printlogo


کد خبر: 149877تاریخ: 1394/9/14 00:00
اخبار

رونمایی از ترجمه اردوی 2 کتاب از مقام معظم رهبری در پاکستان
خانه فرهنگ ایران در حیدرآباد پاکستان، مراسم رونمایی از ترجمه اردوی کتاب‌های «درس‌های پیامبر اعظم (ص)» و «چهارگفتار» از فرمایشات رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی را برگزار کرد. به گزارش تسنیم، در این مراسم تعدادی از علما، نویسندگان، اساتید حوزه علمیه و علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی حضور داشتند.  نخستین سخنران این برنامه علی‌محمد چنا، رئیس اسبق اداره مطبوعات حیدرآباد بود. وی گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در کتاب «درس‌های پیامبر اکرم (ص)» مملو از تفکر وحدت امت اسلامی است. در زمان ریاست‌جمهوری مقام معظم رهبری در سفر ایشان به اسلام‌آباد با معظم‌له ملاقات داشتم و همان زمان دانستم که ایشان دارای شخصیتی عظیم و ساده‌زیست هستند. سپس مهدی خطیب، مسؤول خانه فرهنگ ایران در حیدرآباد، در سخنانی ضمن تجلیل از 2 عنوان کتاب «درس‌های پیامبر اکرم (ص)» و «چهارگفتار»، به نقش رهبری اشاره کرد و گفت: 5 سال است در سوریه و عراق و دیگر سرزمین‌های مسلمین، مردم‌کشی می‌کنند و اینک ناچار شدند در قبال جهان اسلام تسلیم شوند و هر روز گروهی و کشوری به جبهه حق و جمهوری اسلامی ایران می‌پیوندد. این عزت به دست نیامده است مگر در سایه رهبری رهبر فرزانه و فقیه، مجاهد و پیرو اجداد طاهرینش یعنی امام خامنه‌ای (مدظله العالی).

توصیه بهرام عظیمی به مدیران فرهنگی در حمایت از «شاهزاده روم»
بهرام عظیمی، کارگردان  مطرح انیمیشن گفت: امیدوارم تمام مدیرانی که وقتی حرف از هنر می‌شود رگ گردنشان باد می‌کند و راجع به هنر و تعلق‌خاطرشان به وطن صحبت می‌کنند، از انیمیشن درجه یک «شاهزاده روم» حمایت کنند.  بهرام عظیمی، کارگردان انیمیشن سینمایی «تهران 1500» در آخرین اظهاراتش در حمایت از انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» خطاب به مدیران فرهنگی کشور افزود: اکنون یک انیمیشن مذهبی درجه یک و شاخص ساخته شده که همه شما وظیفه‌تان است به آن کمک کنید و هر کاری انجام دهید تا افراد بیشتری این فیلم را ببینند.  عظیمی در پایان گفت: با این حال به شما قول می‌دهم همان افرادی که رگ گردنشان برای هنر باد می‌کند تا 10 سال دیگر هم «شاهزاده روم» را نبینند و فقط حرفش را بزنند یا یک جاهایی پز آن را بدهند.

برپایی نمایشگاه عکس عاشورایی «خط سوم»
نمایشگاه دومین سوگواره عکس عاشورایی «خط سوم» با موضوع اربعین حسینی
13 آذر در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد. این سوگواره با هدف اعتلای مفهوم غنی عزاداری در فرهنگ ایرانی می‌کوشد جلوه‌هایی ناب از عشق و دلدادگی مردم ایران در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) را به تصویر بکشد.  گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی بویژه فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح جامعه، تحکیم پیوند بین دین، هنر و رسانه با معرفی و به تصویر کشیدن صحنه‌های عزاداری در نقاط مختلف کشور، کمک به ارتقا و معرفی عکاسان جوان و آماتور و تشویق عکاسان آماتور و مبتدی از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.  نمایشگاه دومین سوگواره عکس عاشورایی «خط سوم» تا 18 آذر در خانه هنرمندان ایران ادامه خواهد داشت.
 
نمایشی اپیزودیک از شهدای مدافع حرم
بازیگر نمایش «سبز، سفید، سرخ» گفت: این نمایش ساختاری اپیزودیک دارد که از 12 آذرماه در تماشاخانه سرو روی صحنه رفته است.  به گزارش تسنیم، امیر کربلایی‌زاده با اشاره به گروه حرفه‌ای این نمایش اظهار داشت: اتفاقات خیلی سریع رخ داد و با پیشنهاد سیدعلی موسویان برای آماده‌سازی این نمایش و حضورش در بخش مدافعان حرم سوگواره خمسه به گروه پیوستم و خوشبختانه نتیجه خوبی هم حاصل شد.  وی تصریح کرد: نمایش «سبز، سفید، سرخ» روایتی اپیزودیک دارد و 3 داستان جدا از هم است که حلقه اتصالی دارند، این حلقه اتصال مدافع حرمی است که در سوریه توسط نیروهای تکفیری داعش به شهادت رسیده است. آدم‌های 3 اپیزود ما به مراسم تشییع شهید مدافع حرم دعوت می‌شوند و دیگر اتفاقات نمایش که مخاطبان را دعوت می‌کنم تا به تماشای نمایش بنشینند.


Page Generated in 0/0053 sec