printlogo


کد خبر: 149811تاریخ: 1394/9/10 00:00
اخبار

کرار به نفت پیوست
کرار جاسم، هافبک سابق تیم فوتبال استقلال تهران که در طول دوران حضورش در این تیم و البته تراکتورسازی حاشیه‌های زیادی را برای فوتبال ایران به‌وجود آورد و همیشه خبرساز بود به تیم نفت الوسط عراق پیوست. به گزارش مهر، هنوز ساعاتی از فسخ رسمی قرارداد کرار جاسم با باشگاه استقلال تهران نگذشته بود که این بازیکن قراردادش را با تیم نفت الوسط عراق امضا کرد. این در حالی است که کرار جاسم اعلام کرده بود از باشگاه‌های ایرانی هم پیشنهاد دارد و احتمال دارد به کارش در ایران ادامه بدهد. فراس بحرالعلوم، مدیر باشگاه نفت الوسط با اعلام این خبر، گفت: قرار است کرار به اربیل سفر کند تا در تمرینات تیم حضور یابد. با جذب کرار، تیم ما کامل شده است و آماده رقابت در لیگ عراق و AFC کاپ هستیم.

آزمون، جهانبخش و عزت‌اللهی  در خطر از دست دادن  المپیک
ر‌قا‌بت‌های مرحله انتخابی المپیک 2016 ریو در قطر از 22 دی‌ماه سال جاری آغاز می‌شود اما تیم امید دست به گریبان چالشی جدید شده است، اینکه تاریخ برگزاری این مسابقات که دیدار افتتاحیه و اختتامیه آن از بازه زمانی 22 دی‌ماه تا 10 بهمن‌ماه سال جاری است، جزو روزهای فیفا لحاظ نشده است و طبق قوانین فدراسیون جهانی فو‌تبا‌ل باشگاه‌ها می‌توانند از دادن بازیکن به تیم‌های ملی خودداری کنند. فیفا دی به روزهایی می‌گویند که تیم‌های ملی می‌توانند تمام بازیکنان خود را از باشگاه‌های داخلی و خارجی در اختیار بگیرند. این بازی‌ها می‌تواند شامل بازی‌های رسمی یا بازی‌های دوستانه باشد. به طور مثال 21 تا 29 مارس (یکم تا 9 فروردین‌ماه سال 95) در تقویم فیفا به عنوان «فیفا‌دی» لحاظ شده است و تیم‌های ملی می‌توانند تمام بازیکنان خود را در اختیار داشته باشند، چراکه این اجازه به آنها از سوی فیفا داده شده است. طبق تقویم فیفا، ژانویه و فوریه 2016 جزو روزهای فیفا لحاظ نشده است. با توجه به اینکه تاریخ برگزاری ر‌قا‌بت‌های انتخابی المپیک 2016 ریو از 22 دی‌ماه تا 10 بهمن‌ماه سال جاری است، بنا‌بر‌این تیم‌ملی امید طبق قانون نمی‌تواند بازیکنان لژیونر خود را در اختیار داشته باشد، مگر اینکه مسؤولان فدراسیون فو‌تبا‌ل بتوانند با مسؤولان باشگاه‌های لژیونرهای خارجی تیم امید به تفاهم برسند. سردار آزمون و سعید عزت‌اللهی، 2 بازیکن تیم روستف روسیه و نیز علیرضا جهانبخش، بازیکن تیم آلکمار هلند، 3 لژیونری هستند که تیم‌‌ملی امید برای در اختیار گرفتن آنها به منظور شرکت در ر‌قا‌بت‌های مرحله انتخابی المپیک 2016 ریو با مشکل مواجه است. از فدراسیون فو‌تبا‌ل توقع می‌رود با توجه به حساسیت و اهمیت بسیار بالای ر‌قا‌بت‌های انتخابی المپیک و دوری 40 ساله فو‌تبا‌ل ایران از حضور در ر‌قا‌بت‌های المپیک تمام تلاشش را بر استفاده از تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های تیم‌ملی امید به کار گیرد، اینکه بتوانیم با تعامل مناسب با مسؤولان باشگاه لژیونرهای تیم‌ملی امید از تمام ظرفیت‌های فو‌تبا‌ل ایران استفاده کنیم. قطعا سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و سعید عزت‌اللهی (هرچند تا به حال به تیم امید دعوت نشده‌اند) 3 بازیکنی هستند که به راحتی نمی‌توان از کنار نام آنها عبور کرد. جمع شدن تمام مهره‌های خاکپور می‌توانند به سرمربی تیم‌ملی امید کمک کند تا با دست باز برنامه‌های مدنظر خود را در زمین پیاده کند.

کی‌روش به کفاشیان: چرا به نکونام زنگ نزدی؟
بلافاصله پس از خداحافظی جواد نکونام از تیم‌ملی، شایعه حضور او در کادر فنی کارلوس کی‌روش مطرح شد. ماه‌هاست این شایعه همچنان شنیده می‌شود اما این بازیکن هنوز از فوتبال خداحافظی نکرده و در لیگ برتر به کارش ادامه می‌دهد. بارها کارلوس کی‌روش اعلام کرده نکونام را برای کادر فنی ایران می‌خواهد و این بازیکن هم گفته دوست دارد به تیم‌ملی کمک کند اما برای همه جای ابهام دارد که این وسط چرا اتفاقی نمی‌افتد؟ گویا مشکل اصلی به فدراسیون فوتبال بازمی‌گردد. به‌رغم درخواست‌های مکرر کی‌روش و ابراز تمایل نکونام، کفاشیان یا هر شخص دیگری از فدراسیون فوتبال مذاکره‌ای با این بازیکن نداشت. در آخرین جلسه‌ای که 2 طرف برگزار کردند، کفاشیان رو به سرمربی تیم‌ملی گفت: «باید دستیار ایرانی به کادرتان اضافه کنید...» که کی‌روش با جدیت پاسخ می‌دهد: «من یک نفر را می‌خواهم که او هم جواد نکونام است. آیا تا به حال یک بار با او تماس گرفته‌اید و پیشنهاد داده‌اید؟!» کفاشیان هم پاسخی به سوال کی‌روش نمی‌دهد اما گویا پس از این جلسه با جواد نکونام تماس می‌گیرد. البته هنوز کسی نمی‌داند در نهایت نکونام دستیار کی‌روش می‌شود یا نه. او در یکی از مصاحبه‌های خود گفت دوست دارد فعلا بازی کند و این توانایی را در خود می‌بیند.


Page Generated in 0/0047 sec