printlogo


کد خبر: 149859تاریخ: 1394/9/14 00:00
سرخط خبر

 پژوهشکده بیمه اعلام کرد: میزان ضریب نفوذ بیمه برای سال 93 معادل 86/1 درصد است که نسبت به سال 92 معادل
14/8 درصد رشد داشته است. در این میان سهم بیمه‌های زندگی از تولید ناخالص داخلی در سال 93 معادل 19/0 درصد و ضریب نفوذ بیمه‌های غیرزندگی معادل 67/1 درصد است.
 رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: طبق قانون باید مالیات بر ارزش افزوده به صادرکنندگان مسترد شود اما با برداشت‌های سلیقه‌ای و فراهم نبودن زمینه‌های مالیاتی برخی صادرکنندگان پس از یکی، دو سال این مالیات را پس گرفته‌اند و برخی به دلیل بروکراسی‌های اداری انصراف داده‌اند.
 علی‌محمد بساق‌زاده، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با رفع محدودیت‌های پیش روی صادرات گاز مایع، از ابتدای امسال‌ بیش از ۸ میلیارد دلار محصول پتروشیمی از ایران صادر شده است.
 اتحادیه پرنده و ماهی اعلام کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار به ۵۵۰۰ تومان رسیده است.
 بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای به بانک‌ها و موسسات اعتباری با استناد به مصوبه شورای پول و اعتبار در 27 تیر 1384 از بانک‌ها خواست شناسایی درآمد از محل برخی مطالبات (اعم از سود، وجه‌التزام تأخیر تأدیه دین و کارمزد) را متوقف کنند.
 یحیی ابطالی، معاون سازمان حفظ نباتات نسبت به مرگ تدریجی باغ‌های گردوی آلوده به آفت کرم خراط هشدار داد و گفت: باغداران هوشیار باشند و هرچه سریع‌تر با یارانه دولتی برای مبارزه با این آفت خانمان‌سوز بشتابند.
 بیزینس اینسایدر استرالیا در گزارشی نوشت: ایران با برداشته شدن تحریم‌ها، به اقتصاد جهانی می‌پیوندد و بعضی از تحلیلگران بانک‌های سرمایه‌گذاری از بابت این رویداد به هیجان آمده‌اند.
 علی کردی، عضو شورای مرکزی خانه کشاورز تصریح کرد: ایران جزو 10 کشور گران در قیمت تمام‌شده محصولات تولیدی است.
 وزیر نفت ایران در حاشیه برگزاری نشست ۱۶۸ اوپک با مدیران ارشد شرکت‌های لوک اویل روسیه، توتال فرانسه، OMV اتریش و انی ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کرد.
 در حالی که پیش از این عراق برای واردات سیب از ایران هزار تومان تعرفه وضع کرده بود، رایزنی برای حذف این تعرفه نتیجه داد و تعرفه صادرات این محصول به عراق صفر شد.
 مبادلات تجاری ایران و ترکیه در 10 ماهه ژانویه تا اکتبر امسال با افت 26 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو شد و به 2/8 میلیارد دلار رسید.
 


Page Generated in 0/0052 sec