printlogo


کد خبر: 149901تاریخ: 1394/9/14 00:00
اخبار

 کامیون‌های ترکی پشت مرزهای روسیه
بنا به اعلام منابع رسمی ترکیه، در حال حاضر 1250 کامیون حامل محصولات صادراتی ترکیه به روسیه و کشورهای آسیای میانه در پشت مرزهای روسیه سردرگم مانده‌اند. به گزارش فارس به نقل از حریت، فتیح سنر، دبیر انجمن حمل‌ونقل بین‌المللی ترکیه اعلام کرد در حال حاضر 1250 کامیون ترک در پشت مرزهای روسیه سرگردان مانده‌اند. تا پیش از ساقط شدن جت جنگنده روسیه بر فراز سوریه توسط ارتش ترکیه، حجم قابل توجهی از صادرات ترکیه به کشورهای آسیای میانه از طریق حمل‌ونقل زمینی و از خاک روسیه صورت می‌گرفت اما در پی حمله ترکیه به جنگنده روسی، مقامات کرملین مرزهای خود را به روی کامیون‌های ترک بسته‌اند. ترکیه اعلام کرده است قصد دارد با استفاده از کشتی‌های باری کامیون‌های خود را از آذربایجان به قزاقستان و ترکمنستان منتقل کند و روسیه را دور بزند. ترکیه اعلام کرده است دولت آذربایجان نیز با این اقدام موافقت کرده و هزینه حمل کامیون‌های ترک به وسیله کشتی‌های باری از دریای خزر را نیز کاهش داده است. روسیه همچنین اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به ترکیه موسوم به «ترکیش استریم» را نیز لغو کرده است.


فاز 5 و8 پردیس باز هم گران شد
پس از ماه‌ها انتظار سرانجام قیمت نهایی پروژه‌های مسکن‌مهر فازهای 5 و 8 شهر پردیس نهایی شده و بزودی با پیامک به متقاضیان اطلاع‌رسانی می‌شود.  به گزارش تسنیم، با گذشت بیش از 2 ماه خبر می‌رسد محاسبات افزایش قیمت پروژه‌های مسکن‌مهر فاز 5 و 8 نیز به پایان رسیده و بزودی اطلاع‌رسانی لازم درباره آن انجام می‌شود. زیرساخت‌های خدماتی واحدهای مسکن‌مهر این فاز از مرز پیشرفت فیزیکی 85 درصدی عبور کرده است و حدود یکهزار واحد از این واحدها پس از اعمال افزایش قیمت آماده تحویل به متقاضیان خواهد شد. همچنین قیمت نهایی پروژه‌های فاز 5 نیز مشخص شده و با پیامک به اطلاع متقاضیان می‌رسد.  واحدهای مسکن‌مهر این فاز بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، این سایت مسکن‌مهر پردیس در دوره گذشته مدیریت شرکت عمران پردیس عملا تعطیل شده بود.  گفته می‌شود بدون احتساب افزایش سقف 5 میلیون تومانی تسهیلات مسکن‌مهر، متقاضیان فاز 8 بسته به متراژ واحدها باید بین 5 تا 15 میلیون تومان دیگر پرداخت کنند.


زیتون سیاه و روغن تصفیه نخورید
رئیس شورای ملی زیتون با تاکید بر اینکه مردم «روغن زیتون تصفیه‌شده»، «زیتون بی‌هسته»، «زیتون سیاه» و «روغن زیتون پوماس» مصرف نکنند، از کاهش تعرفه واردات روغن زیتون به 4 درصد خبر داد.  سیداحمد بلندنظر در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح علت ممنوعیت مصرف این محصولات اظهار داشت: این محصولات در فرآیند تولیدشان دچار تغییرات غیراستاندارد می‌شوند، به عنوان نمونه وقتی دستگاه‌ها هنگام هسته‌گیری مقدار زیادی از سلول دانه‌های زیتون را پاره می‌کنند، باعث می‌شود وقتی دانه‌ها در محلول آب نمک کنسروها قرار می‌گیرند، روغن و عصاره زیتون به علت اختلاف چگالی با آب روی سطح قوطی قرار گیرند که مردم در نهایت فقط آب و تفاله این کنسروها را مصرف خواهند کرد.  وی ادامه داد: درباره روغن زیتون پوماس هم باید گفت در تولید این روغن از هگزان استفاده می‌شود که در کیفیت محصول تاثیر منفی می‌گذارد و به صورت قاچاق در مغازه‌ها یافت و به فروش می‌رسد. وی اضافه کرد: سفارش ما به مردم برای مصرف محصولات سالم زیتون استفاده از روغن‌های فوق بکر (اکسترا ویرجین) و دانه‌های سبز طبیعی زیتون است.


صادرکنندگان وام تخفیف‌دار می‌گیرند
براساس تفاهمنامه‌ای که میان سازمان توسعه تجارت، بانک توسعه صادرات و سازمان مدیریت امضا شد، صادرکنندگان ۶درصد در نرخ سود تسهیلات تخفیف می‌گیرند. ولی‌الله افخمی‌راد، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو با مهر گفت: براساس تصمیم دولت، 200 میلیارد تومان تسهیلات صادراتی به صادرکنندگان پرداخت می‌شود.  افخمی‌راد افزود: بر این اساس، صادرکنندگان می‌توانند تسهیلات صادراتی را با نرخ سود ۱۴ درصد دریافت کنند، این در حالی است که سازمان توسعه تجارت ایران هم بزودی فهرست کالاهای صادراتی اولویت‌دار برای دریافت این تسهیلات را اعلام خواهد کرد. به گفته وی، هر صادرکننده‌ای می‌تواند به میزان 300 میلیون تومان از این تسهیلات استفاده کند البته واحدهای نمونه صادراتی، سهمی معادل 500 میلیون تومان از این تسهیلات خواهند داشت ولی بازپرداخت با ۶ درصد تخفیف در نرخ سود انجام می‌شود.


Page Generated in 0/0056 sec