printlogo


کد خبر: 149805تاریخ: 1394/9/10 00:00
رویدادها

قدردانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری از راه‌اندازی «رادیو اربعین»
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری از اقدامات رسانه ملی در تبلیغ اربعین حسینی بویژه «رادیو اربعین» قدردانی کرد.  رئیس دفتر مقام معظم رهبری در گفت‌و‌گو با «رادیو اربعین»، راه‌اندازی این رادیو را تاثیرگذار دانست و از رسانه ملی تشکر کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی در این گفت‌و‌گو، راه‌اندازی «رادیو اربعین» را ابتکاری هوشمندانه خواند و به عوامل این رادیو تبریک گفت. وی «رادیو اربعین» را در هدایت دل‌های عاشق اباعبدالله الحسین(ع) به سمت حرم ایشان در فضایی معنوی، موثر دانست و گفت: بی‌شک شنوندگان زیادی در اقصی نقاط کشور و خارج از کشور این رادیو را دریافت می‌کنند و مطمئنا شما در ثواب لحظات ناب و معنوی ایجاد شده برای آنان سهیم هستید و برای شما پاداش اخروی خواهد داشت.

انتشار نسخه الکترونیک خاطرات شهید همدانی
نسخه الکترونیک کتاب «پیغام ماهی‌ها» اثر گلعلی بابایی که خاطرات سردار شهید حاج حسین همدانی از بدو تولد تا سال 64 است، منتشر شد. این اثر که به‌تازگی از سوی «نشر 27» راهی بازار کتاب شده بود در دسترس مخاطبان نرم‌افزار «خط‌خوان» قرار گرفت.  کتاب «پیغام ماهی‌ها» سرگذشت‌نامه استاد جنگ‌های نامتقارن محور مقاومت، پرچم‌‌دار رشید سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) شهید حسین همدانی به قلم گلعلی بابایی از سوی «نشر 27» به مناسبت چهلمین روز شهادت شهید همدانی منتشر شده بود. در بخشی از این کتاب به نقل از شهید همدانی آمده است: «نشسته بودم ردیف آخر صندلی‌های مینی‌بوس. به چهره‌های معصوم و خسته بچه‌ها نگاه می‌کردم که عموما خنده بر لب خوابیده بودند. غرش خفه موتور کوچک دیزلی، آمیخته با زوزه باد سردی که پر فشار از لای منفذهای زهوار در رفته دور پنجره‌ها به داخل هجوم می‌آورد. تنها صدایی بود که در اتاقک مینی‌بوس شنیده می‌شد. محض دفع‌الوقت داشتم شعر «پیغام ماهی‌ها»ی مرحوم سپهری را زیر لب زمزمه می‌کردم. در آن شعر سهراب قرار است پیغام‌ ماهی‌های تشنه یک حوض بی‌آب را ببرد برای خدا...»

انعکاس فاجعه منا در نمایش «پله پله تا ملاقات»
کارگردان نمایش «پله پله تا ملاقات» گفت: این نمایش، اثری بین‌المللی است که با زبان بدن که زبانی مشترک در تمام جهان است، آفرینش شده است.  به گزارش تسنیم، نادر رجب‌پور، کارگردان نمایش «پله پله تا ملاقات» افزود: این نمایش به دلیل فاجعه بزرگ منا طرحش به ذهنمان رسید و موضوع اصلی کار حضور شیطان در وقایع بزرگ تاریخی از ابتدای خلقت است. ما در مجموع می‌خواستیم تصویری از شیطان را ارائه دهیم که در وقیع وحشتناکی حضور داشته و خودش را در مردم تکثیر کرده است و نقطه پایانی نیز تکثیر شدن شیطان در آل‌سعود و زمان کنونی و فاجعه مناست.  رجب‌پور تصریح کرد: ما می‌خواهیم بگوییم فاجعه منا به اندازه ظلم‌های بزرگ تاریخ بشریت،‌ بزرگ است و در متن کار در جایی می‌گوییم که اینجا(منا) مَضبحِ شیطان است و شیطان با شیخ‌های کاخ‌نشین هماوردی می‌کند و در آنها تکثیر شده است. نمایش «پله پله تا ملاقات» به کارگردانی نادر رجب‌پور و نویسندگی میلاد اکبرنژاد در قالب بخش فاجعه منا پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت روی صحنه رفته است.

همراه با«رقص کاغذپاره‌ها»
کارگردان نمایش «رقص کاغذپاره‌ها» ضمن تاکید بر ادامه اجرای این نمایش تا 17 آذرماه  از عزم جدی تمام عوامل این نمایش برای اجراهایی در خور و شایسته به دور از هرگونه حاشیه خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، سیاوش اسدی با بیان این مطلب افزود: نمایش «رقص کاغذپاره‌ها» را با دید کلاسیک «برشت» روی صحنه برده‌ام. بنابر اظهارات کارگردان نمایش «رقص کاغذپاره‌ها» که در سالن فنی‌زاده مرکز آفرینش منشور هنر روی صحنه رفته، این نمایش نوشته محمد یعقوبی است و بارها در سالن‌های گوناگون روی صحنه رفته یا نمایشنامه‌خوانی شده است اما او این بار با دیدگاه کلاسیک «برشت» این اثر را روی صحنه برده‌ است. اسدی گفت: «رقص کاغذپاره‌ها» به موضوعات درونی خانواده‌ها می‌پردازد و تحلیل‌های خوبی از زندگی روزمره دارد؛ توجه بیشتر ما در این نمایش روی زوج‌های جوانی است که به‌تازگی ازدواج کرده‌اند اما موضوعات حاشیه‌ای و  کم‌اهمیت باعث می‌شود زندگی آنها با مشکلاتی همراه شود.


Page Generated in 0/0054 sec