printlogo


کد خبر: 149867تاریخ: 1394/9/14 00:00
سلامت

معاون وزیر بهداشت خبر داد
آغاز پرداخت بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز پرداخت بدهی بیمه‌ها به نظام سلامت از جمله بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد. محمد آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت  با اعلام این خبر به خبرگزاری صدا‌وسیما گفت: براساس توافقی که چندی پیش حاصل شد قرار بود بیمه‌ها مبلغ یکهزار میلیارد تومان از بدهی‌شان را پرداخت کنند که بخش کمی از این مبلغ در روزهای گذشته واریز شده است. وی افزود: هنوز اعداد و رقم میزان واریزی بیمه‌ها به حساب نظام سلامت جمع‌بندی نشده است به همین علت نمی‌توانم رقم دقیقی بیان کنم اما بزودی عدد نهایی که مبلغ کمی از یکهزار میلیارد تومان وعده داده شده است اعلام می‌شود. به گفته  آقاجانی، از ابتدای سال تاکنون، دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها 8 هزار میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان، خدمات ارائه کرده‌اند که 6 هزار میلیارد تومان آن تاکنون تبدیل به سند و تحویل سازمان بیمه‌ای شده است.

پشت پرده تربیت پرستار در بیمارستان‌های خصوصی
دبیرکل خانه پرستار معتقد است که ماجرای تربیت پرستار بیمارستانی به سفارش سهامداران بیمارستان‌های خصوصی شکل گرفته است. محمد شریفی‌مقدم، دبیرکل خانه پرستار در این‌باره، اظهار داشت: کمبود نیروی پرستاری موضوعی است که طی ۳۰ سال گذشته ایجاد شده و مولفه‌های زیادی در آن دخیل بوده‌اند که باید علل را بررسی کرد. شریفی‌مقدم با اعلام اینکه بیش از ۶۰ هزار «کمک بهیار» بیکار داریم، به مهر بیان داشت: دوستان در حالی موضوع کمبود نیروی پرستاری را مطرح می‌کنند و درصدد جایگزینی «کمک پرستار» هستند که دلایل مهاجرت، تغییر شغل و خانه‌نشینی پرستاران باید بررسی و برطرف شود. وی بی‌توجهی مدیران وزارت بهداشت نسبت به حل مشکلات پرستاری را ناشی از تفکرات گروهی اندک و قلیل که سهامداران بخش خصوصی هستند، دانست و یادآور شد: این افراد در جایگاه‌های مهمی از جمله سازمان نظام پزشکی هم نفوذ کرده و ریشه دوانده‌اند. شریفی‌مقدم معتقد است موضوع تربیت پرستار بیمارستانی به سفارش همین سهامداران بخش خصوصی بوده است.
دبیرکل خانه پرستار درباره ادعای خود، تصریح کرد: چرا در جلسه مهمی که پیرامون مسائل پرستاری برگزار شد، از سازمان صنفی نظام پرستاری کسی دعوت نمی‌شود اما از نماینده سهامداران بیمارستان‌های خصوصی حضور دارد و تریبون هم می‌گیرد.
 


Page Generated in 0/0054 sec