اقداماتی که به بروز تفرقه و اختلاف منجر می‌شود، بپرهیزند و از این مناسبت غمگین، برای تبلیغ جناح‌ها یا گروه‌های سیاسی یا دینی خود استفاده نکنند.
پاسخ توهین به شعار «لبیک یا حسین»
 به تازگی روزنامه کویتی «سبق» در یادداشتی گفتن شعار «لبیک یا حسین» را نوعی شرک دانست. شیخ حسین البیات، روحانی عربستانی در یادداشتی خطاب به این روزنامه نوشت: «لبیک یا حسین» کلامی است که به آسمان می‌رسد و شرک نیست. وی ضمن درخواست به احساسات شهروندان شیعه در کویت، افزود این شعار برای شیعیان یک نشانه مقدس و از شعائر مقدس آنهاست.
آزادسازی 40 درصد از اراضی اشغالی در عراق
نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، یکشنبه از آزادسازی 40 درصد مناطق اشغال شده توسط گروه تروریستی داعش خبر داد. حیدر العبادی با اعلام این خبر، افزود ما پیروزی‌های بزرگی به دست آورده‌ایم و حدود 40 درصد از اراضی اشغال شده را آزاد کرده و خطر نظامی را از بغداد دور کرده‌ایم. مشکل ما اکنون خطر امنیتی است که بزرگ‌ترین کشورهای جهان را هم درگیر خود کرده است.
 


Page Generated in 0/0052 sec