printlogo


کد خبر: 149878تاریخ: 1394/9/14 00:00
رویدادها

انیمیشنی عاشورایی برای جشنواره فجر آماده می‌‌شود
محمدحسین قاسمی یکی از تهیه‌کنندگان انیمیشن سینمایی «ناسور» درباره جزئیات ساخت این اثر، مخاطبان آن و همچنین شرکت در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر سخن گفت. محمدحسین قاسمی، تهیه‌کننده سینما که به تازگی پروانه ساخت انیمیشن سینمایی «ناسور» با موضوع قیام عاشورا به تهیه‌کنندگی مشترک با داریوش دالوند را دریافت کرده است در این باره گفت: انگیزه اصلی من برای پیوستن به تیم تولید فیلم سینمایی «ناسور» ادای دین به امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان است.  وی ادامه داد: هدف از تولید انیمیشن «ناسور» نشان دادن روحیه آزادمردی امام حسین (ع) و یارانشان بوده و من نیز به عنوان یک مسلمان شیعه وظیفه خود می‌دانستم در تولید این انیمیشن سینمایی که نوجوانان را مخاطب خود قرار داده است، سهم کوچکی داشته باشم.  تهیه‌کننده «شیار ۱۴۳» با اشاره به قابلیت انیمیشن در جذب مخاطب نوجوان بیان کرد: متاسفانه اهمیت و جایگاه انیمیشن در ایران مورد غفلت قرار گرفته و کمتر تهیه‌کننده‌ای حاضر می‌شود سراغ ساخت فیلم در قالب انیمیشن رود، این در حالی است که انیمیشن در دنیای هنری شناخته شده و پربیننده است.  قاسمی درباره سبک تولید انیمیشن «ناسور» توضیح داد: کیانوش دالوند کارگردان «ناسور» در طراحی و فضاسازی کاراکترها به سبک هالیوودی عمل نکرده بلکه سبک و سیاقی ساده اما تاثیرگذار را برگزیده و در طراحی شخصیت‌ها از فضای سایه بهره برده است.  همچنین کیانوش دالوند و مهدی تراب‌بیگی فیلمنامه‌نویسان این انیمیشن سینمایی در روایت داستان سراغ مقتل «نفس المهموم» که مقتلی تاثیرگذار و معتبر است، رفته‌اند.

«لبیک یا حسین» جدیدترین اثر صادق آهنگران ویژه اربعین
«لبیک یا حسین» عنوان جدیدترین اثر «باشگاه ترانه و موسیقی راه» است که به مناسبت اربعین حسینی منتشر شد. «لبیک یا حسین» جدیدترین اثر «باشگاه ترانه و موسیقی راه» به مناسبت اربعین حسینی منتشر شد.  این اثر با صدای حاج صادق آهنگران و با شعری از محمدمهدی سیار و احمد حسن الحجیری تولید شده است. ملودی «لبیک یا حسین» ساخته مهدی زنگنه و تنظیم آن برعهده کامران میرزایی است.  ضبط این اثر در استودیو آفاق صورت گرفته است.

حسین قاسمی‌جامی، کارگردان فیلم سینمایی «پی22»
فیلمی همصدا با مخاطب
حسین قاسمی‌جامی گفت: درباره دفاع‌مقدس همواره در ذهن جوانان سوالاتی وجود دارد که باید به درستی به آنها پاسخ داده شود؛ با این نگاه «پی22» مخاطب خود را صدا خواهد زد.  به گزارش فارس، کارگردان فیلم سینمایی «پی 22» درباره فیلمش که بتازگی قرار است اکران سراسری شود، گفت: فکر می‌کنم این فیلم که در حوزه دفاع‌مقدس ساخته شده است، خود مخاطبش را پیدا خواهد کرد. موضوع دفاع‌مقدس مساله‌ای است که بین نسل جوان و حتی نسل پیشین وجود داشته و درباره آن سوال‌هایی مطرح می‌شود که باید به آنها پاسخ داده شود. وی درباره ساخت یک فیلم جنگی روی دریا گفت: توجه داشته باشید بیشتر فیلم‌های دفاع‌مقدسی و جنگی روی خشکی ساخته می‌شود که در آنجا می‌توان از ابزار و امکانات لازم و زیادی بهره برد. با یک انفجار کوچک و پرتاب شدن یک تل خاک می‌توان شبیه‌سازی انفجارهای بزرگ را انجام داد اما این فیلم روی دریا و یک ناوچه ساخته شد، به همین دلیل نمی‌توانستیم از المان‌های زیادی که انفجار را نشان دهد استفاده کنیم. در حوزه کارهای کامپیوتری تا آنجا که توانستیم بهره لازم را بردیم.

عیادت ضرغامی از فرج‌الله سلحشور
رئیس سابق سازمان صداوسیما به عیادت فرج‌الله سلحشور، کارگردان ارزشی کشورمان رفت.  به گزارش فارس، سیدعزت‌الله ضرغامی عصر روز پنجشنبه 12 آذرماه برای عیادت از فرج‌الله سلحشور به منزل وی رفت. بنا بر این گزارش، در این دیدار ضرغامی از سلحشور درباره آخرین وضعیت بیماری او پرسید و سلامتی هرچه زودتر این هنرمند را از خداوند خواستار شد. فرج‌الله سلحشور، کارگردان متعهد کشورمان که در کارنامه خود کارگردانی یوسف پیامبر، ایوب پیامبر، مردان آنجلس، دید در شب و... را دارد مدتی است به دلیل ابتلا به سرطان ریه در منزل بستری شده و مراحل درمان را سپری می‌کند.


Page Generated in 0/0057 sec