printlogo


کد خبر: 149873تاریخ: 1394/9/14 00:00
بازخوانی بیانات رهبر انقلاب پیرامون وحدت؛ اربعین تا اربعین


جنگ‌های تروریستی این روزها در منطقه غرب آسیا و کشته و بی‌خانمان شدن بسیاری از مردم مسلمان مظلوم و بی‌دفاع در حالی اتفاق افتاده است که تروریست‌های تکفیری در میانه اختلافات به بهانه‌های مذهبی فضای امنی برای خود دست و پا می‌کنند؛ بهانه‌هایی که در کلام رهبری چیزی بیش از یک دروغ واهی نیست، دروغی که این گروه‌ها برای پوشاندن ماهیت دشمن ساخته و غربی خود به کار می‌برند. از همین رو مقام معظم رهبری سال‌هاست با دوربینی و حزم‌اندیشی مثال‌زدنی بر ضرورت وحدت بین مسلمین (لااقل در کلیات) تاکید می‌کنند و در همین راستاست که اجتماعات بزرگ مسلمانان را در نیل به این هدف بسیار موثر می‌دانند. ایشان اجتماع بزرگ مسلمانان در اربعین حسینی را در کنار اجتماع بزرگ حج قرار داده و مایه مجد و اعتبار اسلام و مسلمانان در جهان می‌شمرند.
وظیفه امروز همه مسلمانان
من و شما مسلمانانی که مدعی پیروی از این بزرگوار هستیم و به این افتخار می‌کنیم و در راه آن حاضریم ایستادگی کنیم و جان و مال در راه آن مصرف کنیم، احتیاج داریم به اینکه خود را دنباله‌رو این تعالیم- که پیام اسلام متضمن آن است، یعنی همین علم، عقل، حکمت، رحمت، وحدت، اخلاق و خصال انسانی که پیام پیامبر اسلام متضمن اینها بود و حضرت ابی‌عبدالله جعفر بن‌ محمدالصادق (علیه‌ الصلاه.. والسلام) گسترده‌ترین تلاش‌ها را برای توسعه‌ این مفاهیم و تحقق این تعالیم متحمل شد- بدانیم و برای آنها تلاش کنیم، این وظیفه‌ امروز همه‌ مسلمان‌هاست.
بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللى وحدت اسلامى‌- 19/10/1393
  خطرناک‌تر از اختلاف دولت‌ها، اختلاف ملت‌هاست
این، اساس نقشه‌ دشمن در این منطقه است: ایجاد اختلاف. اختلاف بین دولت‌ها و بعد اختلاف بین ملت‌ها که خطرناک‌تر از اختلاف دولت‌ها، اختلاف ملت‌هاست یعنی دل‌های ملت‌ها را نسبت به یکدیگر چرکین کنند و عصبیت بیافرینند، با نام‌های مختلف، حالا یک‌وقت مساله‌ پان‌ایرانیسم، پان‌عربیسم، پان‌ترکیسم و این حرف‌ها بود، یک روز هم مساله‌ سنی، شیعه، تکفیر و مانند اینهاست، به هر عنوانی که بتوانند، ایجاد اختلاف کنند. این یک قلم از کارهای اینهاست که بشدت دارند روی این کار می‌کنند.
بیانات در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام و اتحادیه‌ رادیو و تلویزیون‌های اسلامی- 26/05/1394
 مایه‌ آبروی پیغمبر(ص)
اگر ملت‌های کشورهای اسلامی در همه‌ این منطقه‌ وسیع - که یک کسر بسیار بزرگی از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند- نه در جزئیات، [بلکه‌] در جهت‌گیری‌های کلی با یکدیگر همراه باشند، دنیای اسلام به اوج ترقی و تعالی خواهد رسید، [اینکه‌] در مسائل کلی کنار هم دیده بشوند؛ همین دیده شدن در کنار هم تأثیر دارد. همین‌قدر که ما ولو در اظهارات‌مان کنار یکدیگر قرار بگیریم، عظمت می‌بخشد به دنیای اسلام، عظمت می‌بخشد به شخصیت امت اسلامی. هرجا نمونه‌هایی از این اجتماع را ما مشاهده کردیم، ولو تن‌ها، جسم‌ها در کنار هم قرار گرفتند، دیدیم انعکاس آن در دنیا مایه‌ شرف و آبروی اسلام و مسلمین شد، مایه‌ آبروی پیغمبر(ص) شد.
 بیانات در دیدار مسؤولان نظام و میهمانان بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللى
وحدت اسلامى‌- 19/10/1393
 بزرگ‌ترین گردهمایی عالم
امسال (1393) شما ملاحظه کردید در اربعین حسینی میلیون‌ها انسان در کنار هم قرار گرفتند، خود این حرکت عظیم یک جمعی از مسلمان‌ها- البته مخصوص شیعه نبود، سنی‌ها هم بودند- که در دنیا انعکاس پیدا کرد، تعظیم کردند، تجلیل کردند، آن را بزرگ‌ترین گردهمایی عالم به حساب آوردند؛ چه کسانی؟ آنهایی که دارند مسائل اسلامی را رصد می‌کنند.
بیانات در دیدار مسؤولان نظام و میهمانان بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللى
وحدت اسلامى‌- 19/10/1393
  وحدت؛ وحدت
حادثه‌ عجیبی بود حادثه‌ امسالِ اربعین کربلا. این راه را دشمنان اسلام و دشمنان اهل‌بیت به خیال خود مسدود کرده بودند. ببینید چه حرکت عظیمی اتفاق افتاد! وقتی حتی جسم‌ها در کنار هم قرار می‌گیرد، این‌جور انعکاس پیدا می‌کند. اگر ما با هم باشیم، کشورهای اسلامی، ملت‌های مسلمان- سنی و شیعه و فِرَق مختلف تسنن و تشیع- با یکدیگر دل‌هایشان صاف باشد، نسبت به یکدیگر سوءظن نداشته باشند، سوءنیت نداشته باشند، به یکدیگر اهانت نکنند، ببینید در دنیا چه اتفاقی خواهد افتاد، چه عزتی برای اسلام درست خواهد شد! وحدت، وحدت.
 بیانات در دیدار مسؤولان نظام و میهمانان بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللى
وحدت اسلامى‌- 19/10/1393


Page Generated in 0/0075 sec