printlogo


کد خبر: 149865تاریخ: 1394/9/14 00:00
دانشگاه

عضو کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد
انتقاد از سیاست «راه بنداز جا بنداز» دانشگاه آزاد
«موضوع تصویب رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد با سیاست «راه بنداز جا بنداز» پیش رفته است که این روش برای پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی روش درستی نیست». قاسم جعفری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت: دعوای کمیسیون آموزش و تحقیقات با دانشگاه آزاد به دلیل این بود که به اعتقاد ما پذیرش بویژه در تحصیلات تکمیلی و در دکترا بدون وجود زیرساخت‌های لازم علمی، درست نیست. وی به فارس بیان داشت: دانشگاه آزاد وقتی طبق روایت‌های گوناگون 12 هزار یا
14 هزار یا 17 هزار دانشجوی دکترا می‌گیرد آن هم در جاهایی که اعضای هیأت علمی کافی ندارد ضررهای زیادی می‌تواند به همراه داشته باشد. جعفری افزود: از سال گذشته به دانشگاه آزاد فرصت داده شد تا اردیبهشت امسال تکلیف این موضوع را مشخص کند. اینطور که وزارت علوم می‌گوید بعد از بررسی‌های گوناگون، این بحث را در شورایعالی انقلاب فرهنگی مطرح کردند و گفته شده این شورا یک سال دیگر به آنها فرصت داده است.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: این موضوع با سیاست «راه بنداز جا بنداز» پیش رفته است، ضمن اینکه تأکید می‌کنم دانشگاه آزاد کارهای خوبی انجام داده است اما این روش برای پذیرش دکترا روش درستی نیست.

آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان تکمیل ظرفیت
۵۸ هزار و ۳۸۶ نفر برای مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری پذیرفته شدند که ثبت‌نام این افراد از چهاردهم آذر آغاز می‌شود‌. حسین توکلی، مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این باره به فارس گفت: 95 هزار و 674 داوطلب برای ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های تحصیلی مرحله تکمیل ظرفیت و رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی آزمون سراسری سال 94 که پذیرش در آنها براساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش اقدام کردند که از این تعداد 56 هزار و 903 نفر زن و 38 هزار و 771 نفر مرد هستند. وی افزود: فهرست اسامی 58 هزار و 386 نفر پذیرفته شده نهایی این مرحله هفته گذشته روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت و بر این اساس تمام پذیرفته‌شدگان باید قبل از مراجعه به دانشگاه یا موسسه آموزشی محل قبولی برای اطلاع از برنامه زمانی ثبت‌نام یا نحوه مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه مراجعه کنند. در صورتی که برنامه زمانی مشخصی در پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه ذی‌ربط نباشد پذیرفته‌شدگان باید با به همراه داشتن اصل مدارک برای ثبت‌نام به دانشگاه در یکی از روزهای شنبه 14، یکشنبه  15 یا دوشنبه 16 آذر به موسسه یا دانشگاه محل قبولی مراجعه کنند.
 


Page Generated in 0/0053 sec