printlogo


کد خبر: 149993تاریخ: 1394/9/16 00:00
سلامت

وزیر بهداشت:
شمار قربانیان آنفلوآنزا بیش از 22نفر است
وزیر بهداشت درباره مرگ تعدادی از هموطنان به علت بیماری آنفلوآنزا توضیحاتی ارائه داد. به گزارش «وطن امروز»، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت با بیان اینکه تاکنون 22 نفر در کرمان به علت آنفلوآنزا جان خود را از دست داده‌اند، گفت:‌ آنفلوآنزا هر ساله تعدادی را می‌کشد و این یک موضوع طبیعی است. وی خاطرنشان کرد: البته من بعید می‌دانم شخصی مستقیم به خاطر آنفلوآنزا جان خود را از دست داده باشد، بلکه  افرادی که جان خود را از دست می‌دهند، دارای بیماری‌های دیگری نیز هستند که آنفلوآنزا  آن را تشدید می‌کند. وزیر بهداشت ادامه داد: البته تعداد جان‌باخته‌ها بیش از 22 نفر است و در سایر استان‌ها نیز هموطنانی جان خود را از دست داده‌اند که توصیه می‌کنیم مسائل بهداشتی را مردم رعایت کرده و در صورت بروز علائم آنفلوآنزا به سرعت به پزشک مراجعه کنند.این در حالی است که معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نیز از پیشروی موج آنفلوآنزا در سایر استان‌ها خبر داده است. محمود نبوی، معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم تزریق واکسن در افراد پرخطر یا مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای،  عنوان کرد: در حال حاضر موج اول آنفلوآنزا در کرمان و جنوب شرقی کشور است و استان‌های دیگر را نیز در هفته‌های آینده درگیر می‌کند و به طور قطع کل کشور درگیر خواهد شد، چراکه آنفلوآنزا جهان‌گیر است و در یک جا نمی‌ماند.

کاهش سن ابتلا به ایدز به 19 سال
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نسبت به کاهش سن ابتلا به HIV در کشور هشدار داد.  به گزارش «وطن امروز» محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در همایش روز جهانی ایدز، با بیان اینکه بیشترین گروه سنی در معرض خطر ابتلا به ایدز نوجوانان هستند، گفت: در سال 2012 در برخی کشورها حدود 40 درصد مبتلایان را نوجوانان تشکیل می‌دادند. سن ابتلا به تدریج در حال پایین آمدن است و در کشور ما نیز همین روند وجود دارد و موارد ابتلا به ایدز در کشور در سنین زیر 19 سال به صورت آهسته در حال افزایش است و این زنگ خطری برای ماست. وی برخی راهکارهای طلایی مبارزه با HIV را برشمرد و خاطرنشان کرد: هدایت و مشارکت قوی‌تر جامعه و بهبود کیفیت درمان از جمله این راهکارهاست. ما می‌خواهیم در 5 سال آینده به 90 درصد پوشش درمان در بیماران مبتلا به HIV برسیم، رقمی که در حال حاضر
20 درصد است. همچنین باید برنامه‌های پیشگیری و مراقبت و درمان HIV را با برنامه‌های دیگر ادغام کنیم. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیشگیری از انتقال HIV، پیشگیری از انتقال ویروس از مادر به نوزاد است و کار بسیار دشواری است که این افراد شناسایی و سپس مراقبت و تحت درمان قرار گیرند. رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه ما نیاز به تحقیقات کاربردی در زمینه ایدز داریم،  تصریح کرد: دانشگاه‌ها در این زمینه باید به وزارت بهداشت کمک کنند.
 


Page Generated in 0/0057 sec