printlogo


کد خبر: 149995تاریخ: 1394/9/16 00:00
نبض جامعه

500 خودرو در کولاک گرفتار شدند
تصادف زنجیره‌ای 40 خودرو در اتوبان ساوه ـ همدان
بر اثر برخورد زنجیره‌ای حدود 40 خودرو در اتوبان ساوه - همدان، یک نفر کشته و تعدادی مجروح شده‌اند.  به گزارش فارس، بعدازظهر روز گذشته حدود 40 خودروی سواری و سنگین در اتوبان ساوه - همدان با یکدیگر برخورد کردند. این حادثه که به دلیل بارش برف و کولاک رخ داد، یک کشته و تعدادی مجروح برجا گذاشته است. براساس این گزارش، بارش همزمان برف و وقوع کولاک همراه با تصادف موجب شد تا جاده از گردنه دوخان مسدود شده و روند امدادرسانی به کندی صورت گیرد. به دنبال وقوع این تصادف زنجیره‌ای تیمی از امدادگران هلال احمر شهر غرق‌آباد خود را به محل حادثه رسانده و مشغول امدادرسانی شدند. گفتنی است، بر اثر این اتفاق  500 خودروی سنگین و سبک در اتوبان ساوه -همدان در کولاک و برف گرفتار شدند.

تداوم اعزام به عتبات تا 30دی ماه
اعزام زائران ایرانی در قالب کاروان‌های سازمان حج و زیارت آغاز شده و تا 30 دی ادامه دارد. محسن نظافتی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره از سرگیری اعزام‌ به عتبات توسط سازمان حج گفت:  اعزام‌های عتبات سازمان حج از 15آذر شروع شده  و روزانه بین 50 تا 60 کاروان هوایی و زمینی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند. مدیرکل عتبات سازمان حج به فارس یادآورشد: این دوره اعزام‌ها تا 30 دی‌ماه ادامه خواهد داشت و ثبت‌نام این دوره نیز قبل از اربعین حسینی در اواخر آبان‌ماه انجام شد. وی افزود: در این دوره با وجود افزایش قیمت دلار، هزینه سفر به عتبات افزایش نداشته است. قیمت ارزی هر زائر در دوره جدید 200 تومان افزایش یافته اما ما این مابه‌التفاوت را از زائران این دوره نمی‌گیریم.

حذف رشته علوم انسانی از مدارس دولتی
«برای سال آینده مدارس دولتی، رشته علوم انسانی را نخواهند داشت و تنها دانش‌آموزان مستعد باید در مدارس فرهنگ این رشته را بخوانند.» به گزارش مهر، اسفندیار چهاربند، مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران با بیان این مطلب گفت: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در پایان دوره پایه نهم انجام می‌گیرد. وی افزود: سال آینده مدارس عادی، رشته علوم انسانی را نخواهند داشت و دانش‌آموزان باید در مدارس فرهنگ ثبت‌نام کنند که دارای شرایط خاصی است. مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران با بیان اینکه در حال توسعه مدارس فرهنگ هستیم، بیان داشت: محدودیت ورود به رشته علوم انسانی را خواهیم داشت. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه تعداد مدرسه فرهنگ سال آینده توسعه می‌یابد و هدف از محدودیت ورود به این رشته چیست، تصریح کرد: اکنون تعداد ۱۲ مدرسه فرهنگ وجود دارد که در تلاشیم تا سال آینده ۲۴ مدرسه فرهنگ جدید راه‌اندازی کنیم. به گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران، سال آینده برای شاخه‌های فنی و حرفه‌ای نیز رویکرد و خدمت جدیدی خواهیم داشت، چرا که دانش‌آموزان نمی‌توانستند در کارشناسی پیوسته آموزش‌عالی شرکت کنند اما با استقرار این نظام، دانش‌آموزان شاخه‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند در مقطع کاردانی پیوسته، کارشناسی پیوسته و علمی - کاربردی تحصیل کنند. چهاربند تاکید کرد: به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنیم که ورود به رشته‌های ادبیات انسانی دیگر برای دانش‌آموزان سهل و ساده نیست.

زن 21ساله قربانی اسیدپاشی
پلیس تهران از یک حادثه اسیدپاشی در محله نازی‌آباد تهران خبر داد. به گزارش فارس، ساعت 12:25 روز گذشته یک مورد اسیدپاشی در یکی از خیابان‌های محله نازی‌آباد تهران به پلیس 110 گزارش شد که بی‌درنگ ماموران پلیس در محل حادثه حاضر شدند. بعد از حضور ماموران در محل حادثه مشاهده شد خانمی 21 ساله مورد اسیدپاشی واقع شده که به سرعت نسبت به انتقال مصدوم به یکی از مراکز درمانی اقدامات لازم صورت گرفت. بنابر اظهارات فرد حادثه‌ دیده،  این اتفاق به وسیله خواستگار اول وی روی داده که این ادعا در حال بررسی است. گفتنی است  پلیس تحقیقات خود را برای دستگیری فرد یا افراد اسیدپاش آغاز کرده است.


Page Generated in 0/0049 sec