printlogo


کد خبر: 149848تاریخ: 1394/9/14 00:00
اخبار

مراسم عزاداری اربعین حسینی
 در حسینیه امام خمینی
مراسم عزاداری اربعین حسینی(ع) با حضور پرشور هیأت‌های دانشجویی در حضور رهبر حکیم انقلاب اسلامی برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و اصحاب با وفای ایشان، حسینیه امام‌خمینی(ره) میزبان هیأت‌های دانشجویی از سراسر کشور بود. در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان در سخنانی، مساله ریزش‌ها و رویش‌ها و جدا شدن منافقان از صف مؤمنان را از مقدمات قطعی ظهور حضرت ولیعصر(عج) خواند و گفت: افراد در جامعه ایمانی باید تلاش کنند که درون خود را اصلاح کنند تا در غربال قبل از ظهور و آشکار شدن سر درونی انسان‌ها، جزو ریزش‌ها قرار نگیرند. وی امتحان ولایت‌پذیری را مهم‌ترین و دشوارترین امتحان دانست و گفت: کربلا با اسرار درونی انسان‌ها سر و کار دارد و اربعین فراخوان رحمت الهی برای جذب و اصلاح انسان‌هایی با سیرت نیکوست و علت کینه و بغض نظام سلطه و عوامل آن از راهپیمایی عظیم و ده‌ها میلیونی اربعین نیز همین قدرت و عظمت اربعین در نجات انسان‌هاست. همچنین در این مراسم آقای مهدی سلحشور به ذکر مصائب آل‌الله و نوحه‌خوانی پرداخت. در پایان این مراسم، دانشجویان نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای
اقامه کردند.

نامه دوم رهبر انقلاب به جوانان غرب برای شناخت اسلام واقعی
آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی، امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازجمعه دیروز تهران، با اشاره به نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی، اظهار داشت: این نامه شامل دو محور می‌شود که محور اول ایدئولوژی دینی و محور دوم نیز ایدئولوژی سیاسی است. به گزارش تسنیم، وی ایدئولوژی دینی را مربوط به تفکر اسلامی دانست و گفت: از این طریق همه با تفکر دنیای اسلام آشنا می‌شوند. اکنون که تمام جهان به یکدیگر وصل شده‌اند بزرگان ادیان و دانشمندان در رشته‌های مختلف باید به گفتمان دینی بپردازند و فرهیختگان باید درباره مسیحیت، یهود و اسلام به بحث و گفت‌وگو بپردازند. آیت‌الله امامی‌کاشانی با بیان اینکه نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان غربی حاوی نکات مهمی برای شناخت اسلام واقعی بود،  تصریح کرد: اینکه رهبر ما جوانان را خطاب قرار دادند، دلیل آن را می‌توان در حدیثی یافت که در این حدیث آمده شیطان وقتی به آدم 40 ساله رسید و دید او هنوز خود را اصلاح نکرده، او را در آغوش می‌گیرد و می‌بوسد و می‌گوید من به فدای تو شوم که دیگر روی سعادت را نمی‌بینی، چون جوانیت در گناه سپری شده است. پس اگر انسان در جوانی متوجه خدا شود امید هدایت در او به وجود می‌آید.

اربعین پرشور حسینی در ایران
مردم ایران روز چهارشنبه مصادف با اربعین شهادت امام حسین(ع) پیاده‌روی نمادین انجام دادند. راهپیمایی اربعین حسینی(ع) صبح روز چهارشنبه و با وجود باران شدید در پایتخت ایران از میدان امام حسین(ع) تهران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در شهرری برگزار شد. مراسم راهپیمایی روز اربعین حسینی به سنت سال‌های گذشته از ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه در تهران آغاز شد و تا رسیدن کاروان به شهرری ادامه داشت. به گزارش مهر، در این مراسم که با وجود بارندگی شدید با حضور گسترده مردم همراه بود، عزاداران تهرانی با تجمع در میدان امام حسین(ع) تهران به سمت میدان شهدا و میدان خراسان و در ادامه به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به راهپیمایی پرداختند. شهروندان تهرانی همچنین از مسیرهای دیگری از سمت میدان آزادی، بزرگراه نواب صفوی، خیابان قزوین و آستانه مبارکه امامزاده حسن(ع) نیز به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پیاده‌روی کردند. مراسم راهپیمایی اربعین در تهران در مسیری به طول ۱۵ کیلومتر انجام و عزاداران پس از تجمع در شهرری به اقامه نماز ظهر و عصر پرداختند.  سازماندهی مراسم راهپیمایی امسال از سوی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران انجام پذیرفت. راهپیمایی اربعین البته در بیشتر شهرهای ایران برگزار شد. در قم عزاداران حسینی پس از اقامه نماز ظهر و عصر از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به سمت مسجد مقدس جمکران پیاده‌روی کردند.
 


Page Generated in 0/0056 sec