printlogo


کد خبر: 149804تاریخ: 1394/9/10 00:00
اخبار

انتشار «استفتائات وقف» از محضر مقام معظم رهبری
کتاب «استفتائات وقف» از محضر مقام معظم رهبری از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر شد. به گزارش تسنیم، کتاب استفتائات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی در باب وقف در شمارگان 5 هزار نسخه منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. این کتاب شامل 15 فصل(795 استفتاء) از جمله استفتائات جدید رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره وقف، احکام اجاره و فروش موقوفه، تغییر و تبدیل، اثبات وقف، احکام عواید و منافع موقوفه، تولیت، نظارت و مفاد برخی الفاظ مربوط به وقف و احکام مساجد است. در مقدمه این کتاب که از سوی مشاور عالی نماینده ولی فقیه و رئیس هیأت فقهی، حقوقی و اوقافی سازمان اوقاف به نگارش درآمده است، جمع‌آوری استفتائات مقام معظم رهبری در یک کتاب و چاپ آن در راستای خدمت به وقف و اجرای نیات واقفان عنوان شده است.

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
مجوزی برای کلنل صادر نشده است
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سعی شده جایزه جلال مطابق روح اساسنامه و اهداف برگزاری آن و ایده و افکار جلال باشد.  حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری خود با خبرنگاران درباره موضع رسمی ارشاد نسبت به خوانندگانی که آثارشان در سایت‌ها و رسانه‌های معاند منتشر می‌شود، پاسخ داد: آنها که عامدانه اقدام به همکاری با شبکه‌های معاند می‌کنند تذکر می‌گیرند و افرادی که اصرار بر همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای معاند دارند در مجوزهای آلبوم‌های آتی‌شان به مشکل می‌خورند.  سخنگوی وزارت ارشاد در ادامه اظهار داشت: افرادی که با آکادمی‌ها همکاری داشته‌اند به هیچ‌وجه به‌راحتی نمی‌توانند برای کار هنری مجوز بگیرند، مگر زمانی که ملتزم به رعایت فرهنگ اسلامی- ایرانی شوند. اما گرفتن مجوز از سوی فرد نام برده شده (مهران آتش) تکذیب شده است و مجوز دریافت نخواهد کرد مگر مراجع ذی‌صلاح اعلام کنند اما تاکنون مجوزی داده نشده است. نوش‌آبادی درباره حادثه قرچک ورامین، بعد سیاسی آن را در اختیار وزارت ارشاد ندانست و گفت: بعد دیگر پیامدهای فرهنگی و رسانه‌ای است که قابل تامل است. روزنامه‌ای که تیتر توهین‌آمیز داشت تذکر گرفت و عذرخواهی کرد.  وی همچنین درباره کلنل نوشته دولت‌آبادی گفت که تاکنون مجوزی برای این کتاب صادر نشده است.

بررسی عملکرد سازمان پدافند غیرعامل در سریال «شیوع»
تصویربرداری سریال «شیوع» به تهیه‌کنندگی بیژن شیرمرز و نویسندگی مهدی میراحمدی و کارگردانی محمود معظمی روز پنجشنبه 5 آذرماه به پایان رسید.  تهیه و تولید مجموعه تلویزیونی «شیوع» در موسسه فیلمسازی حس هفتم به سفارش سازمان پدافند غیرعامل انجام شده است. تدوین، صداگذاری و ساخت موسیقی برای این سریال ادامه دارد و پس از آماده‌سازی نهایی قرار است روی آنتن تلویزیون برود اما هنوز مشخص نیست از کدام شبکه پخش می‌شود.  این سریال برای نخستین بار به موضوع مغفول‌مانده‌ای در سینما و تلویزیون ایران چون سازمان پدافند غیرعامل می‌پردازد که یکی از موارد بسیار مهم در کاهش آسیب‌پذیری هنگام بحران است.

«گزارش یک کشتار»‌ روایتی مستند از قتل‌عام شیعیان در حمله به کربلا
«گزارش یک کشتار»‌ بررسی مستند حادثه حمله نجیب پاشا به کربلای معلا در سال 1258 است که از سوی کتابخانه تاریخ اسلام و ایران منتشر شد.  به گزارش تسنیم،‌ موجانی در این کتاب به بررسی مستند حادثه حمله نجیب پاشا والی بغداد به کربلای معلا در سال 1258 هجری قمری پرداخته است. مجموعه «اسناد و تصاویر کربلا» با توجه به فهرست‏‌های ضمیمه، مدارک اصیل و متنوعی است که در قالب گزارش‌‏ها و مدارک رسمی دولت‏‌های قاجار (ایران)، عثمانی (ترکیه) و عهد حکومت‏های پادشاهی و جمهوری عراق، گرد آمده است. دوره تاریخی این مجموعه فاصله سال‏های 1413- 1191هـ/ 1777-1992م را در برمی‌گیرد. موجانی با بررسی این اسناد و تصاویر، حادثه حمله نجیب‌ پاشا را به‌عنوان یک واقعه مهم و تأثیرگذار تاریخی انتخاب کرده و به بررسی آن پرداخته است.  این کتاب در 12 فصل به همراه اسناد و تصاویر مرتبط از سوی انتشارات کتابخانه تاریخ اسلام منتشر شده است.


Page Generated in 0/0052 sec