printlogo


کد خبر: 149839تاریخ: 1394/9/10 00:00
رقابت میلیونی برای عرض ارادت ادامه دارد
خروج 1/5میلیون زائر از کشور

گروه اجتماعی: تردد زائران اربعین حسینی از مرزهای کشور تنها با گذرنامه و روادید امکانپذیر است. به دنبال مطرح شدن برخی شایعات مبنی بر مسدود شدن مرزها و جلوگیری از ورود زائران به کشور عراق، جانشین فرمانده نیروی انتظامی از تداوم پذیرش زائران در مرزهای کشور خبر داد. به گزارش فارس، سردار اسکندر مؤمنی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی درباره شایعاتی مبنی بر بسته شدن مرزها و همچنین خروج بدون ویزا از مرزهای غربی و جنوبی کشور برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی اظهار داشت: مرزها باز است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. جانشین فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: عبور از مرزها کماکان با گذرنامه و ویزا امکانپذیر است؛‌ داشتن ویزا شرط کشور عراق است و در حال حاضر این کشور درباره نداشتن ویزا مطلبی اعلام نکرده،‌ پس با توجه به این مطالب عبور زائران از مرزهای جنوبی و غربی کشور با گذرنامه و ویزا امکانپذیر است.
پذیرش زائران تنها از مرز شلمچه و چذابه
همچنین رئیس ستاد مرکزی اربعین به زائران حسینی توصیه کرد با توجه به مشکلات به‌وجود آمده در مرز مهران از مرزهای شلمچه و چذابه برای تردد استفاده کنند.  حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین در این باره بیان داشت: با توجه به بی‌نظمی‌های ایجاد شده از سوی افراد فاقد روادید در مرز مهران، ستاد استانی اربعین حسینی در استان ایلام به ریاست استاندار تشکیل و تصمیم گرفته شد جاده‌های منتهی به مهران از سمت ایلام، ملکشاهی و دهلران مسدود شود. رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی از زائران دارای روادید خواست از مرزهای شلمچه و چذابه برای ورود به کشور عراق استفاده کنند. به گفته ذوالفقاری مهلت صدور ویزا برای زائران اربعین حسینی تا پنجشنبه ادامه دارد.
صدور ویزا در اهواز، کرمانشاه، مشهد و تهران
علاوه بر این  معاون عتبات سازمان  حج و زیارت نیز درباره آخرین وضعیت صدور ویزا برای زائران حسینی توضیحاتی ارائه داده است. محسن نظافتی، معاون عتبات حج و زیارت درباره وضعیت صدور ویزا برای زائران حسینی عنوان کرد: صدور ویزا در استان‌هایی همچون اهواز، کرمانشاه، مشهد و تهران تا اطلاع ثانوی امکانپذیر است و براساس برآوردهای اولیه یک‌میلیون و 500 هزار زائر امسال در کربلا حضور خواهند داشت. وی با اشاره به اینکه تعدادی از زائران در نجف گذرنامه‌های خود را گم کرده‌اند، یادآور شد: پیگیری این موضوع برعهده وزارت امور خارجه است و کسانی که با این مشکل روبه‌رو‌ شدند باید به کنسولگری ما در آن کشور مراجعه کنند تا برای آنها برگه خروج موقت صادر شود. معاون عتبات حج و زیارت در خاتمه تصریح کرد:  یک‌میلیون و 450 هزار نفر تاکنون در سایت سماح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد برای 900 هزار نفر ویزا صادر شده است.
 خروج 5/1 میلیون زائر از کشور
این در حالی است که رئیس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به خروج 5/1 میلیون زائر از مرزهای کشور از متقاضیان سفر به عراق خواسته بدون گذرنامه و ویزا به مرزها مراجعه نکنند.  سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به این مطلب که تاکنون یک میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای کشور خارج شده‌اند، درباره صدور روادید گفت: ویزا از روز یکشنبه به صورت روزانه صادر می‌شود و به زائران توصیه می‌شود بدون گذرنامه و ویزا به پایانه‌های مرزی مراجعه نکنند. رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: سایت سماح برای ثبت‌نام زائران همچنان باز است.


Page Generated in 0/0051 sec