printlogo


کد خبر: 150011تاریخ: 1394/9/16 00:00
رویدادها

پخش «سوگ عرشیان» با موضوع سبک زندگی قرآنی از شبکه قرآن
ویژه‌برنامه «سوگ عرشیان» با موضوع سبک زندگی قرآنی با نگاه به سیره نبوی، حسنی و رضوی در آخرین شب‌های ماه صفر روی آنتن شبکه قرآن سیما می‌رود. به گزارش تسنیم، «سوگ عرشیان» عنوان ویژه‌برنامه شبکه قرآن سیماست که از 16 آذر تا پایان ماه صفر ساعت 20:30 به صورت زنده و مستقیم از صحن انقلاب حرم مطهر رضوی روی آنتن این شبکه می‌رود. حجج اسلام والمسلمین سعیدی (تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها)، کازرونی، نظری‌منفرد، صدیقی (امام جمعه موقت تهران) و رئیسی (دادستان کل کشور) به ترتیب به‌عنوان کار‌شناسان هر شب برنامه «سوگ عرشیان» هستند که به گفت‌وگو پیرامون سبک زندگی قرآنی با نگاه به سیره نبوی، حسنی و رضوی خواهند پرداخت. همچنین برنامه آخر سوگ عرشیان (شنبه 21 آذر) با حضور
حجت الاسلام ماندگاری به شرح خطبه
امام رضا(ع) در باب امامت، بویژه امامت حضرت علی (ع) و شروع ماه ربیع‌الاول می‌پردازد. تلاوت زنده آیات قرآن توسط قراء بین‌المللی از جمله مسعود پنجه، سیدجواد سادات‌فاطمی، جلیل حسین‌زاده، هاشم روغنی، حمید شاکرنژاد و مهدی شجاع و نیز مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت‌(ع) از دیگر بخش‌های در نظر گرفته شده در این برنامه است.

کتاب «مرگ شیطان نزدیک است» منتشر شد
کتاب «مرگ شیطان نزدیک است» به قلم حسن قدوسی‌زاده که به دیدگاه دانشمندان غربی پیرامون فروپاشی آمریکا می‌پردازد از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.  به گزارش فارس، کتاب «مرگ شیطان نزدیک است» در 6 فصل تنظیم و تدوین شده است که شامل: پیش‌بینی فروپاشی تمدن غرب از دیدگاه دانشمندان غربی، علل فروپاشی تمدن‌ها، نشانه‌ها و شاخص‌های فروپاشی خانواده‌ها در آمریکا، آسیب‌شناسی بحران معنویت در غرب، نشانه‌ها و شاخص‌های افول اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی در آمریکا و نشانه‌ها و شاخص‌های افول اقتصادی آمریکاست.

خالق «پدرخوانده» از اهمیت قرآن سخن گفت
فرانسیس فورد کاپولا، رئیس پانزدهمین دوره جشنواره فیلم مراکش در کنفرانس مطبوعاتی این جشنواره با اشاره به حملات پاریس، بر نقش فیلمسازان در این دوران پرآشوب تاکید کرد.  خالق فیلم «پدرخوانده» در این کنفرانس مطبوعاتی با بیان طعنه‌های سیاسی به سینمای غرب گفت: «امروز اگر می‌خواهیم بدانیم چه کسی دارد دنیا را پیش می‌برد، باید نگاه به کسانی کنیم که بیشترین هنرمندان دنیا را استخدام می‌کنند. شرکت‌های مختلفی هستند که آنها را استخدام می‌کنند».  کاپولا افزود: زبان سینما با تغییر قرن پیش با پیشگامانی اختراع شد که از نظر تجربی آزاد بودند اما امروز شما جرات تجربه کردن ندارید. آنهایی که صنعت فیلم را کنترل می‌کنند می‌خواهند فیلم‌های پردرآمد بسازند و حالا ما در یک نقطه تغییر هستیم. به عنوان هنرمند می‌توانیم دنیا را تغییر دهیم اما برای این کار نیاز به این داریم که برای تجربه کردن آزاد باشیم. کاپولا در ادامه به جایگاه مسلمانان و نقش قرآن نیز اشاره داشت و افزود: اتفاقی که امروز برای مسلمانان می‌افتد قلب را به درد می‌آورد. اگر قرآن را بشناسی، می‌دانی اولین کلماتی که ادا می‌شود این است که خدا رحمان و رحیم است. اینها کلماتی است که ریشه این دین زیبا را تشکیل می‌دهد که امروز بد تعبیر شده است.

توجه به اقتصاد مقاومتی با انتصاب  مدیرانی در رسانه ملی
با انتصاب 2 مدیر در رسانه ملی به عنوان «دبیر شورای اقتصاد» و «مسؤول کمیته راهبری اقتصاد مقاومتی»، چرخ توجه به موضوعات اقتصادی در رسانه ملی شتاب بیشتری گرفت. به گزارش فارس، مجید زین‌العابدین رئیس شورای اقتصاد صدا و سیما بنا به موافقت رئیس رسانه ملی، در احکام جداگانه‌ای حجت‌الله عبدالملکی را به‌عنوان دبیر شورای اقتصاد و بیژن عبدی را به‌عنوان مسؤول کمیته راهبری اقتصاد مقاومتی منصوب کرد. این دو مجموعه ذیل شورای اقتصاد فعالیت می‌کند و دبیر شورای اقتصاد رسانه ملی در شبکه 5، به‌عنوان شبکه اقتصادی سیما مستقر است. کمیته راهبردی گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در رسانه ملی نیز پس از تصویب و ابلاغ برنامه‌های ملی یازده‌گانه در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی کشور با تمهید رئیس رسانه ملی تشکیل شده است تا علاوه بر هم‌افزایی و هماهنگی برنامه‌های اقتصادی رادیو و تلویزیون، در جهت اقتصاد مقاومتی، فضای گفتمانی را فراهم آورد.


Page Generated in 0/0053 sec