زهره طبیبزاده، نماینده مجلس شورای اسلامی بعد از تماشای نمایش دینی- آیینی «نسیان» یادداشتی منتشر کرده است. در این یادداشت آمده است: «من فکر میکنم هنر یکی از بهترین مفاهیم بشری است و اگر در خدمت اهداف متعالی و انسانی باشد میتواند احساسات و شوق زائدالوصفی را در انسانها ایجاد کند و منشأ تحولات مثبتی در سرنوشت جوامع بشری باشد. از میان رشتههای هنری، تئاتر و سینما جایگاه ویژهای در انسجام مفاهیم اخلاقی دارد بویژه تئاتر به خاطر ارتباط نزدیک و ملموس بازیگر و تماشاگر بهترین ابزار برای دستیابی به این مهم است. حالا اگر از این ابزار در جهت بازطراحی حوادث و مسائل تاریخی استفاده شود، بهترین ابزار فرهنگی برای رواج تبلیغات دینی است. من تصور میکنم دستاندرکاران سازمان فرهنگی- هنری بشارت از این ابزار بهترین استفاده را کردهاند و 2 اثر فاخری که سال گذشته و امسال از این بزرگواران دیدهام، فکر میکنم در آن مفاهیم بزرگ معنوی و دینی در قالب بسیار زیبایی دیده شده است. فکر میکنم وزارت ارشاد و دوستان نهادهای خدمترسان از امکاناتی که در اختیار دارند در جهت تقویت امور فرهنگی و هنری باید استفاده کنند، تا از ابزار هنری بویژه برای نسل سوم و چهارم جهت ترویج بهتر مفاهیم دینی بهرهمند شویم. در این اثر فاخر بخوبی پلی زده شده بود بین آنچه در صدر اسلام بود با جامعه اکنون و حال حاضر ما. نسیان به نظر من خیلی دقیق و با سبک بسیار زیبایی پیوندی ایجاد کرده بود بین عاشورا به عنوان یک واقعیت تاریخی در 1400 سال قبل با حوادثی که در حال حاضر ممکن است هر کدام از ما را در جوامع بشری به عنوان یک مشکل اجتماعی- فرهنگی درگیر خودش کند. نمایش نسیان دقیقاً پلی زده بین واقعیت تاریخی که در آن زمان رخ داده بود با مسائلی که در زمان ما امکان وقوعش وجود دارد و حتی مواردی که میتواند به عنوان تجلی حضور شیطان در زندگی ما معنی شود. در واقع این پل در انتهای داستان بخوبی اتصال میدهد روند اتفاقاتی که در گذشته افتاده بود با فتنههایی که در این دوران ممکن بود مردم را درگیر خودش کند و شبهه در اذهان بهوجود بیاورد. نسیان توانسته ارتباط قیام عاشورا و نقشی را که عناصر فتنهگر در تشدید واقعه عاشورا داشتند، به تصویر کشیده و مقایسه کند با شرایط این زمان. نقش شیطانهای کوچک در ایجاد فتنههای کوچکی که در زمان ما قابلیت وقوع دارد. در واقع نشان دهد نقش این عناصر را در ایجاد فضاهای سیاسی که ممکن است در شرایط فعلی در جامعه بشری اتفاق افتد و به نظر من تطابق زیبایی بین این 2 واقعه بهصورت ظریف و هنرمندانهای ایجاد کرده بود و نشان داد عوامل نفوذ در حال حاضر و به جز اینکه در آن زمان ممکن بود حرص، طمع، آز و دنیاپرستی ایجاد کند، بین سستعنصرانی که در جامعه وجود دارند در این زمینهها، زمینههای نفوذ فتنه عاشورا را بهوجود بیاورند، این واقعیت در عصر ما هم وجود دارد که زمینههای نفوذ در اشخاص با انگیزههای مختلف در واقع همان زمینههاست برای کسب حرص، طمع و آز. همان اتفاقات ممکن است حسین زمان را دچار فتنه مشترک کند و اگر شیطانهایی که همراه انسانها هستند و در شرایط فعلی ما هم هیچ فرقی نمیکند وسوسه با همان مکانیزم روی انسانهای زمان ما هم اثر میگذارد. باید مراکز نفوذ را شناخت و جلوی این منافذ را گرفت تا فتنهای که درباره حسین علیهالسلام یاد شد با جلوگیری از منافذ نفوذ در زمان ما بهوجود نیاید و جلوی آن منافذ گرفته شود. بنده فکر میکنم این اثر توانسته این مساله را انتقال دهد و ارتباط بسیار خوبی با مخاطبش ایجاد کند. در ارتباط با انتقال این مفهوم بهطور خاص و از ایننظر کار بسیار موفق و خاصی بود و نشان داد هنر هنرمندان ما اگر در راستای انتقال مفاهیم دینی باشد، چقدر اثرگذار است. بنده شاهد این بودم که اشکهای بسیاری در هنگام اجرا سرازیر شد و شور و احساساتی که انتقال پیدا کرد در بین مخاطبان فکر میکنم دقیقاً نشان داد این نمایش آیینی چقدر با اعماق وجودی تماشاگر ارتباط برقرار کرده و این از کلیدها و رموز موفقیت این کار نمایشی این عزیزان بود که روی صحنه اجرا شد. نسیان به جامعه میگوید انسان به نوعی دمساز و همساز با فراموشی است و مدام با رسالتهای خودش تغافل دارد و این تذکرات نیاز تمام انسانها، اعم از انسانهای عادی و حتی هدایتشدگان است. به دلیل قابلیت نسیان در وجود انسان، انسان مرتباً نیاز به تذکر دارد. این گروه نمایشی باعث افتخار هنری در کشور هستند. این را به واقعیت عرض میکنم که ما در فضای هنری، به انقلاب فرهنگی نیاز داریم و این گروه از هنر به بهترین نحو جهت ارتباط با نسل سوم و چهارم استفاده میکند. واقعاً باعث افتخار است و تاکید بر نکته خوبی دارند. فکر میکنم تنها راه دریابی و دستیابی نسل سوم و چهارم و بهترین ابزار برای این کار تئاتر و فیلم است. در انتها از تمام دستاندرکاران، عوامل نمایشی و اجرایی این نمایش تأثیرگذار تشکر میکنم و به همه عزیزان خسته نباشید و دست مریزاد میگویم».