printlogo


کد خبر: 149820تاریخ: 1394/9/10 00:00
چهارگوشه

حمله به مسجدی در لندن
پایگاه اینترنتی عربی ۲۱ گزارش داد: جمعه گذشته به مسجدی در لندن با یک بمب دست‌ساز حمله شد. براساس این گزارش، پلیس انگلیس پس از مشاهده فردی که بمب دست‌سازی را به‌سوی مسجدی در لندن پرتاب می‌کند، در جست‌وجوی فرد مظنون است. پلیس این حادثه را «جنایت اسلام‌هراسی» تعبیر کرد و از مردم خواست هر اطلاعاتی درباره آن شخص دارند، در اختیار پلیس قرار دهند. استوارت سملی، از مقامات پلیس گفت: آنچه اتفاق افتاد تلاش آشکار و عمدی برای ایجاد تنفر است.

سفر رؤسای اطلاعاتی ۳ کشور غربی به سوریه
 چند روز پس از انجام عملیات تروریستی پاریس رؤسای سرویس‌های جاسوسی فرانسه، آلمان و جمهوری چک به دمشق سفر کردند.  بنا بر اعلام منابع سوری، انجام این سفر قبل از انفجارهای اخیر پاریس برنامه‌ریزی شده بود اما این اقدامات تروریستی نیاز فرانسوی‌ها و آلمان‌ها برای انجام این سفر را تقویت کرد تا به جای به تعویق انداختن آن به بهانه مشغول شدن تمام مؤسسات جاسوسی اروپا به حالت فوق‌العاده‌ای که بیشتر دولت‌های دنیا جهت جلوگیری از اقدامات تروریستی در اروپا در پیش گرفتند، با عزم بیشتری این سفر را انجام دهند.

تسلط یمنی‌ها بر ۱۲ مرکز امنیتی در جیزان
ارتش و نیروهای مردمی یمن اخیرا طی عملیاتی گسترده موفق شدند بر ۱۲ مرکز امنیتی آل‌سعود در شهر مرزی «جیزان» مسلط شوند. به گزارش الاخبار، ارتش و نیروهای مردمی یمن قصد دارند از دستاوردهای اخیر خود برای معامله با سعودی‌ها و حامیان تجاوز نظامی آنها به این کشور استفاده کنند. طبق گفته منابع نظامی در یمن، یکشنبه شب درگیری سخت و نفسگیری میان ارتش و نیروهای مردمی یمن و نظامیان رژیم سعودی در شهرهای مرزی اتفاق افتاد.

پاپ: مسیحیان و مسلمانان برادرند
همزمان با دومین نامه رهبر حکیم انقلاب اسلامی به جوانان غرب، رهبر کاتولیک‌های جهان مسلمانان و مسیحیان را «برادر» یکدیگر خواند. پاپ فرانسیس دیروز در سفر خود به بانگی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی با جمعی از مسلمانان این منطقه دیدار کرد و طی سخنانش در مسجد این منطقه از آنها خواست از خشونت و تنفر بپرهیزند: «مسیحیان و مسلمانان برادر و خواهر هستند. کسانی که مدعی هستند به خدا ایمان دارند باید صلح‌جو نیز باشند». این نخستین سفر رهبر کاتولیک‌های جهان به قاره سیاه است.

زائران سامرا داعشی‌ها را به چالش می‌کشند
هزاران تن از عاشقان اهل بیت علیهم‌السلام، تهدیدهای تروریست‌ها را ناچیز گرفته و برای افسانه کردن خطر زیارت امامین عسکریین علیهما‌السلام، راهی سامرا شدند. منابع عراقی گزارش دادند همزمان با حرکت میلیون‌ها زائر به سمت کربلا برای شرکت در مراسم اربعین، هزاران تن از آنان به سمت سامرا حرکت کردند که این تعداد طی ۲ روز گذشته بشدت افزایش یافته است. شمار زیادی از نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق، به منظور تامین امنیت زائران، در جاده بغداد به سمت سامرا مستقر شدند. موکب شهر «بلد» که آرامگاه امامزاده سیدمحمد فرزند امام هادی(ع) در آن قرار دارد به نوبه خود همه نیازهای زائران را تهیه و در اختیار زائران قرار داده است.

کوربین یک تنه مقابل جنگ
رهبر ضدسلطنت حزب کارگر انگلیس می‌خواهد یک تنه در مقابل تصمیمم جنگ‌افروزانه اکثریت اعضای حزب خود بایستد. جرمی کوربین بدین ترتیب قصد دارد جلوی بدنامی مجدد حزب کارگر را که در سال 2003 انگلیس را در تجاوز به عراق همراه آمریکا کرد بگیرد. در حالی که اکثریت کابینه سایه - کابینه نمادین اپوزیسیون حزب حاکم متشکل از اعضای هیأت رئیسه حزب کارگر - حامی برنامه نخست‌وزیر دیوید کامرون برای اقدام نظامی است با این حال کوربین روز گذشته مشخصا اعلام کرد آماده مخالفت با هم‌حزبی‌های خود درباره این موضوع است و تاکید کرد رهبر حزب کسی است که تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد. این به معنای وتوی تصمیم اکثریت خواهد بود. این موضوع می‌تواند باعث بحرانی بی‌سابقه در تاریخ این حزب شده و رهبران عالی را مجبور به استعفا کند.


Page Generated in 0/0049 sec