printlogo


کد خبر: 149976تاریخ: 1394/9/16 00:00
پس از امضای لایحه حمایت از این کمپ توسط اوباما صورت گرفت
تجمع خانواده اسرای فرقه رجوی در مقابل لیبرتی

گروه سیاسی: پس از آنکه باراک اوباما مفاد مربوط به حمایت از کمپ لیبرتی در لایحه دفاع ملی آمریکا را امضا کرد، خانواده قربانیان و اسیران گروهک رجوی در کمپ لیبرتی، مقابل این کمپ در حومه غربی بغداد تجمع کردند. این خانواده‌ها که با عنوان «خانواده اسرای فرقه رجوی» معروف شده‌اند، چند روز پیش مقابل پادگان لیبرتی در عراق رفتند تا مقابل این کمپ، همانند اتفاقاتی که در اشرف افتاد، فرزندان خود را صدا بزنند و با فشار بر مسؤولان لیبرتی باعث جدایی اعضا و رهایی آنها از چنگال منافقین شوند.
به گزارش نسیم، تجمع ده‌ها خانواده اعضای دربند منافقین، هرچند در همان بدو امر با مقابله به مثل منافقین مواجه شد اما خللی در تجمع این خانواده‌های رنج کشیده به وجود نیاورد، چراکه آنها قبلا تجربه تاثیر همین نوع رفتار را در اردوگاه اشرف نیز داشته‌اند؛ جایی که پیوستگی حضور خانواده‌های اعضای منافقین باعث شد صدها نفر از آنها اشرف را ترک کنند و به دامان خانواده‌های خود بازگردند. این خانواده‌ها با سختی و مشقت بسیار و  با هزینه شخصی خود اقدام به این سفر کردند تا بتوانند فرزندان خود را از زندان رجوی نجات دهند چراکه بسیاری از اعضای سازمان منافقین حاضر در کمپ لیبرتی با شست‌وشوی مغزی و حتی به زور و تهدید در این کمپ نگهداری می‌شوند و به محض اینکه صدای اعضای خانواده‌های خود را می‌شنوند، ممکن است خودشان جرأت فرار پیدا کنند. خانواده‌های رنج کشیده برخی اعضای منافقین در گفت‌وگو با خبرنگار «نسیم» از عزم جدی خود برای حضور مستمر در بغداد و مقابل کمپ لیبرتی خبر می‌دهند و می‌گویند امیدوارند بتوانند نزدیکان‌شان را از این زندان خارج کنند.
این خانواده‌ها در حالی که از  کمک‌های انجام شده از سوی پلیس عراق در شرایطی که کشور عراق خود در بحران جنگ به سر می‌برد، تقدیر می‌کنند، می‌گویند: کمک‌های دولت عراق که منجر به تامین امنیت آنها در یک قدمی لیبرتی و جلوگیری از آسیب‌ها و تهدیدهای احتمالی از سوی مزدوران منافق به آنان شد، موجب امیدواری بیشترشان شده است.


Page Generated in 0/0052 sec