printlogo


کد خبر: 149788تاریخ: 1394/9/10 00:00
اخبار

پی‌ام‌دی بسته نشود مسیر برجام طی نمی‌شود
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت در صورت اجرا نشدن تعهد طرف مقابل برای مختومه کردن پرونده پی‌ام‌دی در شورای حکام، تعهدات ایران در برجام اجرا نمی‌شود. به گزارش ایسنا، علی لاریجانی روز دوشنبه در دوازدهمین اجلاس سراسری مدیران حوزه‌های علمیه خواهران کل کشور گفت: قطعاً تا جایی که امکان بود ما بر اصول و مواضع خود ایستادگی کردیم و توافق هسته‌ای صورت گرفته، یک بسته قابل قبول است، به شرط اینکه غربی‌ها تحریم‌ها را برداشته و به تعهدات خود از جمله پی‌ام‌دی عمل کنند. رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: قطعاً مساله پی‌ام‌دی علیه ایران برپایه یک دروغ بزرگ استوار است و غربی‌ها این مساله را سالیان سال است که طول داده‌اند، حال برای حل آن لیستی برای گفت‌وگو داده‌اند که آن لیست انجام شد. لاریجانی تصریح کرد: به‌طور حتم در شرایط کنونی اعلام می‌کنیم که اگر پرونده پی‌ام‌دی بسته نشود، نمی‌توانیم حرکت ترسیم‌شده در مذاکرات را انجام دهیم. وی با اشاره به تصویب برجام در کشور و موضوع اجرای آن تاکید کرد: این مساله دارای ریزه‌کاری‌هایی است، از این‌رو برای نظارت برابعاد برجام، هیاتی مشخص شد. بنابراین اگر این مسیر می‌خواهد ادامه پیدا کند، باید درست و سامان‌یافته صورت گیرد.

گزارش آمانو نشان می‌دهد آمریکا به برجام پایبند نمی‌ماند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت گزارش اخیر یوکیا آمانو نشان می‌دهد آمریکا نسبت به تعهدات خود در برجام پایبند نخواهد ماند. به گزارش ایرنا،  علیرضا زاکانی روز دوشنبه در مراسم یادواره شهید شهریاری در دانشگاه زنجان،  گفت: ما معتقدیم دولت آمریکا به مفاد این توافقنامه پایبند نخواهد ماند و این موضوعی است که به آسانی می‌توان در متن آخرین گزارش آمانو مشاهده کرد. وی تصریح کرد: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با وجود آنکه بارها در کمیسیون برجام اذعان کرد این پرونده را تا پایان سال میلادی جاری خواهد بست اما گزارشی را ارائه کرد که تفاوت چندانی با گزارش‌های سابق وی نداشت. زاکانی یادآور شد: آمانو می‌گوید ما به شما شک داریم اما معلوم نیست این شک تا کی ادامه خواهد داشت و چگونه جمهوری اسلامی می‌تواند این شک را برطرف سازد. نماینده مردم تهران گفت: آمانو باید متوجه باشد که شک آمریکا نسبت به ایران هرگز برطرف نمی‌شود و این دولت، جمهوری اسلامی را رقیب 100 درصدی خود می‌داند. وی تاکید کرد: آمانو باید بداند که دولت آمریکا قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد و تا زمانی که این موضوع محقق نشود، آرام نمی‌گیرد و دست از این شک برنمی‌دارد. زاکانی اظهار کرد: دولت مستکبر آمریکا در تمام برنامه‌ریزی‌هایی که برای خاورمیانه دارد، به حتم یک بخشی از اهداف خود را معطوف به ایران اسلامی می‌کند.

راهپیمایی اربعین می‌تواند به ارتش بزرگ جهان اسلام تبدیل شود
سفیر سابق کشورمان در عراق، با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی می‌تواند به یک ارتش بزرگ برای جهان اسلام تبدیل شود، گفت: این ارتش می‌تواند در آینده منسجم‌تر در برابر مثلث شوم استکبار بایستد.  حسن کاظمی‌قمی در گفت‌وگو با مهر گفت: این راهپیمایی عظیم، در واقع عقیم ماندن تبلیغات زهرآگین دشمنان اسلام ناب را نشان می‌دهد که هر سال متنوع‌تر و گسترده‌تر و با ابعاد معنوی بیشتری بروز و ظهور می‌یابد. سفیر سابق کشورمان در عراق خاطرنشان کرد: افزایش استقبال پرشور مردم عراق و ملت‌های همسایه از این آیین باشکوه، در شرایطی اتفاق می‌افتد که کشور عراق در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط امنیتی به سر می‌برد.  کاظمی‌قمی همچنین با یادآوری ظرفیت عظیم اربعین حسینی برای مقابله با تهدیدات پیش روی جهان اسلام در شرایط امروز، گفت: امروز همه جبهه استکبار با محوریت «آمریکا، صهیونیسم و ارتجاع منطقه» و در قالب زر، زور و تزویر و با یک طرح توطئه‌آمیز، یک جنگ نیابتی را علیه جهان اسلام به راه انداخته‌اند و در چنین شرایطی، راهپیمایی اربعین می‌تواند قدرت درونی جهان اسلام را برای مقابله با این پدیده نشان دهد.  وی ادامه داد: این راهپیمایی می‌تواند با یک دست در برابر مثلث «آمریکا، صهیونیسم و ارتجاع» مقاومت کند و یک نمایش اقتدار باشد. کارشناس مسائل جهان اسلام تاکید کرد: حرکت راهپیمایی اربعین حسینی می‌تواند به یک ارتش بزرگ برای جهان اسلام تبدیل شود.


Page Generated in 0/0047 sec