printlogo


کد خبر: 149977تاریخ: 1394/9/16 00:00
اخبار

تذکر آیت‌الله موحدی‌کرمانی به مصباحی‌مقدم
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه گفت: آیت‌الله موحدی‌کرمانی در جلسه‌ای به آقای مصباحی‌مقدم درباره مصاحبه‌ اختلافی با یک سایتی که ماموریت ایجاد اختلاف میان اصولگرایان دارد، تذکر داده است. به گزارش تسنیم، حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگویی از تذکر آیت‌الله موحدی‌کرمانی به حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم به دلیل مصاحبه‌ اختلافی خبر داد و گفت: شب گذشته، آیت‌الله موحدی‌کرمانی در جلسه‌ای به آقای مصباحی‌مقدم درباره مصاحبه‌ اختلافی با یک سایتی که ماموریت ایجاد اختلاف میان اصولگرایان دارد، تذکر داده است. وی گفت: آقای موحدی‌کرمانی از آن مصاحبه دلخور بودند چراکه آن مصاحبه نادرست و اختلافی بود؛ مسیر وحدت اصولگرایان ذیل شورای فقها روندی امیدوارکننده دارد و قرار است هر وقت لازم شد، آیات مصباح، موحدی و یزدی تشکیل جلسه دهند و اینکه این جلسات ادامه نخواهد داشت، درست نیست. ترقی گفت: با توجه به روندی که ما در جریان اصولگرایی داریم و مسیر وحدت اصولگرایان که امیدوارکننده است، انتظار می‌رود دوستان در مصاحبه‌ها دقت کنند و به نظرم مصاحبه آقای مصباحی‌مقدم اختلافی بود.

اسد خط قرمز ایران است
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت بشار اسد خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است. علی‌‌اکبر ولایتی شنبه‌شب با حضور در برنامه تلویزیونی «متن، حاشیه»، در رابطه با دلیل سفر اخیر خود به سوریه و لبنان گفت: ایران محور اصلی مقاومت در منطقه و ایستادگی در برابر استعمار جهانی است که متحدان ما عراق، سوریه و لبنان هستند و روسیه هم اخیراً به آن پیوسته است. به گزارش فارس، وی افزود: این رفت و آمدهای مکرر و تبادل‌نظر بین مسؤولان 2 کشور ایران و سوریه طبیعی است. بویژه بعد از سفر آقای پوتین به تهران،‌ لازم بود آقایان اسد و سیدحسن نصرالله در جریان آخرین تحولات سیاسی قرار گیرند. رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با نقش برخی کشورهای منطقه در حمایت از تروریسم، گفت: 3 کشور ترکیه،‌ قطر و عربستان در گذشته از جمله نزدیک‌ترین کشورها به سوریه بوده‌اند و در پی این حضور و پررنگ کردن نقش خود، قصد خروج بشار اسد از محور مقاومت را داشتند تا بتوانند با این اقدام جلوی محور مقاومت را بگیرند، اما وقتی به این هدف خود نرسیدند، همه آنها علیه بشار اسد عمل می‌کنند و مشاهده می‌کنیم بیشترین کمک‌ها هم به تروریست‌ها صورت می‌گیرد. ولایتی تأکید کرد: ایران بنا ندارد چه در میدان جنگ یا سیاست پشت بشار اسد را خالی کند. وی در پاسخ به این سوال که خط قرمز ایران در سوریه چیست، اظهار داشت: بشار اسد خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است، به‌دلیل اینکه بشار اسد توسط مردم سوریه انتخاب شده است و مردم سوریه باید در نهایت پیرامون سرنوشت کشورشان تصمیم‌گیری کنند.

ترکیه عامل ناامنی در منطقه است
معاون وزیر امور خارجه ورود نیروهای نظامی ترکیه به خاک عراق را اقدامی نادرست دانست و گفت: کمک کشورها و مبارزه با تروریسم نیازمند هماهنگی کامل با دولت عراق و کسب مجوز از حکومت قانونی این کشور است. حسین امیرعبداللهیان ورود نیروهای نظامی ترکیه به خاک عراق را اقدامی نادرست دانست. امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا‌وسیما تاکید کرد: کمک کشورها و مبارزه با تروریسم نیازمند هماهنگی کامل با دولت عراق و کسب مجوز از حکومت قانونی این کشور است.  وی گفت: این قبیل اقدامات را چنانچه بدون هماهنگی با دولت عراق انجام شود، مغایر امنیت منطقه می‌دانیم. امیرعبداللهیان افزود: معتقدیم چنین رفتاری نه‌تنها کمکی به سرکوب تروریسم نخواهد کرد، بلکه هرج و مرج و تشدید ناامنی در منطقه را در پی خواهد داشت.  معاون وزیر امور خارجه گفت: تردیدی وجود ندارد که همه از مبارزه هماهنگ با تروریسم و امنیت منطقه سود خواهند برد.


Page Generated in 0/0053 sec