printlogo


کد خبر: 149810تاریخ: 1394/9/10 00:00
ناراحتی ملی‌پوشان از روشن نشدن وضعیت البسه تیم
پای دلال‌ها در میان است؟

 تا امروز بازیکنان از ترس کی‌روش درباره کیفیت البسه تیم حرفی را نمی‌زدند اما حالا تیموریان فاش می‌کند که دل بازیکنان در این مورد خون است. تعلل سوال‌انگیز فدراسیون درباره امضا با اسپانسر جدید تیم‌ملی باعث تولید حاشیه‌ای بین بازیکنان شده است. آنچه موجب سکوت ناگهانی ملی‌پوشان در مورد کیفیت لباس‌های آل‌اشپورت بود ربطی به بالا رفتن کیفیت این برند نداشت. از آنجا که کی‌روش قبل از جام جهانی با این برند قرارداد صد هزار دلاری بست، بازیکنان از ترس اینکه صحبت آنان موجب دلخوری سرمربی شود، ترجیح دادند دیگر هیچ حرفی در این باره نزنند اما اواسط مردادماه قرارداد با این برند آلمانی به سر آمد و با گذشت 4 ماه هنوز،کمیته بازاریابی فدراسیون موفق به توافق نهایی با برند جدیدی نشده است. در این بین وقتی ملی‌پوشان متوجه شدند دیگر آل‌اشپورت و کی‌روش قراردادی با هم ندارند شروع به اعتراض کردند. نخستین نفر هم کاپیتان تیم‌ملی بود. تیموریان که این روزها در قطر فوتبالش را ادامه می‌دهد در این مورد به یکی از روزنامه‌های چاپ تهران گفت: هیچ وقت کیفیت این لباس‌ها بالا نرفت و اگر ما هم حرفی نزدیم دلایل دیگر داشت. کاپیتان تیم‌ملی با انتقاد از آل‌اشپورت ادامه داد: امیدواریم این بار فدراسیون با یک برند شناخته شده قرارداد ببندد.
اما سوالی که هم آندو دارد و هم سایر ملی‌پوشان این است: چرا با وجود اینکه چندین ماه است که آل‌اشپورت هیچ قراردادی با فدراسیون فوتبال ندارد، مسؤولان به دنبال یک برند جدید نرفتند؟این تعلل باعث شده گمانه‌زنی‌های زیادی صورت بپذیرد. یک عده اعتقاد دارند دلیل این تعلل‌ها بررسی بیشتر پیشنهادات بوده و حالا یک برند چینی با یک برند اسپانیایی به صورت سفت و سخت در حال رقابت است.  به‌رغم اینکه گفته می‌شود کار با خوما که یک شرکت اسپانیایی
به شمار می‌رود تمام شده است، اما همچنان بعضی از دلال‌ها به فکر نزدیک‌تر کردن لنینگ چینی یا 361 به تیم‌ملی هستند. در این بین عباس ترابیان که رابطه بسیار بدی با کی‌روش دارد به شرکت‌ها اعلام کرده که نباید قرارداد جداگانه‌ای با سرمربی تیم‌ملی ببندند اما طبق قانون، سرمربی تیم ملی، موظف به پوشیدن برند تیم‌ملی نیست و تنها در صورت توافق طرفین به خواست خودش می‌تواند این کار را انجام دهد. درست مثل همان قراردادی که آل‌اشپورت با کی‌روش بست اما ترابیان این بار می‌خواهد پیشگیری کند اما شرکت‌های یادشده اعلام کردند در صورت نیاز با سرمربی تیم‌ملی که فرد بسیار شناخته‌شده‌ای در فوتبال جهان است، قرارداد می‌بندد. همین مخالفت‌ها موجب شده نزدیک به 4 ماه برترین تیم فوتبال آسیا طبق رنکینگ فیفا، هیچ قراردادی با شرکتی نداشته باشد و البسه‌اش از میدان منیریه خریده شود!باید دید سرانجام زور کدام لابی بیشتر است و کدام برند می‌تواند گوی رقابت را از حریف برباید.
 


Page Generated in 0/0060 sec