printlogo


کد خبر: 149840تاریخ: 1394/9/10 00:00
آوای شهر

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران خبر داد
قطع بیمه تاکسیرانان جدید
گروه اجتماعی: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و تامین‌اجتماعی سهم دولت را پرداخت نکرده‌اند بنابراین بیمه تاکسیرانان جدید قطع می‌شود. به گزارش مهر، میثم مظفر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره بیمه تاکسیرانی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و تامین اجتماعی از اردیبهشت ماه سهم دولت را پرداخت نکرده و بیمه تاکسیرانان جدید قطع شده است.مظفر افزود: با معاون مدیریت و برنامه‌ریزی صحبت کرده‌ایم تا مشکلات حل شود. برخی تاکسیرانانی که سابقه بیمه دارند و حق بیمه آنها به تعویق افتاده، از سوی تامین اجتماعی به‌عنوان راننده جدید محسوب می‌شوند که این موضوع باید اصلاح شود. وی خاطرنشان کرد: استدلال تامین اجتماعی در این باره، این است که تاکسیرانان چند ماهی حق بیمه را پرداخت نکرده‌اند بنابراین جزو افراد جدید محسوب می‌شوند اما اینگونه نیست و هزینه‌های جدیدی به آنها تحمیل خواهد شد. مظفر با اشاره به وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو بیان کرد: دولت به ما کم‌لطفی کرده و ما پیش از ابلاغ هیات وزیران، از دولت درخواست وام ۲۵ میلیونی با بهره ۱۶درصد برای نوسازی ناوگان کرده بودیم و حتی توافق خرید ۱۰ هزار خودروی جدید را نیز با ایران‌خودرو داشتیم. نه‌تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه هیچ تاکسیرانی اجازه ثبت‌نام پیدا نکرد. از بانک مرکزی می‌خواهیم که یک وام ویژه برای نوسازی ناوگان اختصاص دهد.  

کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم
با توجه به اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش کیفی، هوای پایتخت در شرایط ناسالم قرار گرفت. محمد رستگاری، معاون نظارت پایش اداره کل محیط‌زیست تهران درباره وضعیت هوای پایتخت اظهار داشت: با توجه به اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش کیفی تهران وضعیت هوای پایتخت در روز دوشنبه در شرایط ناسالم قرار گرفت. وی به میزان گفت: میانگین شاخص کیفیت هوا برای ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون با عدد 105، ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون با عدد 56 دی‌اکسید گوگرد 24، اکسید نیتروژن 63، ازن 125 و منوکسیدکربن به 47رسیده است. به گفته معاون نظارت پایش اداره کل محیط‌زیست تهران، هوای تهران برای تمام گروه‌های سنی در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

مرگ خاموش 171 نفر در 7ماه
در هفت ماهه سال جاری ۱۷۱ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن، جان خود را از دست دادند. به گزارش «وطن امروز»، سازمان پزشکی‌قانونی کشور اعلام کرد: در 7 ماهه سال جاری ۱۷۱ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۱۸۶ نفر بود، 1/8 درصد کاهش یافته است. همچنین در 7 ماهه امسال از کل تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن ۱۲۵ نفر مرد و ۶۶ نفر زدن بودند. در این مدت استان‌های تهران با ۴۱، خراسان رضوی با ۱۸، فارس با ۱۲ و آذربایجان شرقی با ۱۱ فوتی بیشترین تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن را داشته‌اند، این در حالی است که آمار تلفات گازگرفتگی در دیگر استان‌ها کمتر از ۱۰ نفر و در تعداد قابل توجهی از آنها صفر بوده است. براساس این گزارش، در مهر ماه امسال نیز آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن با کاهش 4/44 درصدی مواجه بوده است، این آمار از ۲۷ فوتی در مهرماه سال گذشته به ۱۵ فوتی در مهر امسال رسیده است.
 


Page Generated in 0/0052 sec