printlogo


کد خبر: 149755تاریخ: 1394/9/9 00:00
چهارگوشه

تبلیغ اوباما برای آیات شیطانی
رئیس‌جمهور آمریکا با حضور در یک کتابفروشی این کشور،‌ جدیدترین اثر نویسنده مرتد کتاب موهن آیات شیطانی را خرید. در ادامه دامن زدن به اسلام‌هراسی و اهانت به مسلمانان  توسط سیاستمداران برجسته آمریکایی، باراک اوباما تازه‌ترین کتاب سلمان رشدی، نویسنده مرتد هندی را خریداری کرد. این اتفاق بازتاب ویژه‌ای در شبه قاره داشت. به گزارش شبکه هندی «ان‌دی‌تی‌وی»، رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه به همراه دخترانش ساشا و مالیا در یک کتابفروشی شهر واشنگتن حاضر شد و 9  عنوان کتاب خرید اما این خبر به ظاهر بی‌اهمیت وقتی مفهومی سیاسی پیدا می‌کند که نگاهی به کتاب‌های خریداری شده توسط اوباما بیندازیم، از جمله آخرین اثر نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی که به تازگی در ماه سپتامبر منتشر شده است. منابع نزدیک به کاخ سفید گفته‌اند کتاب تالیف جدید این نویسنده تحت‌الحفظ انگلیس برداشتی آزاد از هزار و یک شب است و ربطی به  اثر محکوم شده توسط آیت‌الله خمینی(ره)  ندارد اما  در حقیقت خرید آن توسط اوباما نوعی تبلیغ برای رشدی محسوب می‌شود.

حمله موشکی به نیروگاه جیزان عربستان
هدف قرار دادن نیروگاه برق ‌البیضا در جیزان عربستان توسط نیروهای مقاومت یمن، برخی مناطق این استان جنوبی عربستان را در تاریکی فرو برد. حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به این نیروگاه آن را فعلا از مدار خارج کرده است. همچنین خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم در یمن دیروز از حمله نیروهای مقاومت به پایگاه‌های نظامی سعودی خبر داد. بر این اساس ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پایگاه‌های الدود، الفریضه، الغرف‌البیض، القرن و البحطیط را موشک‌باران کردند. شبکه تلویزیونی المسیره، ارگان انصارالله نیز گزارش داد شماری از نیروهای ارتش سعودی در حملات مزبور هلاک و زخمی شدند.

نقض مکرر حریم هوایی اسرائیل توسط روس ها
رئیس بخش امنیتی و سیاسی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد جنگنده‌های روسی با آغاز عملیات‌شان در سوریه و شرق مدیترانه از اول اکتبر، بارها حریم هوایی فلسطین اشغالی را نقض کرده‌اند.  گفته‌های ژنرال «عاموس گیلاد» میزان هشدارآمیز بودن دامنه هوایی و راداری تحت پوشش روس‌ها برای شرکای آمریکا در منطقه را تایید می‌کند، با این حال او می‌گوید: «به خاطر هماهنگی میان تل‌آویو و مسکو، از رویداد آنچه در ترکیه رخ داد، جلوگیری شده است».

حمله به کنسولگری ترکیه در آلمان
کنسولگری ترکیه در شهر مونستر آلمان روز شنبه هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت. به گزارش فارس به نقل از الخلیج، این دفتر دیپلماتیک با 2 شیء آتش‌زا هدف حمله قرار گرفت و آسیب‌هایی جدی به ساختمانش وارد شد اما از آنجا که کنسولگری تعطیل بود، به کسی آسیبی نرسید.  هفته پیش از این هم به دنبال تنش در روابط روسیه و ترکیه متعاقب سرنگونی سوخوی روسی در سوریه، به کنسولگری ترکیه در برلین حمله شده بود.

بوکوحرام شیعیان را تهدید کرد
گروه تروریستی بوکو‌حرام که شامگاه جمعه با حمله به مراسم شیعیان در نزدیکی شهر کانو در شمال نیجریه، جان دست‌کم 21 نفر را گرفت، بار دیگر شیعیان را تهدید کرده است. این گروه در پیامی اعلام کرد: «به یاری خدا، تا زمانی که زمین را از لوث وجود رافضی‌های کافر (شیعیان) پاک کنیم به عملیات خود ادامه خواهیم داد».

درخواست برای استعفای مرکل
رهبر حزب (AFD) که با سیاست‌های مهاجرت در آلمان مخالف است، از آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور خواست تا از سمت خود کناره‌گیری کند. در جریان تجمعی حدود 600 تن از هواداران این حزب شعارهای «مرکل استعفا بده» و «تو می‌توانی این کار را انجام بدهی» سر دادند. وی مرکل را به دلیل سیاست درهای باز و امکان ورود تا یک میلیون تن در قالب مهاجر به این کشور به تصمیم‌گیری در روندی غیردموکراتیک متهم کرده است. انتقادها در شرایطی از مرکل افزایش داشته است که نظرسنجی‌ها حاکی از این است که حدود نیمی از مردم آلمان از ادامه صدراعظمی مرکل حمایت نمی‌کنند.


Page Generated in 0/0071 sec